• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • kvinna29årskåne

Bim -6 (19/8). Nervöst väntande till bim och att göra test... Spännande.vill verkligen att det ska bli ett positivt besked denna gången.

• Ememem

Äl +3 idag, magen har varit väldigt orolig/bubblig idag och mår illa. På nåt sätt känns känslan i magen igen från sonen men med honom hade jag inga symptom alls innan jag plussade, knappt under hela graviditeten för den delen.

Vet att det är väldigt tidigt för symptom, trodde först att magen berodde på nervositeten/spänningen men känns som att det borde ha släppt isåfall. Har varit upptagen med annat hela dagen så har inte haft så mycket tid att tänka på detta och känna efter.

• livias

Förra månaden testade jag med dessa test. Första testet var helt vitt, sen testade jag i tre dagar till och det blev svaga streck på alla, och jag trodde en kort sekund att jag var gravid....ända tills mensen kom. Så jag köper inte de testen mer nu.[/quote]

Nä fy vad trist :/ vilka test är bäst?

• GrönaDruvan
    livias skrev 2016-08-13 22:44:09 följande:

Förra månaden testade jag med dessa test. Första testet var helt vitt, sen testade jag i tre dagar till och det blev svaga streck på alla, och jag trodde en kort sekund att jag var gravid....ända tills mensen kom. Så jag köper inte de testen mer nu.

Nä fy vad trist :/ vilka test är bäst?[/quote]Jag kör digital! Där står det gravid eller ej gravid!
  • GrönaDruvan

Hade ju glad gubbe på ältest i torsdags..och nu tog jag ett test för skojs skull och det var glad gubbe nu med??? Hur länge är det glad gubbe?? Hade sex i onsdags och torsdags och tänkte att det skulle räcka...

• Teresiat

Livias, var hade du löpt testen? Vilket märke? Läser med app och kan inte se alla bilder.

Känns som vi blir långa med BIM sista veckan runt 24-30 :) heja heja oss!

• FyrAAAA

Testar med cb digitala äl test med dubbel indikator denna månaden. Blinkande glad gubbe idag så nu närmar det sig iaf!

• livias
    Teresiat skrev 2016-08-14 07:22:19 följande:

Livias, var hade du löpt testen? Vilket märke? Läser med app och kan inte se alla bilder.

Känns som vi blir långa med BIM sista veckan runt 24-30 :) heja heja oss!

Jag vet faktiskt inte, kommer inte ihåg. Men det var via nätet nånstans. Haft dom väldigt länge. Men det är bara en liten smal sticka typ så väldigt svåra att se på. Kommer inte köpa dom igen:)
  • bebisdags

Hallå alla, tyvärr fick jag just min mens men jag håller tummarna för er andra!:) Och hoppas jag inte ser nån av er i oktober tråden !

• Anonym (Bella)
    bebisdags skrev 2016-08-14 09:12:03 följande:

Hallå alla, tyvärr fick jag just min mens men jag håller tummarna för er andra!:) Och hoppas jag inte ser nån av er i oktober tråden !

Oj redan? :( men när hade du äl?