• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Guffy78

Alltså jag fattar inget. Enligt NC och som jag brukar alltid ha ÄL utsatt på dag 20 - på onsdag nästa vecka. ÄL tester är nästintill blanka vilket har aldrig varit tidigare. Fick något svag stegring så strecket börja synas Pytelite igår och imorse var det något starkare för att bli blank igen . Får lite starkare mot kvällen men nu 3 dagar i samma svaga stegring . Plötsligt igår fick typiska ÄL värken och flytningar som blev starkare mot natten och imorse . Dock tester är så svaga så det synns knappt. Imorse gick dessutom tempen upp 0.2 men jag vaknade 2 timmar senare och solen gassade på mig. Typisk att maken åkte bort igår så vi kunde inte mysa. Kan man få spontan ÄL utan stegring på tester? Hoppas bara att vi har inte missat ÄL. Tappen är fortfarande öppen men flytningar är nästan inget. Det är det som oroar mig. Här sitter man och väntar på ÄL dagar för att få till det och blir lurad på det där sättet. Brukar alltid få rejäl utslag på tester annars.

• Lillstrumpa84

ÄL+4 och bara fått en känsla av att det inte tog sig denna månaden. Kändes tvärtom här om dagen men bara kom något över mig idag. När kan man smått börja ana något? Ni som känt innan? Detta är barn två men fick 1:an för 7år sedan och minns inte

• Ememem
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-12 15:29:04 följande:

ÄL+4 och bara fått en känsla av att det inte tog sig denna månaden. Kändes tvärtom här om dagen men bara kom något över mig idag. När kan man smått börja ana något? Ni som känt innan? Detta är barn två men fick 1:an för 7år sedan och minns inte

Ägget fäster mellan äl +7-10 så då är väl rimligt att man skulle kunna börja känna nåt. Med sonen kände jag dock inget alls i princip vad jag minns, kan dock bero på att jag testade negativt på äl+5 (vi skulle på bröllop så ville bara kolla) och tror att jag därför lite släppte tankarna på det. Plussade sen på äl+9/BIM-4.

Nu är jag dock på äl+2 och även om jag absolut inte tror att jag känner tecken av en graviditet så känner jag nåt. Magen är orolig men det kan också vara nervositeten och spänningen. Första försöket till nummer två, misstänker att det jag känner är kroppen som förbereder sig för en ev graviditet även om det sen slutar med mens, känns nämligen som det gjorde när jag var gravid.
  • Lillstrumpa84
    Ememem skrev 2016-08-12 16:02:09 följande:
    Ägget fäster mellan äl +7-10 så då är väl rimligt att man skulle kunna börja känna nåt. Med sonen kände jag dock inget alls i princip vad jag minns, kan dock bero på att jag testade negativt på äl+5 (vi skulle på bröllop så ville bara kolla) och tror att jag därför lite släppte tankarna på det. Plussade sen på äl+9/BIM-4.

Nu är jag dock på äl+2 och även om jag absolut inte tror att jag känner tecken av en graviditet så känner jag nåt. Magen är orolig men det kan också vara nervositeten och spänningen. Första försöket till nummer två, misstänker att det jag känner är kroppen som förbereder sig för en ev graviditet även om det sen slutar med mens, känns nämligen som det gjorde när jag var gravid.
    Ja det är väl bara till att vänta o se :) BIM väntar iaf till min födelsedag så vi får väl se vad som händer
  • GrönaDruvan
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-12 15:29:04 följande:

Minns inte heller med mina första två barn...dock blev jag åksjuk rätt tidigt med första, men när vet jag inte.. Med andra så kände jag nog ingenting, för vet att jag testade efter bim bara för att jag skulle på fest...ifall det skulle va nåt..och det va det

Nu när jag fick missfallet så började jag bli åksjuk på dag 10, vilket fick mig att misstänka graviditet...
  • LaceyLoo
    Ememem skrev 2016-08-11 21:32:15 följande:
    Jag hade så denna månad, brukar ha äl på cd 20, testerna stegrade men helt positivt uteblev och likaså tempökningen. Jag har sen haft en hel vecka med fertila flytningar och sen plötsligt fick jag positivt i förrigår, hade äl igår på cd 26 och tempökning imorse.

Det kan vara så att kroppen försökt släppa ett ägg som vanligt men misslyckats, är sen tydligen inte ovanligt att den då gör ett nytt försök ungefär en vecka senare.

Men om du fick positivt test i tisdags så kan det även indikera äl idag så du kan få en tempökning imorgon. Har du fått en dipp under dessa dagar?
    Jag har fortf inte fått någon ökning på temp.. Har dock haft som äl-värk i magen, tog ältest nyss och det kom ett streck men svagt..
  • GrönaDruvan
    mamalolo skrev 2016-08-12 11:04:49 följande:
    Lycka till! Håller tummarna för att ni får ert efterlängtade tredje barn snart.
    Tack! Jag hoppas verkligen också det...
  • GrönaDruvan
    Anonym (Vega) skrev 2016-08-12 11:30:33 följande:
    Välkommen! Hoppas att ni lyckas den här månaden, det verkar ha varit en lång resa!!
    Tack! Ja, vart lite bortskämd att det gått så fort innan...trodde det skulle ta sig fort, men icke..sen är jag 38 också, så åldern kanske spelar in, även om jag känner mig som 25
  • MadeleineD

Har BIM 16/8. Förra veckan hade jag jätte mycket symptomer. Denna veckan har det inte varit lika mycket. Förutom idag. Mensvärkskänsla, känslig och varit påväg att gråta flera gånger idag och efter min träning nu så började jag må illa. :( Ska testa imon och håller tummarna för det känns helt skumt att må såhär och så är det inget frö som gror i mig.

• nilan
    Deni81 skrev 2016-08-12 11:47:23 följande:

Är jag den enda som har BIM typ den 31/8?

ÄL i dagarna framöver nu, ska börja testa med ÄL-tester på söndag tror jag. Ska bli spännande att se om jag får utslag denna gång. Sambon är helt med på noterna den här månaden så nu hoppas jag få till det samma dag jag får stegring och inte dagen innan eller dagen efter

Jag har bim 29/8. Har äl nu