• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • GrönaDruvan
    Teresiat skrev 2016-08-13 06:34:56 följande:

Grönaduvan, alkohol är inget preventivmedel. Jag är mer försiktig mellan ÄL och BIM men inte spiknykter i fall jag ska ut och ha trevligt med vänner eller liknande. Efter X antal försök under 1,5 år att göra vår etta hade jag blivit kokko om jag skulle leva som gravid innan jag var det. Man måste få slappna av, tror det är viktigast (oavsett om man tar något glas eller inte).

Så är det...nog viktigare att slappna av och ha kul, än att bara gå och tänka!
  • bebisdags
    SamsonS skrev 2016-08-11 23:59:42 följande:

Gjorde ett gravtest imorse men det var blankt :(

Hmm konstigt:/
  • FrökenE1985
    livias skrev 2016-08-13 06:41:41 följande:

Jag känner inte alls mycket denna månaden. Oftast i samband med pms så har jag ont i brösten. Mer molvärk. Molvärk har jag haft lite till och från sen någon dag tillbaka. Känner mig allmänt lugnare än vanligt vid pms. Men inget annat så på så sätt skiljer det sig från övriga månader. Men bara vänta och se.. Men har test liggandes hemma så blir nog ett innan onsdag :)

Låter precis som för mig. Pms:en är helt klart lugnare. =)
  • livias
    FrökenE1985 skrev 2016-08-13 09:59:02 följande:

Låter precis som för mig. Pms:en är helt klart lugnare. =)

Jag kunde ju inte låta bli att testa idag:/ haha. Men tror det är något fel på testet då kontroll sträcket inte blev helt ifyllt eller vad man ska säga. Det är ett till sträck irl men som sagt litar inte på detta då det verkar sönder. Ska se om jag får upp en bild

• Lillon

Tuuuusen tack allihopa!!! Känns helt overkligt! Hängde på låset till apoteket idag och köpte ett digitalt test och jag är verkligen gravid!!!! :D Får hoppas allt går bra nu bara :)