• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • lneb
    Deni81 skrev 2016-08-12 11:47:23 följande:

Är jag den enda som har BIM typ den 31/8?

ÄL i dagarna framöver nu, ska börja testa med ÄL-tester på söndag tror jag. Ska bli spännande att se om jag får utslag denna gång. Sambon är helt med på noterna den här månaden så nu hoppas jag få till det samma dag jag får stegring och inte dagen innan eller dagen efter

Jag har BIM någon gång mellan 28-31!

Har ÄL någon gång under veckan, troligast typ onsdag - torsdag.

Hoppar nog ÄL stickor denna gång, men tempar.

Ska bli spännande och se om det tar sig denna månad (försök 5 blir det nu)
  • Anonym (Lexi)
    GrönaDruvan skrev 2016-08-12 10:25:47 följande:

Hoppar gärna in här!

Försöker bli gravid med barn nr.3.

Fick första barnet 2009, det tog 3 försök.

Andra barnet 2010, det tog 1 försök.

Nu med tredje så började vi försöka nov-14...försökte varje månad i ett år..sen pausade vi i tre månader. Försökte igen i mars i år och då blev jag gravid, men det blev missfall i vecka 9.

Tog 6 veckor innan mensen kom igång efter missfallet och förra månaden var första försöket efter, men det blev inget.

Nu är vi i full färd med att försöka igen!

Hade sex i förrgår och igår...fick glad gubbe på äl test igår också, så nu hoppas jag sååååå mycket.

Bim runt 25 aug.

Jag blev också snabbt gravid med mina två första barn, födda 2002 och 2010. För ett år sen började vi försöka med nr 3, och det var lättare sagt än gjort. Blev gravid två gånger förra hösten, men blev tyvärr missfall. Sen har vi försökt igen sen december 15. Började ge upp hoppet, men plötsligt igår fick jag ett positivt test! Kan fortfarande inte riktigt fatta att jag faktiskt är gravid! Håller tummarna för dig!
  • FrökenE1985
    Bim på onsdag. Kan tiden gå lite fortare? Känns som en evighet till dess. Tänker att jag kanske provar att testa redan på måndag... Har två CB-test hemma redan. Skäms
  • livias
    FrökenE1985 skrev 2016-08-12 21:08:43 följande:

Bim på onsdag. Kan tiden gå lite fortare? Känns som en evighet till dess. Tänker att jag kanske provar att testa redan på måndag... Har två CB-test hemma redan. 

Har också på onsdag! Tiden sniglar sig fram.. Tror kanske att jag tar ett på måndag också. Håller tummarna för oss! Känner du något?
  • FrökenE1985
    livias skrev 2016-08-12 22:29:50 följande:

Har också på onsdag! Tiden sniglar sig fram.. Tror kanske att jag tar ett på måndag också. Håller tummarna för oss! Känner du något?

Haft små känningar. Inte alls som tidigare. Brukar ha grov pms, men tycker den är ganska mild även om jag har humörsvängningar. Har haft nån slags molvärk sen två dagar. Mest på nätterna, som gör att jag har svårt att somna. Sticker och ömmar i brösten som attan. Ömma brukar dom vara men aldrig förut varit med om att det sticker i dom. Men kroppen har ju lurats förut så vet inte om jag vågar tolka det som "riktiga" tecken.

Känner du något som kan tyda på grav.?

Håller tummarna stenhårt för oss!

Håller verkligen tummarna för oss.
  • GrönaDruvan

Hur gör ni andra med alkohol? Jag har alltid vart rätt så noga med att aldrig dricka nåt mellan äl och bim...men med tanke på att man försökt i över 1,5 år så kan man ju inte hålla på att tänka på allt. Måste ju leva... Hade ju glad gubbe på test igår, men gick ut o festa ikväll..hoppas inte det spelar roll
    Har inte festat på länge, så tror ni det spelar roll?

• Teresiat

Grönaduvan, alkohol är inget preventivmedel. Jag är mer försiktig mellan ÄL och BIM men inte spiknykter i fall jag ska ut och ha trevligt med vänner eller liknande. Efter X antal försök under 1,5 år att göra vår etta hade jag blivit kokko om jag skulle leva som gravid innan jag var det. Man måste få slappna av, tror det är viktigast (oavsett om man tar något glas eller inte).

• livias
    FrökenE1985 skrev 2016-08-12 22:54:38 följande:

Haft små känningar. Inte alls som tidigare. Brukar ha grov pms, men tycker den är ganska mild även om jag har humörsvängningar. Har haft nån slags molvärk sen två dagar. Mest på nätterna, som gör att jag har svårt att somna. Sticker och ömmar i brösten som attan. Ömma brukar dom vara men aldrig förut varit med om att det sticker i dom. Men kroppen har ju lurats förut så vet inte om jag vågar tolka det som "riktiga" tecken.

Känner du något som kan tyda på grav.?

Håller tummarna stenhårt för oss!

Håller verkligen tummarna för oss.

Jag känner inte alls mycket denna månaden. Oftast i samband med pms så har jag ont i brösten. Mer molvärk. Molvärk har jag haft lite till och från sen någon dag tillbaka. Känner mig allmänt lugnare än vanligt vid pms. Men inget annat så på så sätt skiljer det sig från övriga månader. Men bara vänta och se.. Men har test liggandes hemma så blir nog ett innan onsdag :)
  • livias

Förresten, blev ju sjuk igår också då inte konstigt att jag inte känner som vanligt då halsont och feber har tagit över!