• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Ememem
    AnnieLii skrev 2016-08-14 12:58:00 följande:

Som jag igår skrev så köpte jag ett 2-pack stickor från rsfu.. Både igår kväll och imorse med morgonurin. Båda negativa... Om man kunde skymta ngt vet inte men negativt iaf. MEN jag är på BIM+5 idag? Molvärk,stick och massa flytningar, inga ömma bröst än som brukar ha mellan ÄL o mens eller före mens, och ingen skymt av mensen: jag håller seriöst bli tokig vad är det för fel på mig ? :(

Är du säker på att du hade äl när du tror att du hade det? Om äl kom sent så kommer ju även mensen senare. Min äl var ex en vecka sen så denna cykel blir 40 dagar istället för mina vanliga 33-34 om jag nu inte är gravid :)
  • FrökenE1985

Tog ett test idag, äl+9/bim -3, tyckte mig an ett + men vääääldigt svagt i så fall. Så väntar till BIM nu innan jag tar ett nytt. Använde CB+ denna gång och har ett sådant kvar för just denna anledning. Har även ett digital som jag kommer använda för att verkligen bekräfta om jag får ett plus.

Roligt att läsa att så många plussat!

Vill verkligen att det ska vara min tur nu också! Håller tummarna för oss som inte plussat än!

• Ememem
    FrökenE1985 skrev 2016-08-14 14:06:48 följande:

Tog ett test idag, äl+9/bim -3, tyckte mig an ett + men vääääldigt svagt i så fall. Så väntar till BIM nu innan jag tar ett nytt. Använde CB+ denna gång och har ett sådant kvar för just denna anledning. Har även ett digital som jag kommer använda för att verkligen bekräfta om jag får ett plus.

Roligt att läsa att så många plussat!

Vill verkligen att det ska vara min tur nu också! Håller tummarna för oss som inte plussat än!

Lägg upp en bild :) jag plussade på äl+9 med sonen, tyvärr är väl cb+ rätt ökända för att ge spökstreck.
  • FrökenE1985
    Ememem skrev 2016-08-14 14:31:27 följande:

Lägg upp en bild :) jag plussade på äl+9 med sonen, tyvärr är väl cb+ rätt ökända för att ge spökstreck.

Försökte ta en bild. Syns extremt dåligt. Har ju läst om många som får "spök-streck" också. Räknar det däeför inte som ett plus i nuläget. Tar ett nytt på onsdag när jag har BIM tänkte jag.

• Anonym (Bella)
    bebisdags skrev 2016-08-14 12:35:14 följande:

Okej en konstig fråga.. Min mens började idag och brukar blöda rejält men nu har jag fått en blödning på knappt en halv normal tampong på ca 3h.. Finns hopp kvar eller ska jag ge upp ändå?:/

Jag hade typ en halv mens (i mängd inte längd) förra månaden men fick negativt test. Det som är konstigt i din situation nu är ju att den kom så tidigt också? Hm....
  • bebisdags
    Anonym (Bella) skrev 2016-08-14 17:25:42 följande:
    Jag hade typ en halv mens (i mängd inte längd) förra månaden men fick negativt test. Det som är konstigt i din situation nu är ju att den kom så tidigt också? Hm....
    Ja är super konstigt och tempen har inte sänkts heller utan till och med stigit lite .. Får testa imorgon för då borde jag ju se.. Vill inte tappa hoppet men känns som att en blödning borde innebära inget barn:/
  • SamsonS

Hade eventuellt bim i fredags, men fortfarande varken mens eller plus. Däremot fortfarande starka äl tester och rejäl molvärk. Vi har kört på ifall att jag har sen äl denna gången.

Nu har vi även skickat in papprena om utredning, känns så himla skönt att det är på gång!! :)

• Anonym (Bella)
    bebisdags skrev 2016-08-14 17:29:31 följande:

Ja är super konstigt och tempen har inte sänkts heller utan till och med stigit lite .. Får testa imorgon för då borde jag ju se.. Vill inte tappa hoppet men känns som att en blödning borde innebära inget barn:/

Men har det ökat eller avtagit nu då? Ja testa i morgon det blir ju bim -2 så det kan visa nåt eventuellt
  • AnnieLii

Säker o säker, kände av de onda i ryggen som vanligt.. Det är det jag också funderat på men hair kan mensen plötsligt fel att varit som klockan hoppa sådär? :/ men om jg nu hade ÄL senare,,, vart är mina ömma bröst? Har ju haft molvärk sen den 1/8 o massor av mjölkiga flytningar sedan den 5/8 men inga ömma bröst som jag brukar få ALLTID fattar inget hehe :)

Ememem skrev 2016-08-14 13:40:43 följande:

Är du säker på att du hade äl när du tror att du hade det? Om äl kom sent så kommer ju även mensen senare. Min äl var ex en vecka sen så denna cykel blir 40 dagar istället för mina vanliga 33-34 om jag nu inte är gravid :)

• bebisdags
    Anonym (Bella) skrev 2016-08-14 17:32:43 följande:
    Men har det ökat eller avtagit nu då? Ja testa i morgon det blir ju bim -2 så det kan visa nåt eventuellt
    Tänkte du på blödning ? Nä blödningen är kvar men fortfarande väldigt väldigt lite.. Kan inte ha i tampong nu längre heller utan att det gör ont.. Skulle säga att jag vanligtvis blöder igenom en normal på 1,5-2 h nu är det nere till 1/4 tampong på 3h.. Så kanske avtar eller ökar det sen.. Åh så jobbigt att gå och försöka hålla hoppet vid liv men ändå ha i bakhuvudet "hoppas inte för mycket"..