• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Lillstrumpa84

Styva bröstvårtor och ömma bröst... Kan det vara ett tecken? BIM 22/8 så några dagar kvar. Men nyfiken på vad ni andra säger. Känner inte såhär normalt.

• bebisdags
    Anonym (Bella) skrev 2016-08-14 09:54:57 följande:
    Oj redan? :( men när hade du äl?
    Ja tyvärr vet inte exakt eftersom jag fick olika på ÄL testerna men fick maximalt den 2/8. Så ca då:)
  • misslina
    GrönaDruvan skrev 2016-08-14 00:05:58 följande:

Hade ju glad gubbe på ältest i torsdags..och nu tog jag ett test för skojs skull och det var glad gubbe nu med??? Hur länge är det glad gubbe?? Hade sex i onsdags och torsdags och tänkte att det skulle räcka...

Tror inte den glada gubben släpper förrän efter 48 timmar när man har fått den. Så har man fått en glad gubbe så sitter den som kvar i testet i 48 timmar. Så man kan inte testa så snabbt igen. Läs instruktionerna så står det något sådant där....

Och äl borde ske 24-36 timmar efter positivt test.
  • GrönaDruvan
    misslina skrev 2016-08-14 11:00:29 följande:
    Tror inte den glada gubben släpper förrän efter 48 timmar när man har fått den. Så har man fått en glad gubbe så sitter den som kvar i testet i 48 timmar. Så man kan inte testa så snabbt igen. Läs instruktionerna så står det något sådant där....

Och äl borde ske 24-36 timmar efter positivt test.
    Ja, så är det säkert. Känner att jag tänker alldeles för mycket på allt...men har man försökt så länge så blir man ju lite knäpp!
  • GrönaDruvan
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-14 10:31:54 följande:

Styva bröstvårtor och ömma bröst... Kan det vara ett tecken? BIM 22/8 så några dagar kvar. Men nyfiken på vad ni andra säger. Känner inte såhär normalt.

När jag blev gravid nu i april, så hade jag extremt ömma bröstvårtor. Har aldrig så ömma annars....men det avtog ju efter några veckor pga missfallet.
  • misslina
    GrönaDruvan skrev 2016-08-14 11:02:58 följande:
    Ja, så är det säkert. Känner att jag tänker alldeles för mycket på allt...men har man försökt så länge så blir man ju lite knäpp!
    Tips är att börja tempa! Då får man verkligen veta att äl sker och när! Använder appen fertility friends

Jag kör cb digitala äl/test tillsammans med tempning!
  • PM90

Idag BIM +3 fick jag min mens så I'm out för den här gången :) jag är inte allt för ledsen och vi båda är på gott humör. Det är vår tur en annan gång, kanske redan nästa cykel vem vet :D

Grattis än en gång till er som plussat och stort lycka till till er andra!

• bebisdags

Okej en konstig fråga.. Min mens började idag och brukar blöda rejält men nu har jag fått en blödning på knappt en halv normal tampong på ca 3h.. Finns hopp kvar eller ska jag ge upp ändå?:/

• AnnieLii

Som jag igår skrev så köpte jag ett 2-pack stickor från rsfu.. Både igår kväll och imorse med morgonurin. Båda negativa... Om man kunde skymta ngt vet inte men negativt iaf. MEN jag är på BIM+5 idag? Molvärk,stick och massa flytningar, inga ömma bröst än som brukar ha mellan ÄL o mens eller före mens, och ingen skymt av mensen: jag håller seriöst bli tokig vad är det för fel på mig ? :(

• kvinna29årskåne

Har bim på torsdag. Känner mig lite konstig men svår att säga,om det är vanlig pms eller om det är ett tecken på att mensen uteblir. . Känner mig sugen på vissa saker, har ont i nedre delen av magen emellanåt, har humörsvängningar. Får väl vänta med spänning till torsdag innan jag testar mig