• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Anonym (Vega)
    GrönaDruvan skrev 2016-08-12 10:25:47 följande:

Hoppar gärna in här!
    Försöker bli gravid med barn nr.3.
    Fick första barnet 2009, det tog 3 försök.
    Andra barnet 2010, det tog 1 försök.
    Nu med tredje så började vi försöka nov-14...försökte varje månad i ett år..sen pausade vi i tre månader. Försökte igen i mars i år och då blev jag gravid, men det blev missfall i vecka 9.

Välkommen! Hoppas att ni lyckas den här månaden, det verkar ha varit en lång resa!!
  • Ememem
    Petronelladahlberg skrev 2016-08-12 11:03:08 följande:

Någon som ser nått?

Ser tyvärr inget men vilken dag är du på?
  • Ememem
    Anonym (E) skrev 2016-08-12 10:23:46 följande:

Grattis till alla plus!

BIM runt 20:e - när kan man tidigast testa? Så otålig!

Jag plussade på äl+9/BIM-4 med sonen. Det tar ju omkring 7-10 dagar från äl för ägget att fästa och sen ytterligare nån/några dagar för att tillräckligt mycket hormon ska produceras.
  • Deni81

Är jag den enda som har BIM typ den 31/8?

ÄL i dagarna framöver nu, ska börja testa med ÄL-tester på söndag tror jag. Ska bli spännande att se om jag får utslag denna gång. Sambon är helt med på noterna den här månaden så nu hoppas jag få till det samma dag jag får stegring och inte dagen innan eller dagen efter

• Deni81

Jag tror nämligen mina ägg lever en väldigt kort tid och hans spermier är lite småtrötta och sega. Kanske det behövs ett ligg exakt vid stegring (om möjligt) för att det ska kunna ta sig!

• Petronelladahlberg
    Ememem skrev 2016-08-12 11:40:51 följande:
    Ser tyvärr inget men vilken dag är du på?
    Bara på ÄL+5 så väldigt tidigt. Såg något svagt när vi höll det emot ett papper imorse.
  • Anonym (Vega)
    Deni81 skrev 2016-08-12 11:49:07 följande:

Jag tror nämligen mina ägg lever en väldigt kort tid och hans spermier är lite småtrötta och sega. Kanske det behövs ett ligg exakt vid stegring (om möjligt) för att det ska kunna ta sig!

Ni får köra tre dagar i rad för säkerhets skull
  • Ememem
    Petronelladahlberg skrev 2016-08-12 12:13:53 följande:

Bara på ÄL+5 så väldigt tidigt. Såg något svagt när vi höll det emot ett papper imorse.

Äl+5 har ägget troligen inte ens fäst än och då går det inte att få ett positivt test!
  • hoppfullsnart40
    Deni81 skrev 2016-08-12 11:47:23 följande:

ÄL i dagarna framöver nu, ska börja testa med ÄL-tester på söndag tror jag. Ska bli spännande att se om jag får utslag denna gång. Sambon är helt med på noterna den här månaden så nu hoppas jag få till det samma dag jag får stegring och inte dagen innan eller dagen efter

Nä då du är inte ensam :) Jag har också BIM 31/8 .

Läääänge till! Börjar med ÄLtest imorgon...
  • hoppfullsnart40
    Deni81 skrev 2016-08-12 11:47:23 följande:

Nä då du är inte ensam :) Jag har också BIM 31/8 .

Läääänge till! Börjar med ÄLtest imorgon...