• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • copycat

Är det någon som har erfarenhet av predictor early? Bra? Beställt hem ett, borde komma imorgon. Om någon plussat med DDT, hur långt innan BIM var det? Står att det kan visa från6 dagar innan BIM...

• Lillstrumpa84

Fisig, uppblåst i magen och "träningsvärk" på ena sidan magen. Konstig känsla, men ändå tror jag INTE att det tog sig denna gången. Någon med liknande känsla?

• Lillstrumpa84
    lisohl skrev 2016-08-15 12:36:08 följande:

Bim imorgon. Förra månaden hade jag molvärk varje dag från äl till mensen kom. Den här månaden har jag känt av molvärk en stund på kvällen i flera dagar. Förra månaden var jag helt torr från äl till ca 3 dagar innan mens. Nu har jag haft flytningar hela tiden om än bara lite. Med första barnet hade jag väldigt ömma bröst innan jag plussade, den här månaden spänner det lite i dom ibland. Summa summarum så tror jag nog ändå att det blir mens kommande dagar, men en kan ju inte låta bli att analysera allt en känner och inte känner!

Jag känner precis lika dant. Man tänker på allt man känner. Men idag ömmade faktiskt brösten bara av att jag fick ner från trappen :/
  • Sally8585

Hoppar in här om det är ok! BiM på torsdag. Testade idag men det var negativt. Finns det chans att det tagit sig ändå?

• Guffy78

Här tempen störtdök idag äntligen. Så nu väntas på ÄL . Tror att NC utsatt rätt den på onsdag. Återstår att se...inga känningar i magen än. Var nästan säker att ägget försökte släppa i fredags kväll då värken var kraftig men misslyckades och gör ett nytt försök om ett par dagar igen- oj vad jobbigt det är. Jag tycker jagande på ÄL för min del jobbigare än dagarna mellan ÄL till Bim.

• prinsessan15
    Sally8585 skrev 2016-08-15 18:45:34 följande:

Hoppar in här om det är ok! BiM på torsdag. Testade idag men det var negativt. Finns det chans att det tagit sig ändå?

Jag skulle haft mens en tisdag, testade negativt på fredagen innan men fick svagt plus på måndagen, så det är möjligt att det blir positivt närmare bim!
  • LaceyLoo

Alltså jag blir tokig! Kroppen har aldrig betett sig såhär nånsin.. Jag blir knäpp!

En vecka sen: positivt ältest mån och tis, ingen tempökning

Lördag: tempen upp med 0,2, negativt ältest

Idag, tempen samma som lördagens, positivt ältest..

Say what? :p

• Väntar på magen

Hoppar in här... Har två barn födda, 07 & 10 och BIM till helgen.

Testat neg men har alla grav symtom man kan tänka sig.

• Teresiat

Hade nervryckning på vänster sida av livmodern idag. 3- 4 dagar ish efter ÄL. Har fått det förut så behöver såklart inte betyda något. På tisdag tre dagar innan BIM tänker jag testa första gången, bara för att jag beställde hem massor av billiga stickor... Längtar!

• AnnieLii

Blir nästan avis på er som fått mensen, 6 dagar över BIM o ingen skymt. Inte ens gårdagens actionbad satte igång den :(