• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • FyrAAAA
    Deni81 skrev 2016-08-14 20:54:23 följande:

Kissade på ÄL-stickor nu ikväll men hade nästan inget kiss kvar, haha! Så det blev inte ens 5 sekunder i strålen men ändå en riktigt glad gubbe. Så nu är det dags att inleda kärleksdagarna

Vi fortsätter följas åt med dagarna! Här blev det också glad gubbe nu på morgonen så ikväll blir det mys...
  • Anonym (Vega)
    Julm skrev 2016-08-14 22:12:36 följande:

Bim 24/8. Tiden går sååå långsamt. Det är lite hemskt att man bara önskar att tiden ska gå. Den här sommaren försvann snabbare än snabbast för att mycket fokus har varit på nästa äl, nästa bim, nästa äl, nästa bim osv.

Jag säger detsamma, jag tycker det är jättejobbigt. Jag minns inte att jag kände så här när vi planerade första barnet.
    Och så är jag livrädd att jag ska göra något "fel". Typ att nu skulle jag inte tagit den där joggingturen för precis nu skulle ägget fästa och då förstörde jag det. Eller jag borde inte druckit kaffe till frukost för nu blev kroppen stressad av koffeinet.. och då dricker jag max 5 koppar kaffe I VECKAN normalt! Så det är helt ok! Men jag känner inte igen mig själv
    Jag hoppas och önskar så himla himla mycket att det ska bli ett plus på stickan nästa vecka!!
  • Julm
    Anonym (Vega) skrev 2016-08-15 08:24:48 följande:

Jag säger detsamma, jag tycker det är jättejobbigt. Jag minns inte att jag kände så här när vi planerade första barnet.

Och så är jag livrädd att jag ska göra något "fel". Typ att nu skulle jag inte tagit den där joggingturen för precis nu skulle ägget fästa och då förstörde jag det. Eller jag borde inte druckit kaffe till frukost för nu blev kroppen stressad av koffeinet.. och då dricker jag max 5 koppar kaffe I VECKAN normalt! Så det är helt ok! Men jag känner inte igen mig själv

Jag hoppas och önskar så himla himla mycket att det ska bli ett plus på stickan nästa vecka!!

Så tycker jag inte att du ska tänka och känna! Det är viktigt att leva normalt. Fram tills att det är ett plus på stickan lever jag precis som vanligt. En joggingtur gör dig mer gott än ont i längden. Bebis kommer till oss när bebis vill komma, snart är det vår tur!!
  • vi blir 3

Verkar inte bli något för oss denna gång. Precis torkar blod tre dagar innan BIM. Bättre lycka för oss nästa gång :D Lycka till för er andra!!

• Deni81
    FyrAAAA skrev 2016-08-15 06:34:40 följande:

Vi fortsätter följas åt med dagarna! Här blev det också glad gubbe nu på morgonen så ikväll blir det mys...

Härligt! Mys på Vi ska försöka mysa till det ikväll och imorgon också, min sambo har hört varannan dag av barnmorskan så han vill hellre lyssna på experterna än på mig som googlar upp nya rön. Men får nog till det ändå ikväll för jag sa att ägget inte släpper förrän efter cirka 24-48 timmar Hoppas det ska gå vägen, haha! Lycka till nu! Hur mycket "mys" får ni till under ÄL?
  • Anonym (Vega)
    vi blir 3 skrev 2016-08-15 09:42:01 följande:

Verkar inte bli något för oss denna gång. Precis torkar blod tre dagar innan BIM. Bättre lycka för oss nästa gång :D Lycka till för er andra!!

bebisdags skrev 2016-08-15 09:49:51 följande:

Nu drog mensen igång på riktigt.. Lycka till ni andra :)

Ledsen för er skull, hoppa vidare till BIM september så önskar jag er all lycka nästa månad!!!

• Anonym (Vega)
    Julm skrev 2016-08-15 09:31:56 följande:
    Så tycker jag inte att du ska tänka och känna! Det är viktigt att leva normalt. Fram tills att det är ett plus på stickan lever jag precis som vanligt. En joggingtur gör dig mer gott än ont i längden. Bebis kommer till oss när bebis vill komma, snart är det vår tur!!

Ja jag ska försöka tänka så. I bakhuvudet har jag bestämt mig för att vi kör tom årsskiftet, och blir det inget då så får vi kontakta vården. Jag är ändå 36 så jag vill gärna veta om det är något vi behöver hjälp med i så fall.

Men jag ska verkligen försöka att bara ta dagarna som de kommer, utan stress och press... (även om det är svårt!).
    Tack för kloka tankar!

• lisohl

Bim imorgon. Förra månaden hade jag molvärk varje dag från äl till mensen kom. Den här månaden har jag känt av molvärk en stund på kvällen i flera dagar. Förra månaden var jag helt torr från äl till ca 3 dagar innan mens. Nu har jag haft flytningar hela tiden om än bara lite. Med första barnet hade jag väldigt ömma bröst innan jag plussade, den här månaden spänner det lite i dom ibland. Summa summarum så tror jag nog ändå att det blir mens kommande dagar, men en kan ju inte låta bli att analysera allt en känner och inte känner!

• Susanna000
    PM90 skrev 2016-08-14 12:32:12 följande:

Idag BIM +3 fick jag min mens så I'm out för den här gången :) jag är inte allt för ledsen och vi båda är på gott humör. Det är vår tur en annan gång, kanske redan nästa cykel vem vet :D

Grattis än en gång till er som plussat och stort lycka till till er andra!

Samma här! Fått min mens idag på BIM +3. Och vi som hade så mycket symtom! Men men, kroppen luras bra! Verkar som spiraluttaget för min del gjort att kroppen betett sig väldigt annorlunda än vanligt. Skönt ändå att veta att cykeln är igång ordentligt! Lycka till er andra, hoppas detta är er månad!