• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • lisohl
    Julm skrev 2016-08-14 17:54:41 följande:

Nu tror jag inte riktigt att denna månaden tog sig, och tänker att vi får fortsätta försöka. OM det skulle ta sig i september så är det typ precis när min bästa vän ska gifta sig som bf är. Hur hade ni gjort, hade ni hoppat över september ?

Utan att vara i din situation så TROR jag att jag skulle fortsätta försöka bli gravid även om bf låg nära bästisens bröllop. Det finns så mycket man inte vet. Bebisen kanske kommer 6 veckor tidigt eller så går du över med 2 veckor, brudparet kan göra slut en månad innan bröllopet, haha du förstår hur jag tänker! Bebisar är omöjliga att planera in tänker jag, det blir när det är tänkt att bli.
  • Ememem
    mixXi skrev 2016-08-14 18:48:11 följande:

Hoppar in lite sent här. Haft semester och inte tänkt på barnaskapandet på några veckor. Skönt =) BIM 28/8.

Nu som kör äl-testen. Hur snabbt brukar strecket minska efter att ni väl haft max? Jag har hittills inte lyckas pricka max nån gång. Denna månad såg det ut såhär för mig

Tisdag: svagt på stickan

Onsdag: svagt på stickan

Torsdag: starkt (men ej max)

Fredag: starkt (men ej max)

Lördag: svagt

Tänker man sig att max sannolikt kom någon gång mellan fredag och lördag? Eller kan det vara så att max kom mellan torsdag och fredag och att fredagens starka sträck var på väg ner? Om ni förstår hur jag menar?

Skulle säga att det är mer sannolikt att peaken var mellan torsdag och fredag. Testar du även nåt på eftermiddagen/kvällen? Min peak varar oftast i två dagar men denna gången hade jag ett starkt som kom lite långsamt, ett superstarkt som dök upp snabbt och sen dagen efter ett starkt igen men som tog lite tid på sig. Äl var den mittersta dagen av de tre.
  • mixXi
    Ememem skrev 2016-08-14 20:09:46 följande:

Skulle säga att det är mer sannolikt att peaken var mellan torsdag och fredag. Testar du även nåt på eftermiddagen/kvällen? Min peak varar oftast i två dagar men denna gången hade jag ett starkt som kom lite långsamt, ett superstarkt som dök upp snabbt och sen dagen efter ett starkt igen men som tog lite tid på sig. Äl var den mittersta dagen av de tre.

Den här gången har jag bara testat på em. Hade inte så många stickor kvar. Förra gången tänkte jag att jag skulle köra fm/em så jag fick koll, men då blev det nog aldrig nån äl för jag testade i 1 vecka utan att det hände nåt och mensen blev nån vecka sen. Så jag blev inte så mycket klokare.

Ska beställa mer stickor till nästa månad och köra fm/em igen. Om jag inte redan är gravid då =)
  • Deni81

Kissade på ÄL-stickor nu ikväll men hade nästan inget kiss kvar, haha! Så det blev inte ens 5 sekunder i strålen men ändå en riktigt glad gubbe. Så nu är det dags att inleda kärleksdagarna

• GrönaDruvan

Förra månaden kom min äl på dag 23 istället för dag 14-15, så jag testade väldigt mkt!! Började testa på dag 5 tror jag...

• GrönaDruvan

Vet inte hur aktivt det är på bim listan, men om någon vill får ni gärna lägga till mig.
    37 år F15 (missfall F13) B3

• GrönaDruvan
    GrönaDruvan skrev 2016-08-14 21:18:40 följande:

Vet inte hur aktivt det är på bim listan, men om någon vill får ni gärna lägga till mig.
    37 år F15 (missfall F13) B3

Bim 25/8
  • Rosenblad
    misslina skrev 2016-08-14 20:04:44 följande:

Men så härligt! Vad skönt!

Har ni gjort något annorlunda nu?

Håller tummarna!

Ja, jag är så glad att äl testerna faktiskt fick en stegring och blev positiva. Vi har bara haft sex nu när stickan blev stark, och det har tagit i för oss båda då vi kommit till de läget att bebisbverkstaden gör att vi bråkar. Mest pga hans prestationsångest. Men endå lyckade vi ha fullt sex 2 av 3 gånger dessa två dagar. Är så sjukt glad för de, kanske vi har en chans denna månad då..Kanske...

Tack för tummhållandet!!
  • Teresiat

Vet ej exakt när ÄL var.. Misstänker att vi mös för tidigt och att ÄL kom lite sent. Vi är inte chanslösa men har nog inte bäst odds heller... Hur tidigt kan man testa förresten? Tre dagar innan BIM?

• Julm

Bim 24/8. Tiden går sååå långsamt. Det är lite hemskt att man bara önskar att tiden ska gå. Den här sommaren försvann snabbare än snabbast för att mycket fokus har varit på nästa äl, nästa bim, nästa äl, nästa bim osv.