• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • FyrAAAA
    Deni81 skrev 2016-08-15 10:06:27 följande:
    Härligt! Mys på Vi ska försöka mysa till det ikväll och imorgon också, min sambo har hört varannan dag av barnmorskan så han vill hellre lyssna på experterna än på mig som googlar upp nya rön. Men får nog till det ändå ikväll för jag sa att ägget inte släpper förrän efter cirka 24-48 timmar Hoppas det ska gå vägen, haha! Lycka till nu! Hur mycket "mys" får ni till under ÄL?
    Ja ok! Hihi ja det är svårt att veta hur ofta! Första månaden körde vi på typ fyra dagar i rad runt äl, men å andra sidan så vet jag att vi bara hade sex en gång när jag blev gravid senast, så hur ska man veta vad som funkar!? I söndags morse när jag fick "blinkande glad gubbe" denna månaden (tror det är omkring fyra dagar före äl så som jag uppfattat det...) hade vi sex, brukar aldrig hända på morgonen typ men maken tog initiativ (utan att veta om den glada gubben) så då var det bara att hänga på! Sen idag blev det "fast glad gubbe" så jag tänker att vi får till det ikväll och imorgon kväll också. Ändå orolig att det blir "för tidigt", men hoppas inte det så klart!
  • Deni81
    FyrAAAA skrev 2016-08-15 21:24:44 följande:

Ja ok! Hihi ja det är svårt att veta hur ofta! Första månaden körde vi på typ fyra dagar i rad runt äl, men å andra sidan så vet jag att vi bara hade sex en gång när jag blev gravid senast, så hur ska man veta vad som funkar!? I söndags morse när jag fick "blinkande glad gubbe" denna månaden (tror det är omkring fyra dagar före äl så som jag uppfattat det...) hade vi sex, brukar aldrig hända på morgonen typ men maken tog initiativ (utan att veta om den glada gubben) så då var det bara att hänga på! Sen idag blev det "fast glad gubbe" så jag tänker att vi får till det ikväll och imorgon kväll också. Ändå orolig att det blir "för tidigt", men hoppas inte det så klart!

Aha du kör med såna ÄL-tester som visar en ökning och maximal? Jag har dålig koll, haha! En del säger att ägget lossar 12-24 h efter lh-ökning. En del andra säger 24-48 h. Så jag vet icke. Vi fick till det igår, samma dag som lh-ökningen. Coolt att vi hade ökning på samma dag! Ikväll blir det nog inget för killen drog ut och jagade räv nu. Och jag är trött. Och han har prestationsångest. Känns som det ändå inte blir något denna period. Han har lite trötta spermier också så det måste "fyllas" på ofta tror jag. Vilket han inte alls tror på. Ja du, suck. Har en skitdag idag! Men hoppas det blir bra för er och att ni lyckas!!!
  • FyrAAAA

Jag brukar alltid ha så ont vid äl. Äl-testen visar glad gubbe men jag känner (ännu) inget. Men visar äl-testen positivt bör man ändå kunna anta att man här äl? Eller?...

• Väntar på magen
    Sally8585 skrev 2016-08-15 18:45:34 följande:

Hoppar in här om det är ok! BiM på torsdag. Testade idag men det var negativt. Finns det chans att det tagit sig ändå?

Precis samma här!! Borde få min mens torsdag-söndag och testade negativt idag. (Det vad dock inte på morgonurin)

Vi får testa igen om några dagar. Alla symtom är kvar för mig. Hur känner du?
  • Crazy catlady

Bim på torsdag.. är på äl+9 idag.. testade negativt med predictor early imorse.. men har idag rätt märkbar mensvärk o ryggvärk .. jag har känt av lite svagt värk i magen till och från.. men idag känns det annorlunda.. känns som mensen ska komma när som.. *håller tummarna *

• Ememem
    copycat skrev 2016-08-15 18:18:14 följande:

Är det någon som har erfarenhet av predictor early? Bra? Beställt hem ett, borde komma imorgon. Om någon plussat med DDT, hur långt innan BIM var det? Står att det kan visa från6 dagar innan BIM...

Jag har tänkt beställa ett, hört gott om dem! Dock är de från BIM -5 om man läser bruksanvisningen/förpackningen. De verkar räkna lite annorlunda.

De mäter från 10 hcg och cb från 25 hcg så borde ge utslag tidigare.
  • Ememem
    FyrAAAA skrev 2016-08-15 21:37:28 följande:

Jag brukar alltid ha så ont vid äl. Äl-testen visar glad gubbe men jag känner (ännu) inget. Men visar äl-testen positivt bör man ändå kunna anta att man här äl? Eller?...

Äl inträffar väl 12-48 timmar efter positivt test så kan ju vara därför du inte känner något än.
  • copycat

Okej, spännande!:) ÄL+5 idag. Testar nog ÄL+9:) man kan ju iofs se svagt svagt tidigt, typ ÄL+10, med vanliga test så med predictor kanske man kan testa ännu tidigare, men känns lite för nervöst :P tror jag har BIM söndag/måndag. Har bara 10-11 dagar lutealfas..

Ememem skrev 2016-08-15 22:42:05 följande:

Jag har tänkt beställa ett, hört gott om dem! Dock är de från BIM -5 om man läser bruksanvisningen/förpackningen. De verkar räkna lite annorlunda.

De mäter från 10 hcg och cb från 25 hcg så borde ge utslag tidigare.

• Ememem
    copycat skrev 2016-08-16 07:38:37 följande:

Okej, spännande!:) ÄL+5 idag. Testar nog ÄL+9:) man kan ju iofs se svagt svagt tidigt, typ ÄL+10, med vanliga test så med predictor kanske man kan testa ännu tidigare, men känns lite för nervöst :P tror jag har BIM söndag/måndag. Har bara 10-11 dagar lutealfas..

Jag plussade starkt på äl+9 med sonen med billiga testers sticka som mäter från 25 hcg. Tänkte testa ett PE på torsdag, är då bara på äl+8 men vi får sen gäster och skulle vilja veta innan, annars blir det att testa efter helgen.
  • copycat
    Ememem skrev 2016-08-16 08:04:50 följande:
    Jag plussade starkt på äl+9 med sonen med billiga testers sticka som mäter från 25 hcg. Tänkte testa ett PE på torsdag, är då bara på äl+8 men vi får sen gäster och skulle vilja veta innan, annars blir det att testa efter helgen.
    Oh! Ja tanken har faktiskt slagit mig om man skulle testa redan typ ÄL+7-8. Tidigt visst, MEN samtidigt är det ju hela grejen med att köpa ett PE? Eftersom vissa ju plussar med vanliga redan ÄL+9-10. Hmm.....måste fundera :) är som du säger från BIM-5 det kan mäta så man behöver ju ha det i beräkningarna också:)