• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • sigge1235

Ska enligt app ha äl imorgon, kollar med stickor och inget starkt utslag än så den kommer nog senare än så.. Så bim kommer vara runt 8/8 eller några dagar därefter

Ska väl tilläggas att jag dock inte kunnat vätskereducera innan test eftersom det är extremhetta denna vecka så jag måste dricka en del. Kanske påverkar så mycket att det blir helfel. 

• Anonym (Hoppas på en nummer trea.)

Hur gammal är du?

Och vart i Gbg bor du?

Är det ditt första barn?

Vi kanske kan ses någon dag, om du vill :)

Anonym (Lexi) skrev 2016-07-24 17:34:29 följande:

Jag bor i Göteborg!

• Anonym (Lexi)
    Anonym (Hoppas på en nummer trea.) skrev 2016-07-24 17:53:57 följande:

Hur gammal är du?

Och vart i Gbg bor du?

Är det ditt första barn?

Vi kanske kan ses någon dag, om du vill :)

Jag är 36 år. Har två äldre barn, min sambo har inga. Bor i östra Göteborg (Björkekärr ). Det kan vi kanske göra Var bor du?

Jag bor i Kortedala.

Har du haft lätt, eller svårt att bli gravid innan då?

Anonym (Lexi) skrev 2016-07-24 18:15:20 följande:

Jag är 36 år. Har två äldre barn, min sambo har inga. Bor i östra Göteborg (Björkekärr ). Det kan vi kanske göra Var bor du?

• LadySatisfied

Jag ligger idag på ÄL+2 och har haft lite känningar i magen. Känns lite som när jag hade cystor på äggstockarna, men inte alls lika mycket. Hoppas, men vågar inte riktigt tro att det ska vara någonting på g. Samtidigt som jag väldigt gärna vill vara gravid så känns det lite läskigt och overkligt.

Ska hälsa på föräldrarna snart, där det alltid brukar bli vin/öl till maten när vi är där. Undrar hur jag ska komma undan utan att behöva berätta att vi försöker bli gravida, vill vänta tills jag vet säkert... Hur hade ni gjort?

• Anonym (Lexi)
    Anonym (Hoppas på en nummer trea.) skrev 2016-07-24 18:35:22 följande:

Jag bor i Kortedala.

Har du haft lätt, eller svårt att bli gravid innan då?

Jag har haft väldigt lätt att bli gravid innan, men inte denna gång... Har du barn sen tidigare? Hur gammal är du? Hur kommer det sig att du inseminerar?

Jag är 32 år, och har två barn sen innan. Insiminerar för att jag är ensamstående, och vill gärna ha fler barn :)

Anonym (Lexi) skrev 2016-07-24 18:43:50 följande:

Jag har haft väldigt lätt att bli gravid innan, men inte denna gång... Har du barn sen tidigare? Hur gammal är du? Hur kommer det sig att du inseminerar?

• Grönablad
    LadySatisfied skrev 2016-07-24 18:39:01 följande:

Jag ligger idag på ÄL+2 och har haft lite känningar i magen. Känns lite som när jag hade cystor på äggstockarna, men inte alls lika mycket. Hoppas, men vågar inte riktigt tro att det ska vara någonting på g. Samtidigt som jag väldigt gärna vill vara gravid så känns det lite läskigt och overkligt.

Ska hälsa på föräldrarna snart, där det alltid brukar bli vin/öl till maten när vi är där. Undrar hur jag ska komma undan utan att behöva berätta att vi försöker bli gravida, vill vänta tills jag vet säkert... Hur hade ni gjort?

Jag lever precis som vanligt fram tills plus. Dricker alltså vin mellan ÄL och BIM om jag har lust med det :)
  • Ememem
    LadySatisfied skrev 2016-07-24 18:39:01 följande:

Jag lever som vanligt fram till ett plus.

Äl+2 är kanske lite tidigt att kunna känna symptom, ägget fäster först kring äl+7-10.
  • Julm

Varför kan du inte missa äl?

Dina1 skrev 2016-07-24 03:24:30 följande:

Jag hoppar in :) Har efter ett tidigt missfall för 2 år sedan bestämt mig för att försöka igen. Första försöket och har BIM 11 Augusti. Har ÄL nu, har endometrios vilket gör att ÄL absolut inte går att missa (positivt i denna situation). Enligt min app menskalendern ska jag ha ägglossning på onsdag, men det stämmer inte. Tycker synd om er som måste hålla på med dessa jäkla äl-test, jobbigt!

Svar på tråden Bim aug 2016