• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Rosenblad

7-8 dagar kvar till BIM, kännt ett svagt mollande några dagar tillbaka. Typ som svag mensvärk. Vattniga flytningar och idag börjar brösten värka. Har kännt mig trött och sur, är på semester och just nu bor vi hos mannens familj några dagar och jag vill typ bara va för mig själv! Haha..Blir så lätt irriterad :/ Får se var detta leder..haft en bra känsla denna månad men samtidigt har jag trott varje månad i 10 månaders tid att jag är gravid så tror inte nu på det förens jag står med en plus-sticka! Eller typ efter fem stycken... :)

• Anonym (Längtar)
    1315 skrev 2016-07-23 15:57:13 följande:

Jag försöker också också intala mig att det inte tagit men det är svårt i led alla symptom. Illamåendet har lagt sig nu under dagen men istället kom mensvärk/växtvärk och tog över. Svårt att tänka på ett sätt när magkänslan säger något annat haha. Men vi får se helt enkelt.. Bara att vänta och vänta.. Jag har bim den 31/7 eller 1/8 så går efter det sistnämnda. Du då?

Jag har BIM 2/8 så nu är det den långa väntan tills man kan testa. Ska försöka att inte testa innan BIM men kommer nog bli svårt :P

Men jag tycker att jag det senaste dygnet känt av tjejmagen lite mer. Mensvärk är väl att ta i men i alla fall stick och lite molvärk. Vi får se vad det står för! ^_^ Kommer du testa innan BIM?
  • 1315
    Anonym (Längtar) skrev 2016-07-24 11:16:35 följande:

Jag har BIM 2/8 så nu är det den långa väntan tills man kan testa. Ska försöka att inte testa innan BIM men kommer nog bli svårt :P

Men jag tycker att jag det senaste dygnet känt av tjejmagen lite mer. Mensvärk är väl att ta i men i alla fall stick och lite molvärk. Vi får se vad det står för! ^_^ Kommer du testa innan BIM?

Tror jag testar från onsdag :) men vi får se!

Jag mår iaf inte helt hundra! Har precis sovit 1,5 timme och illamåendet är det första jag kan tänka på när jag vaknar. Har varit extremt trött de 3 senaste dagarna och illamåendet har suttit i samma period. Men tycker som sagt det är märkligt att man kan må så illa, så tidigt, i en graviditet. Samtidigt som jag inte känner mig sjuk och har inte varit dålig i magen eller nått sånt. Kan det vara så att jag är skengravid? Har aldrig varit det och tycker det är osannolikt att bli det..

Blir väl några jobbiga dagar fram till bim nu. Ska försöka tänka på annat och hoppas illamåendet inte är alldeles för påtagligt :)
  • ask91

Jag hoppar in här jag med! :)

Jag och min sambo bestämde oss för att försöka bli gravida i måndags så det är väldigt nytt och väldigt spännande! Blir första barnet i så fall om vi lyckas :)

Hade sån tur att, i alla fall enligt de appar jag använder, jag hade ÄL nu under torsdagen eller fredagen. Hade mycket känningar i torsdags så gissar på att det var då.

Tycker att jag ända sedan i tisdags-onsdags har haft en del symtom såsom trötthet (kan dock mycket väl bero på vädret), lite illamående till o från, ont i rygg och mage. Särskilt har jag reagerat på att jag haft mycket rygg, och magvärk, något jag inte riktigt brukat ha, inte kring ägglossningen heller, i vanliga fall.

Magkänslan säger dock att det bara är i huvudet och inte i kroppen så har inte allt för höga förhoppningar ändå. Det är ju så spännande nu så skulle inte vara så konstigt om huvudet lurar en lite. Känns inte som att man bör ha symtom så tidigt heller så.

BIM är runt den 5-6 augusti. Jag har haft P-stav de senaste typ 4-5 åren och tog ut den först i början av juni så har inte jättekoll på min cykel själv ännu utan förlitar mig på mina appar, haha! :)

Jättespännande och lärorikt att läsa alla era inlägg då allt känns helt nytt! Fick googla vad BIM innebar ;D 

• MadeleineD
    ask91 skrev 2016-07-24 13:08:53 följande:

Jag hoppar in här jag med! :)

Jag och min sambo bestämde oss för att försöka bli gravida i måndags så det är väldigt nytt och väldigt spännande! Blir första barnet i så fall om vi lyckas :)

Hade sån tur att, i alla fall enligt de appar jag använder, jag hade ÄL nu under torsdagen eller fredagen. Hade mycket känningar i torsdags så gissar på att det var då.

Tycker att jag ända sedan i tisdags-onsdags har haft en del symtom såsom trötthet (kan dock mycket väl bero på vädret), lite illamående till o från, ont i rygg och mage. Särskilt har jag reagerat på att jag haft mycket rygg, och magvärk, något jag inte riktigt brukat ha, inte kring ägglossningen heller, i vanliga fall.

Magkänslan säger dock att det bara är i huvudet och inte i kroppen så har inte allt för höga förhoppningar ändå. Det är ju så spännande nu så skulle inte vara så konstigt om huvudet lurar en lite. Känns inte som att man bör ha symtom så tidigt heller så.

BIM är runt den 5-6 augusti. Jag har haft P-stav de senaste typ 4-5 åren och tog ut den först i början av juni så har inte jättekoll på min cykel själv ännu utan förlitar mig på mina appar, haha! :)

Jättespännande och lärorikt att läsa alla era inlägg då allt känns helt nytt! Fick googla vad BIM innebar ;D 

När jag och min man bestämde oss så hade jag skumma känningar i kroppen med. Men det va min kropp som spelade ett spratt. :) men känner samma som du, spänning om hur allt funkar så blir nog så i kroppen.

Jag fick med googla på vad det va hihi inte lätt som nybörjare :)
  • Bettieboop

Jag och min sambo ska flytta till hus nästa helg, och hade bestämt att vi skulle börja försöka få barn då... Men i torsdag så körde vi på ändå och jag hade ägglossning någon gång mellan onsdag-fredag så jag hoppas men vågar ändå inte då det är första försöket.
    Jag har längtat i flera år men just detta året så har jag gråtit och blivit deprimerad så fort mensen har kommit.. Är så lycklig över att vi har börjat försöka nu!

• lillagumman85

Hoppar in här från julitråden eftersom mensen kom idag. Nu håller vi tummarna för att pluset kommer i augusti istället.

• Anonym (Hoppas på en nummer trea.)

Hoppar också in!

Gjorde ett insiminationsförsök den 21/7, men jag undrar, är det någon mer från Göteborgs området här i tråden :)

• mariama
    1315 skrev 2016-07-24 01:58:27 följande:

När tänkte du testa? Väntar du in bim eller? Jag är lite av en testmissbrukare haha! Brukar börja en vecka innan och testa varannan dag ungefär.

Både första och andra barnet tog på 3e försöket så känns osannolikt att det skulle ta sig på första nu. Men magkänslan säger ändå att det tagit sig och med tanke på hur jag känt/känner samt hur jag mår nu så är det kanske något på gång.. Men vi får vänta och se..

Åh vet inte än, men tänkte nog att BIM ska få närma sig ordentligt! Är sugen på att testa men vill helst ha ett stort tydligt plus om det är så, vill inte behöva känna mig osäker! Men man vet aldrig, haha!

Idag har jag också börjat känna av lite mer i magen, vet såklart inte om det betyder något men hoppas kan man ju :)) Vill bara ha nästa vecka här NU så jag får veta! Spännande att du ska testa i veckan, håller tummarna :)
  • Anonym (Lexi)
    Anonym (Hoppas på en nummer trea.) skrev 2016-07-24 16:14:07 följande:

Hoppar också in!

Gjorde ett insiminationsförsök den 21/7, men jag undrar, är det någon mer från Göteborgs området här i tråden :)

Jag bor i Göteborg!
Svar på tråden Bim aug 2016