• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • mariama
    1315 skrev 2016-07-26 12:37:22 följande:

Bim-6 idag.. Har haft tydliga symptom men varit rädd för skengraviditet i med det är så tidigt ännu.

Köpte en testa tidigt test och ja, visst är där 2 sträck.

Jag är alltså gravid, igen! Kan inte förstå det. Första försöket med barn nr 3.. Så mycket känslor! Jag är överlycklig, men kände snabbt hur oron steg Pga alla risker osv.

Herregud! Vi ska få vår nr 3!

Men gud vad kul, grattis!!!!! :) Testade du på morgonen? Kaaaanske ska våga prova imorgon men känns lite tidigt för mig. Vilka symtom har du haft den äl till nu? :)
  • Anonym (Lexi)
    copycat skrev 2016-07-26 16:56:36 följande:

Hej på er,

Undrar om någon kan göra mig lite klokare. Letat i missfallstrådar men verkar inte vara så många aktuella just nu. Kanske någon här med erfarenhet? Jag började blöda förra onsdagen, 20/7. Missfall i 5+4. Idag och igår har det bara varit ytterst lite brunt kvar. Testade gravtest med morgonurin idag som var blankt. Skönt. Då behöver man inte fundera på om det är rester eller ny graviditet efter nya försök :) senare idag, vid 14, tog jag ett ÄL-test, mest för att se var i styrka jag befinner mig. Blev nästan positivt?! Teststrecket var nästan lika starkt. Alltså så att jag tänker att om jag testar imorgon borde det vara positivt (om man utgår från hur det är normala cykler). Kan det vara så att jag har ÄL bara 7-8 dagar efter missfallsblödningens start? Eller kan nåt hormon från missfallet ge utslag på ÄL-test trots att gravtester visar neg? Blir helt vilsen! Vi vill så gärna försöka igen och struntar gärna i att vänta in mens utan vill köra på så fort ÄL kommer. Någon som har tankar/erfarenhet?

Å vad tråkigt med missfall! Vet inte om det är till någon hjälp, jag har aldrig använt ägglossningstest med streck, bara digitala. Jag blev i alla fall gravid två veckor efter mitt missfall startade, så det kan säkert vara så att ägglossningen är på gång för dig. Men har också läst att ägglossningstest är känsligare än graviditetstest, så det kan ju kanske vara rester från graviditeten också? Svårt att veta. Jag fick positivt på digitalt ägglossningstest ett antal veckor efter mitt sena missfall, men då fick jag också positivt på gravtesterna samtidigt.
  • 1315
    mariama skrev 2016-07-26 17:29:59 följande:

Men gud vad kul, grattis!!!!! :) Testade du på morgonen? Kaaaanske ska våga prova imorgon men känns lite tidigt för mig. Vilka symtom har du haft den äl till nu? :)

Testade mitt på dagen :)

Ca 4 dagar efter bim hade jag kraftig värk i nedre magen under kvällen och sa till min sambo att jag trodde ägget fäster nu.. När jag vaknade dagen efter hade jag ett påtagligt illamående som har hållit i sig varje dag sen dess. För 3 dagar sen märkte jag att mitt humör började svaja och min sambo sa "du är nog fan gravid för detta humör har du bara då". Haha!
  • mariama
    1315 skrev 2016-07-26 17:54:42 följande:

Testade mitt på dagen :)

Ca 4 dagar efter bim hade jag kraftig värk i nedre magen under kvällen och sa till min sambo att jag trodde ägget fäster nu.. När jag vaknade dagen efter hade jag ett påtagligt illamående som har hållit i sig varje dag sen dess. För 3 dagar sen märkte jag att mitt humör började svaja och min sambo sa "du är nog fan gravid för detta humör har du bara då". Haha!

Wow, vad bra!! Fy vad kul för dig, hoppas kunna joina senast runt BIM. Har också sån molvärk som jag inte alls brukar ha så långt innan mens annars. Och min sambo har också gett såna hintar senaste två dagarna, att mitt humör känns aningen svajigt, haha. Men det återstår att se vad som orsakar det :)
  • misslina
    10oktober skrev 2016-07-26 13:25:14 följande:
    Kapa på du ;)

Vill du länka till det du använder? :) Tycker det är en djungel det där... men visst är det en mätare och sedan byter man stickor?
    Exakt! Clear blue ägglossningstest. digitalt. Finns både lila och rosa.

Det lila kan indikera hög och Max fertilitet! Det spårar två viktiga fertilitetshormoner.
    Du har en monitor och stickor som du klickar dit.
    se.clearblue.com/clearblue-agglossningstester/digitalt-agglossningstest-med-dubbel-hormonindikator
  • copycat
    Anonym (Lexi) skrev 2016-07-26 17:39:52 följande:
    Å vad tråkigt med missfall! Vet inte om det är till någon hjälp, jag har aldrig använt ägglossningstest med streck, bara digitala. Jag blev i alla fall gravid två veckor efter mitt missfall startade, så det kan säkert vara så att ägglossningen är på gång för dig. Men har också läst att ägglossningstest är känsligare än graviditetstest, så det kan ju kanske vara rester från graviditeten också? Svårt att veta. Jag fick positivt på digitalt ägglossningstest ett antal veckor efter mitt sena missfall, men då fick jag också positivt på gravtesterna samtidigt.
    Hej!
    Tack för svar :) åh, låter härligt att du blev gravid så snabbt! Hoppas jag kan joina den lyckliga skaran som blir det :) ska testa ikväll och imorgon igen och se vad som händer, som du säger, och som jag funderade på också, kan det ju kanske vara nåt hormon som spökar till det trots negativt gravtest...hm...återstår att se!
  • Bäbiiiis
    copycat skrev 2016-07-26 16:56:36 följande:

Hej på er,

Undrar om någon kan göra mig lite klokare. Letat i missfallstrådar men verkar inte vara så många aktuella just nu. Kanske någon här med erfarenhet? Jag började blöda förra onsdagen, 20/7. Missfall i 5+4. Idag och igår har det bara varit ytterst lite brunt kvar. Testade gravtest med morgonurin idag som var blankt. Skönt. Då behöver man inte fundera på om det är rester eller ny graviditet efter nya försök :) senare idag, vid 14, tog jag ett ÄL-test, mest för att se var i styrka jag befinner mig. Blev nästan positivt?! Teststrecket var nästan lika starkt. Alltså så att jag tänker att om jag testar imorgon borde det vara positivt (om man utgår från hur det är normala cykler). Kan det vara så att jag har ÄL bara 7-8 dagar efter missfallsblödningens start? Eller kan nåt hormon från missfallet ge utslag på ÄL-test trots att gravtester visar neg? Blir helt vilsen! Vi vill så gärna försöka igen och struntar gärna i att vänta in mens utan vill köra på så fort ÄL kommer. Någon som har tankar/erfarenhet?

Hej! Jag har nyligen haft MA och tror att jag i dagarna har äl då jag nu har äggviteflytningar. Jag har ännu inte fått helt blankt gravtest efter missfallet men det är ytterst svagt nu. Som ett "spökstreck" som man får anstränga sig för att se. Jag har hela tiden från MA:t till idag fått starka utslag på äl-testen trots att gravtesten visat svagt ganska länge nu så jag tror även låga hcg-nivåer kan påverka äl-testen.

Men visst är det möjligt att du har äl nu (cykeln kan bli knas efter mf) men troligast är nog att det kommer då du brukar ha äl räknat med missfallet som cd 1 eller några dagar senare.
  • copycat
    Bäbiiiis skrev 2016-07-26 18:49:16 följande:
    Hej! Jag har nyligen haft MA och tror att jag i dagarna har äl då jag nu har äggviteflytningar. Jag har ännu inte fått helt blankt gravtest efter missfallet men det är ytterst svagt nu. Som ett "spökstreck" som man får anstränga sig för att se. Jag har hela tiden från MA:t till idag fått starka utslag på äl-testen trots att gravtesten visat svagt ganska länge nu så jag tror även låga hcg-nivåer kan påverka äl-testen.

Men visst är det möjligt att du har äl nu (cykeln kan bli knas efter mf) men troligast är nog att det kommer då du brukar ha äl räknat med missfallet som cd 1 eller några dagar senare.
    Tack för svar! Ja då är det isåfall inte nu i helgen men nästa. Har sen ÄL och brukar få utslag dag 18. Det är därför jag tyckte det var märkligt att det var så pass starkt redan. För helt enkelt fortsätta testa, kan ju som sagt bli knas nu så det gäller att testa sig fram!
  • Sobika

Nu blev jag vääldigt konfunderad här och hoppas nån av er kan hjälpa mig att bli lite klokare!?

Jag har testat med både ältest från cb med tre olika gubbar och med stickor. I morse tog jag sista från cb (hade kvar från förra månaden) och den visade en blinkande gubbe och stickan var i princip lika stark som testlinjen, därför ville jag testa nu med och då blev det i princip inget sträck alls (den översta. Näst översta från imorse, den va starkare när 5 min hade gått och inte hade torkat)

Det är ju inte förrän man får en glad fast gubbe som äl kommer ske, och stickan va stark i morse och ingen nu?

När har äl skett? Eller kommer ske? Blir jätteförvirrad. Ska fortsätta sexa så vi inte missar men ändå.

• Tiiffany

Jag är på mensdag 5 idag och har precis klickat hem fertilitetsmonitor. Vilken dag i cykeln ska man börja testa? Den borde komma denna vecka. Är det för sent? 

Svar på tråden Bim aug 2016