copycat skrev 2016-07-26 16:56:36 följande:
Hej på er,
Undrar om någon kan göra mig lite klokare. Letat i missfallstrådar men verkar inte vara så många aktuella just nu. Kanske någon här med erfarenhet? Jag började blöda förra onsdagen, 20/7. Missfall i 5+4. Idag och igår har det bara varit ytterst lite brunt kvar. Testade gravtest med morgonurin idag som var blankt. Skönt. Då behöver man inte fundera på om det är rester eller ny graviditet efter nya försök :) senare idag, vid 14, tog jag ett ÄL-test, mest för att se var i styrka jag befinner mig. Blev nästan positivt?! Teststrecket var nästan lika starkt. Alltså så att jag tänker att om jag testar imorgon borde det vara positivt (om man utgår från hur det är normala cykler). Kan det vara så att jag har ÄL bara 7-8 dagar efter missfallsblödningens start? Eller kan nåt hormon från missfallet ge utslag på ÄL-test trots att gravtester visar neg? Blir helt vilsen! Vi vill så gärna försöka igen och struntar gärna i att vänta in mens utan vill köra på så fort ÄL kommer. Någon som har tankar/erfarenhet?
Å vad tråkigt med missfall! Vet inte om det är till någon hjälp, jag har aldrig använt ägglossningstest med streck, bara digitala. Jag blev i alla fall gravid två veckor efter mitt missfall startade, så det kan säkert vara så att ägglossningen är på gång för dig. Men har också läst att ägglossningstest är känsligare än graviditetstest, så det kan ju kanske vara rester från graviditeten också? Svårt att veta. Jag fick positivt på digitalt ägglossningstest ett antal veckor efter mitt sena missfall, men då fick jag också positivt på gravtesterna samtidigt.