• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Baaam85
    mariama skrev 2016-07-25 11:55:13 följande:

Puh, dagarna går verkligen sakta trots att det är semester! Ni som har BIM runt mig (dvs runt 1-4/8), vad har ni för symtom och känningar?Jag är på ÄL+8 idag.

Jag har haft lite molvärk sen några dagar tillbaka. Började svagt och har blivit starkare för varje dag men känns inte hela dagarna utan dyker upp då och då. Är väldigt hård i magen, har kissat på nätterna några gånger och har lite dåligt med energi. Men allt det här utom det förstnämnda kan liksom lika gärna bero på värmen! Och molvärken vettetusan, kanske har jag så innan mens också utan att jag reflekterar över det? Så svårt att veta för lite knäpp blir man ju av att hoppas så mycket! Vi hade sex varje dag en hel vecka runt ÄL så vi kan i alla fall inte ha missat, men det är ju mycket annat som ska stämma i kroppen med!!

Hej!

Jag har bim 3 aug och är på äl+ 5 eller 6. Första barnet o första försöket så jag har inte så bra koll på allt. Tror jag hade äl då men är ju inte helt 100. Vi kunde inte ha sex varje dag pga att vi sov hos våra svärföräldrar men hade sex 2 dagar innan samt samma dag som jag tror vi hade äl. Vi får se helt enkelt!

Tror mig känna molande värk lite hela tiden men har en känsla av att det är psykiskt.

Är 31 så jag räknar med att det kan ju ta lite tid.
  • FyrAAAA
    prinsessan15 skrev 2016-07-25 08:40:46 följande:
    Men om äl var tidig kanske ni pricka den ändå? :)
    Jag började ju testa med äl-test på fredagen, dag 14 i cykeln, har alltid fått utslag dag 16-17 ca och haft själva äl dag 18, därför började jag inte testa så tidigt som man "ska", var säker på att äl var på gång när strecket var starkt i fredags men ändå blev det inte en smiley så kanske hade fått utslag dag 13 om jag testat då på torsdagen och att själva äl ägde rum på fredagen?! Hade senast innan det sex på tisdagen, tänker att det inte finns möjlighet i och med det, men man vet väl inte, ska vara om någon rackare överlevde typ 4 dagar då Nu vet jag till nästa månad att jag måste börja testa tidigare! Det kan ju även vara så kanske att jag inte hade någon äl?! Har aldrig medvetet varit med om det tidigare men det sägs ju att man i snitt har en ägglossning per år som uteblir har jag för mig! Följer er andra iaf! Och hänger på i septembertråden sen!
  • FyrAAAA
    stellanocte skrev 2016-07-25 08:53:18 följande:
    Ja, roligt att kunna följas åt lite. När har du BIM?
    prinsessan15 skrev 2016-07-23 21:33:17 följande:Jag har exakt likadant och min äl ska vara 25/7, kör du med ältester?
    Nej, vi har sagt att vi ska avvakta med ÄL-tester och köra på som vanligt i åtminstone 5-6 månader. Jag känner mig dock väldigt sugen på att prova, ska erkännas
    Har bim 6/7! Men verkar missat äl denna månad! Hejjar på er andra iaf!
  • mariama
    Baaam85 skrev 2016-07-25 12:24:39 följande:

Hej!

Jag har bim 3 aug och är på äl+ 5 eller 6. Första barnet o första försöket så jag har inte så bra koll på allt. Tror jag hade äl då men är ju inte helt 100. Vi kunde inte ha sex varje dag pga att vi sov hos våra svärföräldrar men hade sex 2 dagar innan samt samma dag som jag tror vi hade äl. Vi får se helt enkelt!

Tror mig känna molande värk lite hela tiden men har en känsla av att det är psykiskt.

Är 31 så jag räknar med att det kan ju ta lite tid.

Vad spännande!! Då närmar sig snart BIM för dig med :) Jag har ett barn sen innan men kan inte ens minnas hur det kändes den gången, haha!? Håller tummarna för dig!
  • FyrAAAA
    Ememem skrev 2016-07-25 10:38:09 följande:
    Vilken cykeldag är du på? Jag får ofta en stegring kring dag 13-15 för att sen få nästan blankt några dagar innan fullt utslag vid dag 18-19.
    Jaha!?!! Är på cykeldag 17 idag! Min cykel har oftast varit helt regelbunden med utslag för äl runt dag 16-17 och sen äl dag 18, sen äl o ganska kort cykel/lutealfas. Får alltid mens på dag 28. Jättekonstig månad, känner mig smått förvirrad! Hade absolut inte väntat mig det här! Har ju en dotter på 9mån så kanske har cykeln ändrats?! Men förra månaden, första månaden vi testade för försök till ny graviditet var cykeln som vanligt, så det är svårt att veta vad man ska tro. Nästa månad börjar jag testa tidigare iaf för att veta säkert!
  • FyrAAAA
    Bäbiiiis skrev 2016-07-25 11:25:23 följande:
    Precis som Ememem skrev får jag ochså först halvstarka utslag på äl-test och sen blankt eller väldigt svagt innan det blir positivt så testa några dagar till om du är osäker.
    Ok! Visste inte att det kunde vara så! Hur lång cykel har du? Min är 28 dagar så vill inte ha äl för sent...
  • FyrAAAA
    Bäbiiiis skrev 2016-07-25 11:30:29 följande:

Jag har ju inte kunnat lita på äl-test denna cykel eftersom hcg från mitt missfall funnits kvar men jag harctempat och fick idag en dipp som skulle kunna betyda äl. Stämmer bra i tiden (någon dag sent bara) och jag har haft äl-flytningar några dagar nu så idag ska vi nog sexa. Fick till det i förrgår också så det finns hopp :) Men blir det inget är det ok eftersom vi blev rekommenderade att vänta en mens innan vi försökte igen. Varför vet jag inte. Men vem orkar vänta...

Hihi, så sant! Hade inte heller orkat vänta! Håller tummarna! Ibland får jag känslan av att chansen är större direkt efter ett missfall när kroppen är lite inställd på att vara gravid! Hoppas det tar sig snabbt igen för er!
  • FyrAAAA

Känner så mycket med alla er som kämpar! Vet precis hur det känns! Vet att det inte är lätt men försök tänk att för varje försök som går så är ni ett försök närmare att lyckas! <3

Vi började bebisverkstan för 10 år sen när vi båda var 23 och försökte då i 1,5 år utan att lyckas. Kändes tungt då många bekanta lyckades på allt från 1-6-12 månader, allt kändes då orättvist. Sökte hjälp och fick göra ivf. Fick en flicka 2007 och på ett ägg som var kvar i frysen en pojke 2009. Blev spontant gravida 2012 som slutade i missfall v.10, fick skrapa. Spontant gravida igen 2015, vår flicka som nu är 9 månader. Spontant gravida i våras som slutade i missfall v.8. Hoppas nu på en graviditet senast 2017 för ett syskon tätt med vår yngsta!

Hejja hejja alla fina blivande mammor! Det är inte en fråga OM, bara en fråga om tid!!!

<3

• Tiger grr

Mensen kom i lördags så hoppar in i den här tråden istället. Beräknad ÄL 14/8 och BIM 31/8.

Andra försöket på fjärde barnet efter mitt ma i vecka 13 nu i mars. 35 år så klockan tickar, vill hinna med en till bebis minst. :D fler lite äldre? :))

• misslina
    Tiger grr skrev 2016-07-25 13:39:58 följande:

Mensen kom i lördags så hoppar in i den här tråden istället. Beräknad ÄL 14/8 och BIM 31/8.

Andra försöket på fjärde barnet efter mitt ma i vecka 13 nu i mars. 35 år så klockan tickar, vill hinna med en till bebis minst. :D fler lite äldre? :))

Jag är också 35, vi är också på andra försöket på tredje barnet. Efter vårt missfall i mars!
    Har precis haft äl så nu är den långa väntan kvar till bim ;)
Svar på tråden Bim aug 2016