• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • FyrAAAA
    mariama skrev 2016-07-27 05:56:28 följande:

Jag var så kissnödig nu runt 5 att jag till sist var tvungen att kliva upp och då fick jag ett ryck och gjorde ett test (billiga tester som utger sig för att vara tidiga men vet inte hur bra kvaliteten är). Gjorde ett för någon dag sen med mitt på dagen och då var det superblankt, hur jag än vände och vred på det.

Nu var det onekligen en skugga där!! Men väldigt svag och det blev ju mest bara förvirrande! Så nu får jag väl testa imorgon bitti igen och verkligen hoppas på att det syns mer då! Är på BIM-6 idag! Håll tummarna :)

Åh så roligt! Grattis! Underbart!
  • Deni81

10 dagar kvar till BIM, 6/8. Har inte känt efter nånting denna gång för jag har "lagt det på hyllan" typ, haha! Har ingen aning om vi har prickat ÄL men det vore ju väldigt stort om vi lyckades denna månad när jag struntat i symtom och ÄL och allt Så visst finns ett litet hopp ändå, även om vi förmodligen inte lyckades denna månad. Hade bara en dag med ÄL-flytning också, mycket märkligt! Så denna månad kanske var en månad som ÄL uteblev eller ägget var ruttet eller så, hahaha! Håller tummarna för er andra! Massor! Och grattis till den som plussat redan!

• lillagumman85

Då var mensen slut.. wiii! Mannen och jag har längtat efter att ligga lite! Hehe

Varade i knappt 3 dagar denna gång och kom inte mycket blir alls.. funderar på om det ens var något ägg som släppte sist. Nån som var om sparsam mens är ett tecken på utebliven ägglossning?

• stellanocte
    Anonym (Hoppas på en nummer trea.) skrev 2016-07-25 09:49:57 följande:

Stor kram till dig vännen ????????????

Julm skrev 2016-07-25 09:23:15 följande:

Jag tycker ett år är alldeles för lång tid (såvida man inte är kanske 30+ då fertiliteten faktiskt sjunkit) och känner man sig orolig efter låt säga 6 månader så tycker jag absolut man ska söka hjälp, jag tror inte jag hade haft några problem med att dra en vit lögn och säga att vi försökt ett år. Jag betalar massa skatt som går till bra saker, men jag själv måste också kunna få nyttja skattepengarna. Är fullt frisk i övrigt och "belastar" inte samhället.

YaYa skrev 2016-07-25 09:21:50 följande:

Jag håller verkligen tummarna för dig vet att det är svårt att hålla humöret uppe när man är inne i detta barnbakande och det inte funkar. Kämpa på, snart kommer ditt efterlängtade plus :)

Tack snälla ni för era ord. Det känns skönt att ha den här platsen på Familjeliv att kunna skriva av sig på ibland och både kunna ge och få stöd  De flesta här känner ju igen många av de känslor som kan dyka upp när man försöker att skaffa barn. Särskilt när det har gått några försök och ingenting händer. 

I dag är en ny dag och det är bara att ta nya tag

• stellanocte
    lillagumman85 skrev 2016-07-27 16:57:07 följande:

Då var mensen slut.. wiii! Mannen och jag har längtat efter att ligga lite! Hehe

Varade i knappt 3 dagar denna gång och kom inte mycket blir alls.. funderar på om det ens var något ägg som släppte sist. Nån som var om sparsam mens är ett tecken på utebliven ägglossning?

Ja, sparsam mens kan vara ett symptom för utebliven ägglossning. Dock är det ganska vanligt att man någon gång om året inte har någon ägglossning, så att det hoppar över en cykel behöver inte betyda något särskilt. Hållarna tummarna att det tar sig nästa försök
  • Rosenblad

Dagens babbel från mig ;) ..

Har haft längre pauser mellan mensvärken idag, kommit kraftig värk då och då och sen små ont hela tiden. Har varit varm,trött,illamående och yr. Känns som jag har feber men endå inte. Nästan som om jag är lite full :S Jag har ju väldigt väldigt stora förhoppningar denna månad då jag aldrig känt mig såhär förut, är jag inte gravid måste jag va sjuk av något slag och kommer isåfall kolla upp de. Är på BIM -4 och får negativt på stickan. Men kommer kolla varje dag för jag vill ha de där plusset nununu!!! 10e försöket så det känns som att det hade ju varit helt underbart om vi slapp utredning och allt sånt....:/ :))

• mariama
    Rosenblad skrev 2016-07-27 21:21:12 följande:

Dagens babbel från mig ;) ..

Har haft längre pauser mellan mensvärken idag, kommit kraftig värk då och då och sen små ont hela tiden. Har varit varm,trött,illamående och yr. Känns som jag har feber men endå inte. Nästan som om jag är lite full :S Jag har ju väldigt väldigt stora förhoppningar denna månad då jag aldrig känt mig såhär förut, är jag inte gravid måste jag va sjuk av något slag och kommer isåfall kolla upp de. Är på BIM -4 och får negativt på stickan. Men kommer kolla varje dag för jag vill ha de där plusset nununu!!! 10e försöket så det känns som att det hade ju varit helt underbart om vi slapp utredning och allt sånt....:/ :))

Jag har tänkt samma sak, om jag inte är gravid måste det vara något annat fel för jag känner mig så himla konstig! Vad använder du för test?

Jag tänkte prova vanliga RFSU imorgon tror jag. Fick svaaagt positivt imorse på nåt billigt skittest men litar inte riktigt på det. Fortsätter hålla tummarna för er med :)
  • Rosenblad
    mariama skrev 2016-07-27 21:29:18 följande:

Jag har tänkt samma sak, om jag inte är gravid måste det vara något annat fel för jag känner mig så himla konstig! Vad använder du för test?

Jag tänkte prova vanliga RFSU imorgon tror jag. Fick svaaagt positivt imorse på nåt billigt skittest men litar inte riktigt på det. Fortsätter hålla tummarna för er med :)

Använder tester från billiga-tester. Har tidigare månader använt CB och RFSU men ville ha billiga att testa med varje dag och sen den dagen de kommer något svagt ska jag köpa ett CB digitalt för att få det svart på vitt. Vad har du för symptom och BIM?
  • mariama
    Rosenblad skrev 2016-07-27 21:56:28 följande:

Använder tester från billiga-tester. Har tidigare månader använt CB och RFSU men ville ha billiga att testa med varje dag och sen den dagen de kommer något svagt ska jag köpa ett CB digitalt för att få det svart på vitt. Vad har du för symptom och BIM?

Jag förstår, det var därför jag köpte liknande, för jag ville kunna slösa lite :) Jag har BIM runt 2/8! Symtom är molvärk i livmodern och även lite i äggstockarna, nästan hela dagen idag faktiskt. Svajande humör, mår konstigt om jag är hungrig och så kissnödig tidig morgon (runt 4-5). Får se hur testet ser ut imorgon, förhoppningsvis starkare.
  • Rosenblad
    mariama skrev 2016-07-27 22:24:32 följande:

Jag förstår, det var därför jag köpte liknande, för jag ville kunna slösa lite :) Jag har BIM runt 2/8! Symtom är molvärk i livmodern och även lite i äggstockarna, nästan hela dagen idag faktiskt. Svajande humör, mår konstigt om jag är hungrig och så kissnödig tidig morgon (runt 4-5). Får se hur testet ser ut imorgon, förhoppningsvis starkare.

Liknande symptom som mig då :) Och nu kan jag inte sova för jag mår illa, och det drar i ljumskarna. Legat och beklagat mig men nu låter jag han sova och ligger och tänker att det var ju detta jag ville haha..även om jag inte fått plusset än är jag inställd på att jag är gravid. Gravid eller sjuk, något av det två är det. Hoppas dagarna framöver visar pluss för oss!!
Svar på tråden Bim aug 2016