• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • 10oktober
    misslina skrev 2016-07-26 12:35:59 följande:

Kapar lite ;)

Men jag använder bara cb äl-test. Även om de är lite dyrare. De räcker ändå 2-3 månader om man vet ungefär när man har äl. Just för att då får man veta svart på vitt att äl borde ske inom 24-36 timmar. Man behöver inte tolka.

Men det är säkert en vanesak...:)

Kapa på du ;)

Vill du länka till det du använder? :) Tycker det är en djungel det där... men visst är det en mätare och sedan byter man stickor?
  • Rosenblad
    1315 skrev 2016-07-26 12:37:22 följande:

Bim-6 idag.. Har haft tydliga symptom men varit rädd för skengraviditet i med det är så tidigt ännu.

Köpte en testa tidigt test och ja, visst är där 2 sträck.

Jag är alltså gravid, igen! Kan inte förstå det. Första försöket med barn nr 3.. Så mycket känslor! Jag är överlycklig, men kände snabbt hur oron steg Pga alla risker osv.

Herregud! Vi ska få vår nr 3!

Grattis!!! :)
  • Rosenblad

Bim-6 idag.. Har haft tydliga symptom men varit rädd för skengraviditet i med det är så tidigt ännu.

Jag är alltså gravid, igen! Kan inte förstå det. Första försöket med barn nr 3.. Så mycket känslor! Jag är överlycklig, men kände snabbt hur oron steg Pga alla risker osv.

Perfekt med ett April barn!! Känner själv att jag väldigt gärna velat plussa denna tiden, har försökt sen Oktober men då var det ju bf hela hösten/vintern. Egentligen är det ju bäst att plussa nu :)!!
  • 1315
    IA89 skrev 2016-07-26 13:10:10 följande:

Grattis!!!

Vilket märke av testa tidigt?

Bim-6 för mig imorgon! Kanske vågar mig på att testa...

Jag var på Apoteket kronan och köpte ett test jg aldrig sett innan. Finskt eller liknande, stod knappt på svenska haha. Men det jag gick på var att man kunde testa 6 dagar innan bim och där är jag idag :) 73% hade tillräckligt högt Hcg enligt deras tester, vid bim-6!

Lycka till! Jag håller tummarna.
  • misslina
    1315 skrev 2016-07-26 12:48:50 följande:
    Nej! Det är fortfarande väldigt svagt, men ändå tillräckligt tydligt för att vi båda ser det utan problem. Ska testa med cb digital om ett par dagar tänkte jag :)

Tack så mycket!

Nu håller jag tummar och tår för att vår lilla växer till sig där inne så vi får trädde henne/honom i början av april. Och att alla ni andra som kämpar efter plus ska få det så snart som bara möjligt!
    Åh stort grattis! Åh så skoj!
  • Rosenblad

Alltså jävlar vilken konstig värk jag har!! Känns inte ens som mensvärk längre, känns som någon river inuti samtidigt som vanlig mensvärk. Och de kommer och går hela tiden men nu har de varit intensivt i några timmar. BIM på Söndag/Måndag. Aldrig varit med om liknande, känns läskigt samtidigt som det kan va tecken på att något händer härinne. Växtvärk hoppas jag på..Sög in magen igår kväll och det brann till höger äggstock. Jag dööööör av nervositet!!! Är helt gråtfärdig av detta, vill att de ska va min tur!

• Smlan
    Julm skrev 2016-07-25 22:54:49 följande:

Åh känner så igen mig. Har haft barnlängtan flera år och nu när man väl ska försöka så blir det än mer påtagligt. Jag har tänkt det värsta och att jag är en av de aom kommer ha svårt att bli med barn. Samtidigt är det inte bra för psyket att tänka så, man missar livet när det enda man väntar på är ett +. Vi är på försök 3. Väntar på bim 2-3/8. Heja oss, vårt + kommer!

Ja, jag hoppas sååå att det snart är vår tur att få ett +. Jag har BIM 1/8 men känner inget alls. I lördags hade jag lätt mensvärk och sen hade jag en monsterflytning. Sen var allt puts väck. Vågar inte hoppas på nåt eftersom jag vet hur stor besvikelsen blir. Nu ska jag njuta av semestern och inte alls testa innan BIM.
  • Smlan
    Deni81 skrev 2016-07-26 10:07:41 följande:

Vi var på utredning i april, så vi är utredda, godkända och klara. Inga fysiska hinder. Så i princip borde det gå, men det vill sig inte riktigt. Vi får göra ivf till vinter/vår om vi vill. Det återstår att se! Ja mamma har fyra barn, min syster fyra, min kusin tre, alla släktingar verkar ha lätt för att bli gravida. Så har vi den där mostern som är ofrivilligt barnlös. Och så har vi min schizofrena kusin. Och mina bröder som inte ens haft en tjej. Och så har vi mig. Annars har väl de flesta barn. Snacka om att känna sig liiiiite orolig.

Det var ändå en salig blandning i närmaste släkten. Man ska nog inte jämföra sig för mycket helt enkelt. Det måste ändå vara skönt att ha utredningen klar så ni vet att inget är fel. Sen om ni vill köra på IVF så är ju allt förberett. Håller tummarna att det blir + för er snart!
  • Anonym (Hoppas på en nummer trea.)

Grattis, vad kul att ni lyckades! Verkligen :)

• copycat

Hej på er,
    Undrar om någon kan göra mig lite klokare. Letat i missfallstrådar men verkar inte vara så många aktuella just nu. Kanske någon här med erfarenhet? Jag började blöda förra onsdagen, 20/7. Missfall i 5+4. Idag och igår har det bara varit ytterst lite brunt kvar. Testade gravtest med morgonurin idag som var blankt. Skönt. Då behöver man inte fundera på om det är rester eller ny graviditet efter nya försök :) senare idag, vid 14, tog jag ett ÄL-test, mest för att se var i styrka jag befinner mig. Blev nästan positivt?! Teststrecket var nästan lika starkt. Alltså så att jag tänker att om jag testar imorgon borde det vara positivt (om man utgår från hur det är normala cykler). Kan det vara så att jag har ÄL bara 7-8 dagar efter missfallsblödningens start? Eller kan nåt hormon från missfallet ge utslag på ÄL-test trots att gravtester visar neg? Blir helt vilsen! Vi vill så gärna försöka igen och struntar gärna i att vänta in mens utan vill köra på så fort ÄL kommer. Någon som har tankar/erfarenhet?

Svar på tråden Bim aug 2016