• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • IA89

I April när jag var gravid men fick missfall var det känningar av min foglossning från förra graviditet som gjorde att jag testade.

Jag vågar verkligen inte hoppas på något och tänker vänta med att testa så länge jag kan. Men! Jag har rejäla känningar i ryggen igen. Supertydligt. Kanske kanske........ Jag kan vara gravid. BIM 2/8, Äl+7 typ idag!

Så slog en tanke mig.. Är det ens möjligt att ha symptom så tidigt efter ÄL?

• Bäbiiiis

Nu har jag haft äggviteflytningar i 5 dagar. Hoppas vekligen på att ägget släpper idag eller imorgon. Annars kommer min nästa äl (om jag inte blir gravid nu) komma när jag är bortrest. Vill ju hinna få den innan jag åker. Vore väldigt trist att inte kunna försöka då. Jag är nu på cd 22 och 4 dagar efter den cykeldag jag brukar få äl men det beror säkert på missfallet.

Hur länge brukar ni ha äl-flytningar innan ägget släpper?

• Rosenblad
    mariama skrev 2016-07-25 22:35:32 följande:

Jag har också det även om jag inte riktigt vågar hoppas för mycket heller! Är första försöket på barn nr 2 för oss. Vilket försök är du på och har du barn? :) Jag är också glad, för det känns inte alls som vanligt i alla fall! För idag har det verkligen varit påtagligt, dagarna innan har det mest varit nån antydan då och då liksom. Känns samtidigt lite tidigt att känna så starkt redan nu? När ska du testa? Jag har känt lite smådragningar i äggstockarna men nu är det mest bara fram i mitten (vanlig mensvärk har jag alltid i ryggen annars), så samma här! :) Jag har beställt tidiga tester som borde komma imorgon, så eventuellt tänkte jag testa på onsdag. Lite nervös bara för att bli besviken! :/

Vi har inga barn och försökt i 10 mån, jag har velat ha barn ett bra tag men det var just för 10 mån som jag fråga om vi verkligen ska försöka. Har inte haft något skydd på flera år innan de och aldrig blivit gravid så det vi börja göra var att försöka pricka äl. Men inte förens denna månad som vi börjat med äl tester för det känns som vi har fel uppfattning om när äl är. Dock fick jag inte testerna förens ganska sent så jag hann aldrig få utslag på Stickan så vi har bara försökt ha sex så mycket som möjligt under äl tiden. Var "duktiga" denna månad, brukar bli lite tråkigt när man ska ha schemalagt sex men tror semestern har påverkat mycket :). Jag läste att mensvärk en vecka innan mens är ett bra tecken, och det känns verkligen som att "nu smäller de", brukar få sjukt ont och sen kommer floden..Nu får jag sjukt ont några sekunder sen inget. Ska ju inte ha mens nu heller så känns så skumt att få den känslan jag alltid haft vid mens nu :S Står nästan beredd med en tampong haha :) Men är så glad över att något är annerlunda mot föregående månader!! Har testar lite redan faktiskt men visar inget, tror det är alldeles för tidigt. 5-6 dagar kvar till BIM ju så ska försöka lugna ner mig lite, men det är skönt att ha lite billiga tester så man kan gå loss lite haha.. Men ja det är nervöst men hoppas våran känsla stämmer :) Hur gammalt är ditt första barn? Känns det annerlunda nu jämfört med första? Jag höll för första gången ett litet barn för någon vecka sen, annars har ingen i min närhet barn så det kommer kännas så nytt och nervöst när jag sen står där själv med ett barn men vi vill det så mycket!! :) Känns som om livet kretsar kring detta och allt annat kommer efter :)
  • milja87

Hoppar in här jag också. Är på äl+7 och har Bim den 4:e augusti.

Det är fjärde försöket för oss, vi är 29 och 31 år gamla. Längtar så...

Den här perioden mellan äl och Bim har jag semester så jag hoppas det hjälper då jag känner mig så mycket mer avslappnad nu..

Jobbar som flygvärdinna annars och då är det dels svårt att träffa ägglossningen och dels jobbigt med stress och tidsskillnader...

Så jag HOPPAS att vi prickade rätt den här gången! Vi hade sex varje dag före, under och efter äl.

Har inga tecken just nu, men jag har slutat känna efter för man blir så besviken..

• 10oktober
    Ememem skrev 2016-07-26 09:33:12 följande:

Jag använder stickor från billiga-tester och cb digitala. Min man var likadan när vi försökte med första, denna gång fick jag körs med tester direkt :P

Hur funkar CB tycker du? Funderade på en sån men de är ruskigt dyra tycker jag. Lutar åt billiga-tester eller testlagrets...
  • misslina
    10oktober skrev 2016-07-26 12:29:38 följande:
    Hur funkar CB tycker du? Funderade på en sån men de är ruskigt dyra tycker jag. Lutar åt billiga-tester eller testlagrets...
    Kapar lite ;)

Men jag använder bara cb äl-test. Även om de är lite dyrare. De räcker ändå 2-3 månader om man vet ungefär när man har äl. Just för att då får man veta svart på vitt att äl borde ske inom 24-36 timmar. Man behöver inte tolka.
    Men det är säkert en vanesak...:)
  • 1315

Bim-6 idag.. Har haft tydliga symptom men varit rädd för skengraviditet i med det är så tidigt ännu.

Köpte en testa tidigt test och ja, visst är där 2 sträck.

Jag är alltså gravid, igen! Kan inte förstå det. Första försöket med barn nr 3.. Så mycket känslor! Jag är överlycklig, men kände snabbt hur oron steg Pga alla risker osv.

Herregud! Vi ska få vår nr 3!

• prinsessan15
    1315 skrev 2016-07-26 12:37:22 följande:

Bim-6 idag.. Har haft tydliga symptom men varit rädd för skengraviditet i med det är så tidigt ännu.

Jag är alltså gravid, igen! Kan inte förstå det. Första försöket med barn nr 3.. Så mycket känslor! Jag är överlycklig, men kände snabbt hur oron steg Pga alla risker osv.

Åh grattis!!! :) Gud vad roligt! Var det ett tydligt plus också? :) vet du ungefärlig bf? :)
  • 1315
    prinsessan15 skrev 2016-07-26 12:43:52 följande:

Åh grattis!!! :) Gud vad roligt! Var det ett tydligt plus också? :) vet du ungefärlig bf? :)

Nej! Det är fortfarande väldigt svagt, men ändå tillräckligt tydligt för att vi båda ser det utan problem. Ska testa med cb digital om ett par dagar tänkte jag :)

Tack så mycket!

Nu håller jag tummar och tår för att vår lilla växer till sig där inne så vi får trädde henne/honom i början av april. Och att alla ni andra som kämpar efter plus ska få det så snart som bara möjligt!
  • IA89
    1315 skrev 2016-07-26 12:37:22 följande:

Grattis!!!

Vilket märke av testa tidigt?

Bim-6 för mig imorgon! Kanske vågar mig på att testa...
Svar på tråden Bim aug 2016