• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • 10oktober
    misslina skrev 2016-07-26 18:09:00 följande:

Exakt! Clear blue ägglossningstest. digitalt. Finns både lila och rosa.

Det lila kan indikera hög och Max fertilitet! Det spårar två viktiga fertilitetshormoner.

Du har en monitor och stickor som du klickar dit.

se.clearblue.com/clearblue-agglossningstester/digitalt-agglossningstest-med-dubbel-hormonindikator

Ok, då är det nog de jag har tittat på. Tack för hjälpen! :D
  • Rosenblad

Avslutar denna dagen med att skriva lite här då.. Har en stark känsla av att det tagit sig denna månad,försök 10. Mensvärk som kommer och går sen några dagar tillbaka, nästan lika kraftig som då samma dag jag får mens, röda varma kinder hela dan idag (har aldrig röda kinder), ett svagt illamående som kommer och går, och en konstig lite yr känsla i kroppen. Sen har jag sovit middag senaste dagarna för jag varit så trött. Jag har en känsla i kroppen som jag aldrig känt, som inte går att beskriva men kroppen känns annerlunda. Kommer mensen på Söndag/Måndag kommer jag bli sjukt ledsen för alltså såhär har jag aldrig känt. *Håller tummar och tår*

Någon annan som har symptom och snart BIM?

• mariama
    Rosenblad skrev 2016-07-26 22:55:29 följande:

Avslutar denna dagen med att skriva lite här då.. Har en stark känsla av att det tagit sig denna månad,försök 10. Mensvärk som kommer och går sen några dagar tillbaka, nästan lika kraftig som då samma dag jag får mens, röda varma kinder hela dan idag (har aldrig röda kinder), ett svagt illamående som kommer och går, och en konstig lite yr känsla i kroppen. Sen har jag sovit middag senaste dagarna för jag varit så trött. Jag har en känsla i kroppen som jag aldrig känt, som inte går att beskriva men kroppen känns annerlunda. Kommer mensen på Söndag/Måndag kommer jag bli sjukt ledsen för alltså såhär har jag aldrig känt. *Håller tummar och tår*

Någon annan som har symptom och snart BIM?

Vad härligt att du har en bra känsla!! Och är ni på försök 10 = verkligen er tur nu! Håller mina tummar :)

Jag har också lite hopp, för jag har fortfarande molvärk jag med, som jag inte brukar ha den här tiden i cykeln på det viset. Svider och bränner nästan ibland, även i äggstockarna ikväll. Plus lättirriterad :') Hoppas såå mycket! BIM på måndag/tisdag men är så sugen på ett tidigt test imorgon. Vi får väl se! Kanske lite onödigt tidigt.
  • Rosenblad
    mariama skrev 2016-07-26 23:10:20 följande:

Vad härligt att du har en bra känsla!! Och är ni på försök 10 = verkligen er tur nu! Håller mina tummar :)

Jag har också lite hopp, för jag har fortfarande molvärk jag med, som jag inte brukar ha den här tiden i cykeln på det viset. Svider och bränner nästan ibland, även i äggstockarna ikväll. Plus lättirriterad :') Hoppas såå mycket! BIM på måndag/tisdag men är så sugen på ett tidigt test imorgon. Vi får väl se! Kanske lite onödigt tidigt.

Tack för "tummhållandet" :)

Känner igen att det är som det bränner, jag har redan testat i tre dagar men har köpt på mig en hög med massa äl och grav test så jag kan kolla hur mycket jag vill. Än så länge bara neg men hoppet lever kvar :) Hoppas ditt mollande är ett bra tecken!
  • mariama

[quote=76831224][quote-nick]Rosenblad skrev 2016-07-26 23:26:12 följande:[/quote-nick]Tack för "tummhållandet" :)

Känner igen att det är som det bränner, jag har redan testat i tre dagar men har köpt på mig en hög med massa äl och grav test så jag kan kolla hur mycket jag vill. Än så länge bara neg men hoppet lever kvar :) Hoppas ditt mollande är ett bra tecken![/

Tack själv!! :) Ja jag har också 10 stickor som väntar, äsch kanske ska prova imorgon. Och bestämma mig för att inte bli besviken om det är blankt. Är trots allt BIM-6 imorgon för mig och då är det inte alls säkert att jag har tillräckliga hormonnivåer för såna test! Än ska vi hoppas flera dagar till ju :) Eller ännu hellre få ett varsitt plus!

• mariama
    Rosenblad skrev 2016-07-26 23:26:12 följande:

Tack för "tummhållandet" :)

Känner igen att det är som det bränner, jag har redan testat i tre dagar men har köpt på mig en hög med massa äl och grav test så jag kan kolla hur mycket jag vill. Än så länge bara neg men hoppet lever kvar :) Hoppas ditt mollande är ett bra tecken!

Tack själv!! :) Ja jag har också 10 stickor som väntar, äsch kanske ska prova imorgon. Och bestämma mig för att inte bli besviken om det är blankt. Är trots allt BIM-6 imorgon för mig och då är det inte alls säkert att jag har tillräckliga hormonnivåer för såna test! Än ska vi hoppas flera dagar till ju :) Eller ännu hellre få ett varsitt plus!
  • mariama

Jag var så kissnödig nu runt 5 att jag till sist var tvungen att kliva upp och då fick jag ett ryck och gjorde ett test (billiga tester som utger sig för att vara tidiga men vet inte hur bra kvaliteten är). Gjorde ett för någon dag sen med mitt på dagen och då var det superblankt, hur jag än vände och vred på det.

Nu var det onekligen en skugga där!! Men väldigt svag och det blev ju mest bara förvirrande! Så nu får jag väl testa imorgon bitti igen och verkligen hoppas på att det syns mer då! Är på BIM-6 idag! Håll tummarna :)

• IA89
    mariama skrev 2016-07-27 05:56:28 följande:

Jag var så kissnödig nu runt 5 att jag till sist var tvungen att kliva upp och då fick jag ett ryck och gjorde ett test (billiga tester som utger sig för att vara tidiga men vet inte hur bra kvaliteten är). Gjorde ett för någon dag sen med mitt på dagen och då var det superblankt, hur jag än vände och vred på det.

Nu var det onekligen en skugga där!! Men väldigt svag och det blev ju mest bara förvirrande! Så nu får jag väl testa imorgon bitti igen och verkligen hoppas på att det syns mer då! Är på BIM-6 idag! Håll tummarna :)

Åh hoppas hoppas!

Du ger mig hopp. Testade tokblankt igår på dagen bim-7, vågar inte testa idag igen men än är inte hoppet borta!
  • mariama
    IA89 skrev 2016-07-27 07:36:22 följande:

Åh hoppas hoppas!

Du ger mig hopp. Testade tokblankt igår på dagen bim-7, vågar inte testa idag igen men än är inte hoppet borta!

Du kanske kan testa imorgon så har hormonerna hunnit stiga lite i så fall? Håller tummarna för dig :)
  • IA89
    mariama skrev 2016-07-27 08:13:37 följande:

Du kanske kan testa imorgon så har hormonerna hunnit stiga lite i så fall? Håller tummarna för dig :)

Hmmm.. Nja, jag ska försöka vänta och se om mensen uteblir. Min sambo är inte ett stort fan av att jag testar hela tiden. Ska försöka släppa det lite fram till bim iaf! Har dessutom inte så många test kvar så jag får spara ;-P
Svar på tråden Bim aug 2016