• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Deni81
    Smlan skrev 2016-07-25 22:16:22 följande:

Vi är inne på försök nummer fyra. Startade alltså i april. Naiv som jag är hade jag trott att det skulle funka på en gång. Men efter att ha börjat hänga här så förstår man att det kan ta ett tag och att det är helt normalt. Jag har haft barnlängtan i några år men sen vi började försöka har den blivit extrem. Jag förstod inte att man skulle bli så besatt. Tänker på bebis precis hela tiden. Nu under semestern tycker jag dock tiden till BIM är något behagligare.

Vilket försök är ni på?

Vi är på försök 16 typ men min kille tycker vi aktivt har försökt högst ett halvår. Vilket inte jag håller med om för jag har (i smyg) försökt pricka in ÄL sen mars-2015. Oskyddat har vi haft sen dess i alla fall! Visst blir det en besatthet. Tyvärr så delar inte min sambo min entusiasm så jag brukar prata ur mig med min syster som blev gravid andra försöker efter att ha tagit ur spiralen 38 år. Jaja en del har tur!!
  • misslina
    Dina1 skrev 2016-07-25 17:33:59 följande:
    Jag har också ÄL nu :) när har du BIM?
    Vad kul! Jag tror jag har bim den 7/8.
    Själv?
  • Dina1
    misslina skrev 2016-07-26 00:04:23 följande:

Vad kul! Jag tror jag har bim den 7/8.

Själv?

Jag har BIM 9-11/8 (har haft 30 dagars cykel sedan jag slutade på piller men med tanke på att jag har ÄL redan känns det mer sannolikt den 9/8 denna gång. Kul, då kan vi följas åt :) Väntar du med test till BIM eller du är testoman som jag?
  • MeAndMyself

BIM 3 aug, någon som har samma?

Vi har försökt sen mars då jag fick tillbaka min mens efter 8 månaders sjukdom. Haft ojämn cykel efter (sista två gångerna 1 vecka försenad) men hoppas ändå :)

• Smlan
    Deni81 skrev 2016-07-25 23:03:47 följande:

Vi är på försök 16 typ men min kille tycker vi aktivt har försökt högst ett halvår. Vilket inte jag håller med om för jag har (i smyg) försökt pricka in ÄL sen mars-2015. Oskyddat har vi haft sen dess i alla fall! Visst blir det en besatthet. Tyvärr så delar inte min sambo min entusiasm så jag brukar prata ur mig med min syster som blev gravid andra försöker efter att ha tagit ur spiralen 38 år. Jaja en del har tur!!

16 eller 6 gånger är ju ganska stor skillnad. Ni har inte funderat på att ta kontakt med vården? Man vill ju gärna försöka själv så länge som möjligt men jag tror jag kommer boka tid med en gynekolog om det inte tar sig efter 6-8 månader. Inte för någon utredning utan bara för en koll. Har du funderat något på det?

Jag har också en syster som blev gravid på första försöker. Hon har då 34 så 1 år äldre än vad jag är nu. Jag trodde ändå att det skulle gå i släkten på nåt vis. Men det är ju inte bara tjejens verk såklart och alla är vi olika...
  • Julm

Jag vet att jag sa att jag inte skulle leta efter symptom men detta går bara inte att missa. Har världens molvärk i ryggslutet, vaknade så. Brukar ha sådan värk typ andra mensdagen men bim är 2/8 cirka. Detta är försök till vårt första barn. Är det någon med erfarenhet som kan yttra sig? Är på cirka äl +8.

• misslina
    Dina1 skrev 2016-07-26 01:22:34 följande:
    Jag har BIM 9-11/8 (har haft 30 dagars cykel sedan jag slutade på piller men med tanke på att jag har ÄL redan känns det mer sannolikt den 9/8 denna gång. Kul, då kan vi följas åt :) Väntar du med test till BIM eller du är testoman som jag?
    Det beror på.... Sist jag var gravid.... Så kände jag det så tydligt i kroppen två dagar innan bim att jag var gravid! Så då sprang jag och köpte ett test ;)
    Så vi får se. Passerar jag bim utan mens så kommer jag testa! Men inte innan om jag inte känner tydligt ;)
  • 10oktober

Hallå hallå! Hoppar in här jag med. Slutade med p-piller i slutet av maj och fick precis min andra mens idag, så detta blir tredje försöket för mig och min man. BIM är 23 eller 24 augusti (de två första cyklerna har varit 29 och 30 dagar) så nu håller jag tummarna till dess! Ska lägga till mig på BIM-listan också.

Funderar på att testa med ÄL-stickor denna gång. Min man har inte velat det tidigare men igår föreslog han det själv! Ni som använder, vilka har ni? :)

• Ememem
    10oktober skrev 2016-07-26 08:18:51 följande:

Hallå hallå! Hoppar in här jag med. Slutade med p-piller i slutet av maj och fick precis min andra mens idag, så detta blir tredje försöket för mig och min man. BIM är 23 eller 24 augusti (de två första cyklerna har varit 29 och 30 dagar) så nu håller jag tummarna till dess! Ska lägga till mig på BIM-listan också.

Funderar på att testa med ÄL-stickor denna gång. Min man har inte velat det tidigare men igår föreslog han det själv! Ni som använder, vilka har ni? :)

Jag använder stickor från billiga-tester och cb digitala. Min man var likadan när vi försökte med första, denna gång fick jag körs med tester direkt :P
  • Deni81
    Smlan skrev 2016-07-26 08:05:20 följande:

16 eller 6 gånger är ju ganska stor skillnad. Ni har inte funderat på att ta kontakt med vården? Man vill ju gärna försöka själv så länge som möjligt men jag tror jag kommer boka tid med en gynekolog om det inte tar sig efter 6-8 månader. Inte för någon utredning utan bara för en koll. Har du funderat något på det?

Jag har också en syster som blev gravid på första försöker. Hon har då 34 så 1 år äldre än vad jag är nu. Jag trodde ändå att det skulle gå i släkten på nåt vis. Men det är ju inte bara tjejens verk såklart och alla är vi olika...

Vi var på utredning i april, så vi är utredda, godkända och klara. Inga fysiska hinder. Så i princip borde det gå, men det vill sig inte riktigt. Vi får göra ivf till vinter/vår om vi vill. Det återstår att se! Ja mamma har fyra barn, min syster fyra, min kusin tre, alla släktingar verkar ha lätt för att bli gravida. Så har vi den där mostern som är ofrivilligt barnlös. Och så har vi min schizofrena kusin. Och mina bröder som inte ens haft en tjej. Och så har vi mig. Annars har väl de flesta barn. Snacka om att känna sig liiiiite orolig.
Svar på tråden Bim aug 2016