• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Julm
    Rosenblad skrev 2016-07-28 00:13:57 följande:

Fick precis brunt blod..Vad ska detta betyda..Fortsatt ont och illamående. Panik när jag såg blodet! Ska inte ha mens nu!! På tok för tidigt!! Detta blir en sömnlös natt :(

Hur har det gått för dig?
  • Tiiffany

Åh blir så irriterad på att mina ägglossningsstickor till min monitor inte kommit än. Idag är det cykeldag 7. Tror ni det är för sent för att börja testa? 

• mariama

Gjorde nytt test imorse och testade då med RFSU vanliga istället för de billiga stickorna! Ett svagt streck även nu så det måste helt enkelt vara så att jag är gravid! Är ju så tidigt än, BIM-5 men det verkar som att något har börjat växa där inne :)

• Smlan

Jag körde på med ett test i dag ändå. Jag som skulle hålla mig till BIM (på måndag) eller efter.... Superduper negativt! Jag som slösade en dyr variant också. Jag håller tummarna att det var för tidigt för att testa helt enkelt.

• Anonym (Hoppas på en nummer trea.)

Jag beräknar att få min mens den 8 augusti(enligt en app som heter P tracker lite).

Det brukar alltid stämma, förutom förra gången, då fick jag mensen många dagar innan (en vecka, eller 5 dagar innan) och blev så förvånad) dock månaden innan, så gjorde jag äggledare spolning, precis efter jag hade haft mens. Är jätte sugen på att testa, men känner att egentligen borde jag vänta. Men vad tycker ni? Ska jag våga?

Eller vänta?

Ägglosningstestade inte denna månaden, utan bara chansade ;)

• misslina
    mariama skrev 2016-07-28 08:46:02 följande:

Gjorde nytt test imorse och testade då med RFSU vanliga istället för de billiga stickorna! Ett svagt streck även nu så det måste helt enkelt vara så att jag är gravid! Är ju så tidigt än, BIM-5 men det verkar som att något har börjat växa där inne :)

Stort grattis :)
  • IA89

Känner mig så ledsen.

Har rejäla foglossningskänningar i ryggen och min sambo reagerade på att mina bröst blivit större (fylligare). Samma som sist jag var gravid.

Idag tog jag ett sånt digitalt cb som man kan ta fem dagar innan BIM (BIM på Tisdag) som visade toknegativt. Trodde ändå att jag var gravid nu. Tydligen inte.

• Bella95

Tog ett äl test nu och visade precis samma som igår.. Jag har känningar precis som jag brukar ha vid äl, fast dock inte så jättetydligt. Skulle haft äl igår... Man blir galen på detta väntande!

• Rosenblad
    mariama skrev 2016-07-28 06:34:23 följande:

Åh behöver inte betyda nåt dåligt men förstår absolut din oro ändå, blod är ju liksom nåt som inte hör hit i ens huvud! Hur har det gått under natten då? Och hur mår du nu?

Låg och oroa mig men försökte sova då det inte kom mer blod men sen kom det mer blod idag och så sjuk kraftig värk upp i ryggen. Men vet inte hur mycket blod för jag har satt in en tampong och kommer sova bort dagen istället. Värken är borta iaf och den mollande värken jag haft i flera dagar är kvar med drag i ljumskarna. Kommer kolla senare om det är mycket blod eller inte men nu orkar jag inte se de :( Har inte släppt tanken på en graviditet eftersom jag inte skulle ha BIM nu.
  • Rosenblad
    Julm skrev 2016-07-28 08:37:05 följande:

Hur har det gått för dig?

Det kom mer blod idag och så sjuk kraftig värk upp i ryggen. Men vet inte hur mycket blod för jag har satt in en tampong och kommer sova bort dagen istället. Värken är borta iaf och den mollande värken jag haft i flera dagar är kvar med drag i ljumskarna. Kommer kolla senare om det är mycket blod eller inte men nu orkar jag inte se de :( Har inte släppt tanken på en graviditet eftersom jag inte skulle ha BIM nu. :(
Svar på tråden Bim aug 2016