• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Bäbiiiis
    FyrAAAA skrev 2016-07-25 12:49:07 följande:

Ok! Visste inte att det kunde vara så! Hur lång cykel har du? Min är 28 dagar så vill inte ha äl för sent...

Jag har normalt 30-31 dagar och äl omkring cd 18-19. Vilken cykeldag är du på nu?
  • Tiger grr

Nära lika. ;) Hoppas 2017 är vår tur att få bebis. :D

Jag har superlång cykel, ca 40 dgr, så min väntan är lååång. :(

misslina skrev 2016-07-25 13:45:21 följande:

Jag är också 35, vi är också på andra försöket på tredje barnet. Efter vårt missfall i mars!

Har precis haft äl så nu är den långa väntan kvar till bim ;)

• FyrAAAA
    Tiger grr skrev 2016-07-25 15:00:33 följande:

Nära lika. ;) Hoppas 2017 är vår tur att få bebis. :D

Jag har superlång cykel, ca 40 dgr, så min väntan är lååång. :(

Jag är 34! Försök två nu på fjärde barnet efter missfall i v.10 i april!
  • eg90

För över ett år sedan var det två kompisar här på fl som startade en blogg tillsammans : mammaprat.blogg.se/ där de skrev om sina försök till graviditet.

Tänkte det skulle vara kul att några här går ihop och startar en blogg tillsammans där man kan skriva inlägg var för sig och följas åt.

Någon som tycker det låter intressant? :)

• Deni81

35 och försöker få 4:e barnet! Oj, jag är 35 och försöker få första barnet. Ingen mer som är i min sits? Snacka om ångest när alla hunnit få barn och man precis har kommit på tanken att vilja ha barn :-/

• Dina1
    misslina skrev 2016-07-25 11:54:43 följande:

Här har äl precis varit och bekräftats med temphöjning! Men nu är det den långa väntan till bim!

Jag förstår er frustration allihopa! Jag har den själv! Och man får vara ledsen och arg! Det är inte alltid roligt att skaffa barn! Våra två första tog sig på första försöket. Men tredje... Det tar lite längre tid! Först tog det sju månader.. Missfall i vecka 10, sen blev det skrapning och hela den karusellen. Och nu är vi på vårt andra försök.

Men ni som försökt längre än ett år! Ta kontakt med vården och få hjälp! Det har ni rätt till! Och även om man inte försökt längre än ett år ta kontakt med vården ändå! Det gjorde jag! Då hade vi försökt i ett halvår ungefär! Fick komma in på en undersökning i alla fall och fick höra att allt såg bra ut. Fick åka in kring äl.

Jag har också ÄL nu :) när har du BIM?
  • mariama

Oj vilken molvärk jag har haft halva dagen idag! Känns lite lurt! Är jag inte gravid känns det väldigt konstigt att ha sån värk så långt innan mensen kommer :O

• Rosenblad
    eg90 skrev 2016-07-25 10:57:42 följande:

Här är en som fick sin mens idag = är jättedeppig och ledsen just nu :(

Försökt sedan april 2015 så inser att vi måste få hjälpa att bli gravida snart :(

Nästa bim är 28/8

Hatar de dagarna när man precis fått mens, jag vill bara ligga i sängen och stänga ute allt.. Att vänta är så jobbigt! Försökt i 10 mån, men inte varit skyddade på 5år. Aldrig blivit oplanerat gravid. Mensen går som en klocka och med de en grov mensvärk som känns som att mensen skrattar åt mig. Vi har skickat in egenremiss, så de tar vell tag i det efter sommaren. Sök hjälp!
  • Rosenblad
    mariama skrev 2016-07-25 17:51:33 följande:

Oj vilken molvärk jag har haft halva dagen idag! Känns lite lurt! Är jag inte gravid känns det väldigt konstigt att ha sån värk så långt innan mensen kommer :O

Har som du, och har haft det i tre dagar nu! Som början till mensvärk (rätt kraftig) och den kommer och går. Aldrig haft så stark värk en vecka innan BIM. När har du BIM?
Svar på tråden Bim aug 2016