• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • FyrAAAA
    prinsessan15 skrev 2016-07-28 13:10:53 följande:

Hoppas ni kan hjälpa mig förstå. Igår testade jag med älsticka och fick nästan positivt men inte helt. I samband med det hade jag även väldigt ont i magen som jag brukar få runt äl. Tänkte att det förberedde något och att Stickan skulle vara positiv idag men idag är den svagare än igår, vad är det som händer?
    Första bilden från igår

Precis så blev det ju för mig den här gången! Så skumt! Jag tänkte att jag säkert missat äl, eftersom jag testade första gången den dagen det blev "nästan positivt". Egentligen vet jag ju inte om jag faktiskt missade äl, hade äl vääääldigt sent (slutade testa när det bara blivit svagare o svagare dagarna efter) eller om äl uteblev en månad?!
  • FyrAAAA
    prinsessan15 skrev 2016-07-28 13:10:53 följande:

Hoppas ni kan hjälpa mig förstå. Igår testade jag med älsticka och fick nästan positivt men inte helt. I samband med det hade jag även väldigt ont i magen som jag brukar få runt äl. Tänkte att det förberedde något och att Stickan skulle vara positiv idag men idag är den svagare än igår, vad är det som händer?
    Första bilden från igår

Tror det här var strax före du hade full stegring! Med så pass starkt tror jag absolut du har äl!
  • prinsessan15
    FyrAAAA skrev 2016-07-28 18:02:54 följande:
    Tror det här var strax före du hade full stegring! Med så pass starkt tror jag absolut du har äl!
    Tack för svar! Konstigt att det blir så här! Hade du haft sex idag igen eller tror du det räckte med att vi hade sex igår?
    Hoppas du hade äl! När har du bim? :)
  • ask91

ÄL+7 och idag har jag haft lite ömmande bröst. Inte jätteömma men ändå lite och det är väldigt sällan jag är öm så hoppas, hoppas det kanske är något!

Har inte haft några direkt andra symtom förutom att jag typ haft noll aptit de senaste dagarna, jag brukar äta säkert 4-5 ggr per dag annars och nu har jag typ fått tvinga i mig något på morgonen och något sent på kvällen. Även varit lite tröttare. Dock kan bägge lika gärna bero på värmen! ;)

Även om jag självklart hoppas att det är något försöker jag inte ha allt för höga förväntningar för är ju ändå första försöket bara :)

• mariama
    ask91 skrev 2016-07-28 19:49:41 följande:

ÄL+7 och idag har jag haft lite ömmande bröst. Inte jätteömma men ändå lite och det är väldigt sällan jag är öm så hoppas, hoppas det kanske är något!

Har inte haft några direkt andra symtom förutom att jag typ haft noll aptit de senaste dagarna, jag brukar äta säkert 4-5 ggr per dag annars och nu har jag typ fått tvinga i mig något på morgonen och något sent på kvällen. Även varit lite tröttare. Dock kan bägge lika gärna bero på värmen! ;)

Även om jag självklart hoppas att det är något försöker jag inte ha allt för höga förväntningar för är ju ändå första försöket bara :)

Åh men hoppas att det betyder bra grejer! :) Tycker att det har känts helt annorlunda den här gångna än annars, och jag är gravid, så det verkar vara bra tecken när det känns annorlunda! :)
  • FyrAAAA
    prinsessan15 skrev 2016-07-28 18:14:06 följande:
    Tack för svar! Konstigt att det blir så här! Hade du haft sex idag igen eller tror du det räckte med att vi hade sex igår?
    Ja eller hur! De gångerna jag blivit gravid har vi bara haft sex en gång runt äl så jag tror egentligen det räcker, men skulle själv ha svårt att inte ha varje dag "när man försöker aktivt" hihi så himla svårt det där! Jag har bim 6/7!
  • FyrAAAA
    prinsessan15 skrev 2016-07-28 18:14:06 följande:
    När har du bim?
  • FyrAAAA
    mariama skrev 2016-07-28 08:46:02 följande:

Gjorde nytt test imorse och testade då med RFSU vanliga istället för de billiga stickorna! Ett svagt streck även nu så det måste helt enkelt vara så att jag är gravid! Är ju så tidigt än, BIM-5 men det verkar som att något har börjat växa där inne :)

Hur många dagar efter äl var det för dig nu när du plussade? Vad tyckte du att du hade för känningar innan? Så kul att höra medan man drömmer om ett eget plus! Hihi Och grattis igen!!! <3
  • mariama
    FyrAAAA skrev 2016-07-28 20:17:50 följande:

Hur många dagar efter äl var det för dig nu när du plussade? Vad tyckte du att du hade för känningar innan? Så kul att höra medan man drömmer om ett eget plus! Hihi Och grattis igen!!! <3

Tusen tack <3 Vågar nästan inte tro det än för det är så svagt men ska testa imorgon igen, då är det bim-4. Plussade igår på BIM-6 (äl+10) sååå svagt men ändå synligt! Lite starkare idag, med två olika testmärken. Jag har haft molvärk sen några dagar efter äl, på ett annat sätt än innan mens. Plus dåligt humör, illamående om jag blir hungrig, kissnödig på natten och ja, någon knepig känsla i kroppen. Minns inte att det kändes så tydligt med första barnet men det var oplanerat så kanske kände jag inte efter på samma sätt då :) Hoppas på plus för dig med!! :)
  • ask91
    mariama skrev 2016-07-28 19:57:39 följande:
    Åh men hoppas att det betyder bra grejer! :) Tycker att det har känts helt annorlunda den här gångna än annars, och jag är gravid, så det verkar vara bra tecken när det känns annorlunda! :)
    Jaa, det hoppas jag verkligen! :D
    Skulle ju vara helt fantastiskt om det gick på första försöket!

BIM är dock inte förrän nästa fredag så vi får se om det dyker upp fler symtom innan dess eller vad som händer :) Men hoppas gör man ju såklart! :D
Svar på tråden Bim aug 2016