• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Lady K

BIM -7 idag om mensen håller sig regelbunden vill säga. Bara andra cykeln efter p-pillerstopp så känns ju inte riktigt som om man kan lita på hur kroppen ska bete sig. Inga direkta känningar ännu. Försöker att inte känna efter för mycket men det är ju så satans svårt att låta bli! Blir en veckas lång väntan...

• Crazy catlady
    FrökenE1985 skrev 2016-09-07 16:58:16 följande:
    Jag skulle haft 15 sep, men ägglossnigen var lite senare denna månad så har bim 17 sep istället.
    Vi verkar ha samma cykel denna månad... =) Min äl va oxå sen så jag har också flyttat bim från 15 till den 17 =)
  • copycat

Mjahapp, verkar fått svar på alla symptom. Fick nyss positivt ÄL-test! Fattar nada. Har haft ÄL på dag 19 i 5 månader, förra gången (efter missfallet) på dag 22. Nu är jag på dag 15! Snacka om skiftningar. Blir nästan lite förbannad, haha! Hade ju en plan att "börja" verkstan idag. Att köra idag, fredag? Söndag, tisdag (tisdag var förväntad ÄL) onsdag. Att liksom hinna verkligen safea upp hela ÄL-perioden. Men nä, då är fan ÄL imorgon! Hade ju velat hinna köra några ggr INNAN ÄL också, nåja. Får köra på ikväll och fredag, imorgon är sambon borta. Hoppas det räcker...

• FrökenE1985
    Crazy catlady skrev 2016-09-07 17:07:39 följande:
    Vi verkar ha samma cykel denna månad... =) Min äl va oxå sen så jag har också flyttat bim från 15 till den 17 =)
    Vilket sammanträffande. GladGlad
    Bara och vänta och se nu då.
    Håller tummarna att det tar sig!
  • Väntar på magen
    kvinna29årskåne skrev 2016-09-07 13:04:23 följande:

Någon mer som har BIM runt 16 september som vill följas åt?

15 Sep har jag BIM :) Trevligt om man kan följas åt.

Håller tummarna! ?
  • Anonym (Whooop)

Några symtom? :)

babydreams skrev 2016-09-07 06:07:22 följande:

Måste bara fråga er, är detta positivt eller spökstreck?! Är på BIM-2..

• Mirjam91
    copycat skrev 2016-09-07 17:15:13 följande:

Mjahapp, verkar fått svar på alla symptom. Fick nyss positivt ÄL-test! Fattar nada. Har haft ÄL på dag 19 i 5 månader, förra gången (efter missfallet) på dag 22. Nu är jag på dag 15! Snacka om skiftningar. Blir nästan lite förbannad, haha! Hade ju en plan att "börja" verkstan idag. Att köra idag, fredag? Söndag, tisdag (tisdag var förväntad ÄL) onsdag. Att liksom hinna verkligen safea upp hela ÄL-perioden. Men nä, då är fan ÄL imorgon! Hade ju velat hinna köra några ggr INNAN ÄL också, nåja. Får köra på ikväll och fredag, imorgon är sambon borta. Hoppas det räcker...

Senast jag var gravid körde vi dagen ÄL-test var positivt, dagen efter och dagen efter det. Så det är inte kört för er inte :) Tappa inte hoppet redan! :)
  • babydreams
    Anonym (Whooop) skrev 2016-09-07 18:22:09 följande:

Några symtom? :)

Försöker att inte känna efter så mycket då det för det mesta bara är inbillningar :( men har varit öm i högerbröstet (nu även i det vänstra), imorse kände jag mig illamående och har känt stick/hugg i buken i några dagar nu. Har även varit jättetrött idag, somnade en stund direkt när jag kom hem från jobbet. Men det kan ju även bero på att jag sov dåligt inatt.. ^^
  • Elisabeth24

Jag funderar på att ta ett test imorgonbitti. Har inte kommit igång med regelbunden mens men hade min senaste 9-12 aug. Har ej andvänt äl test utan bara myst på, dock från den 27 sept. Kan ha varit för sent men å andra sidan har ju inget i kroppen varit regelbundet sen pillerstopp i våras. Har haft molande värk i magen konstant sen en vecka tillbaka... Inga andra symptom.

Har ni erfarenhet av testlagrets "sticka"? Har dem hemma samt enn cb med veckoindikator, men vill inte "slösa" det i onödan :)

Svar på tråden Bim september