• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Jasmin3

Ja okej! Håller tummarna för dig :)) Visst är det skönt när man känner sin kropp så väl? Men samtidigt jobbigt för man analyserar minsta lilla heela tiden (iaf jag) :P

Jag mår fortsatt illa till å från, har mer och mer molvärk i magen och vääldigt trött!

Är så sugen på att smygtesta typ imorn eller fredag men vet ju egentligen att det är lönlöst.. Kommer inte visa positivt förrän tidigast på söndag skulle jag tro. Tålamod tålamod :P

Emmaa90 skrev 2016-09-06 11:57:03 följande:

Ja de kanske är så? Fast testade clearblue ÄL test som visar mina två dagar jag är fertil vilket var i lördags o i söndags. Jag hade extrem ÄL värk i söndags som jag alltid har. Det går typ inte att stå upprätt eller knappt ha sex. Så känner min kropp så pass väl att jag tror att min ÄL var i söndags. Testade ÄL test igår också vilket var negativt.

Hoppas det tar sig! En dotter på 2,5 och MF för två månader sedan.. Hur går de för dig?

• Emmaa90
    catala skrev 2016-09-07 19:25:27 följande:

Hej,

Jag har bim 21september. Har haft äl för några dar sen. Igårkväll hade jag väldig molvärk. Skulle det kunna vara ägget som håller på att fastna ? Känt lite idag med. Hoppas på att ägget fastnar men är också rädd för att det är ägget som ska göra väg ut om ni förstår vad jag menar ????

någon med erfarenhet av detta?

Lycka till allesammans!

Hej!
    Jag har samma som dig. ÄL i lördags/söndags och sen två dagar tillbaka har jag haft molvärk till och från. Också nyfiken vad det kan vara! Känns annorlunda denna gång men ska inte hoppas på för mkt..
  • Whudup

Jag har också på fredag, sega dagar nu. Molande värk främst på kvällen, kissar lite mer, trött som bara den fick lägga mig en stund när jag kom hem idag.

Men jag vet inte, känns inte som något denna månaden ändå, är väl rädd för att bli besviken ;)men jag had ju lutealfas på 11 dagar så för mig är det nog alldeles för tidigt att testa före Bim.

Blir nog en test på lördag morgon om inte tant röd dykt upp :)

Elisabeth24 skrev 2016-09-07 20:54:19 följande:

Hihi du har så rätt. Men det känns som att en graviditet borde synas äl +11... Men jag kanske hsr fel. Känner bara en stark instinkt till att något i magen är annorlunda. För mycket molande för att det bara ska kunna vara vanlig värk... När har du bim? :)

• Anonym (Leila)

Ska enligt temp-appen ha runt 15/16! Ska börja hålla koll med ÄL-tester på måndag har jag tänkt. :)

FyrAAAA skrev 2016-09-07 22:18:15 följande:

Fler som kommer ha äl runt 14-15/9?

• copycat
    Mirjam91 skrev 2016-09-07 18:34:12 följande:
    Senast jag var gravid körde vi dagen ÄL-test var positivt, dagen efter och dagen efter det. Så det är inte kört för er inte :) Tappa inte hoppet redan! :)
    Haha nä jag ska inte tappa hoppet, tack:) <3. Blev så överraskad bara över den, för mig, tidiga ägglossningen. Men nu har vi precis myst till det och nästa gång blir fredag så vi får hoppas på det bästa:)
  • Lindholmaren

Hoppar in här efter att ha läst igenom alla era kommentarer. Födde en son i akut kejsarsnitt i april men han dog efter 11 dagar pga att han hade ett gravt hjärtfel som gjorde att hjärtat gav upp utan någon egentlig anledning. Vi har försökt sen i Juni och var t.o.m i slutet av juni och tog ett blodprov för jag var hundra på att jag var gravid och var dessutom på cykeldag 40. Det visade sig att det var påväg att bli något men ägget fastnade aldrig ordentligt som jag förstod det på gynekologen. Så vi är på försök 3 nu, har BIM 16 september. Fastän jag inte har så stora förväntningar på att det kommer bli någon befruktning. Har lite stickningar och molande värk i magen men det kan lika bra vara att jag är påväg att få mens snart.

Följer gärna med på era plus och hoppas på att jag får mitt den här månaden mot alla odds :)

• Mirjam91
    copycat skrev 2016-09-07 22:29:05 följande:

Haha nä jag ska inte tappa hoppet, tack:) <3. Blev så överraskad bara över den, för mig, tidiga ägglossningen. Men nu har vi precis myst till det och nästa gång blir fredag så vi får hoppas på det bästa:)

Härligt! Jag håller tummarna! Själv är jag på ÄL+7 idag. Ska testa med tidiga tester imorgon, fredag och lördag. Hahaha!
  • FyrAAAA
    Anonym (Leila) skrev 2016-09-07 22:26:25 följande:

Ska enligt temp-appen ha runt 15/16! Ska börja hålla koll med ÄL-tester på måndag har jag tänkt. :)

Ja ok! Vad spännande! Alltid kul att följas åt när man ligger nära i tid Jag ska också ta äl-test från början av veckan tänkte jag!
Svar på tråden Bim september