• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • cammsan

Hej tjejer.. här försöker vi oxå bli med bebbe. . Har 2 tidigare IVF bakom mig och för exakt 7 dagar sedan gjorde vi ett FET (återföras av fryst embryo) ska testa 17 september o tiden går sååå sakta.. vissa dagar massa molvärk, hetta över tjejmagen, svullen, trött andra dagar känns inget.. hoppas jag får "tillhöra" tråden även om vi inte kan bli gravida "normalt" ... lycka till ,till oss alla????

• Emmaa90

Någon mer med stickningar i brösten? Ligger här i soffan och de sticks.. Precis som när brösten fylls med mjölk (ammat ett barn innan så känner igen känslan). Molvärk i magen sen 3 dagar tillbaka. Beräknas mens den 17e. Någon med samma symptom? :)

• FrökenE1985
    copycat skrev 2016-09-08 21:28:15 följande:

Ingen som vet?;/

Tror det är från första positiva ÄL-test. Är dock inte helt säker.
  • FrökenE1985
    Emmaa90 skrev 2016-09-08 22:09:22 följande:

Någon mer med stickningar i brösten? Ligger här i soffan och de sticks.. Precis som när brösten fylls med mjölk (ammat ett barn innan så känner igen känslan). Molvärk i magen sen 3 dagar tillbaka. Beräknas mens den 17e. Någon med samma symptom? :)

Jag har typ exakt samma känsla. Har också bim 17 september. (Har dock aldrig tidigare ammat eller varit gravid, så kan bara gissa känslan.)
  • Ritva
    Glädje skrev 2016-09-08 21:29:08 följande:

Jag har bim 21 sept och har redan tre tester inköpta som ligger o väntar, haha testmissbrukare!

Jag ska försöka hålla mig till bim-5 minst, för det står det att testet tidigast kan känna av...

Ja hur får man tiden att gå utan att bli galen, jag brukar kolla "live pregnancytest" på YouTube haha så töntigt men blir så glad av att se folks miner när dom plussar

Haha, jag är inte bättre själv.. Jag köpte tio tester och då fick man ett Grattis.... Jag var tvungen att pröva så det fungerade i morse. Fick inget plus ;) Men måste ju bli varm i kläderna innan BIM.

Ohh, det Får jag ta och titta på nu. Har sett igenom alla "one Born every minute" avsnitt nu så behöver något nytt ;)
  • Ritva
    MissMarvel skrev 2016-09-08 21:54:52 följande:

Åh jag behöver lite pepp! Jag har ägglossning ungefär om en vecka. Det blir vårat tredje försök, så inte alls särskilt lång tid. Men det känns ändå som det är något fel på mig och känslan är att detta kommer ta tid! Blev gravid i februari detta år (inte i mitt nuvarande förhållande), det var oplanerat och gick hur enkelt som helst uppenbarligen. Var tvungen att genomgå en abort, blödde därefter i 4 månader. Fick igång min normala cykel med första mensen i juli. Sedan dess har det inte hänt något. Så knasigt att det gick så lätt när det inte var planerat, och nu när det ÄR planerat så går det inte.

Tycker att jag har diffusa symtom som tyder på lägre progesteronhalt. Har nu köpt ägglossningstest och ska prova ProgesterAll och köra all in denna gång. Men tar det sig inte då så känns det som jag kommer bryta ihop. Vill detta så så mycket. Passar perfekt in i livet dessutom. Hur håller man modet uppe?

Vet hur det är när allt bara känns menlöst. Innan jag och sambon fick till vårt första barn tog det drygt ett år. Under den tiden hann jag bryta ihop helt. Den månaden vi fick plusset hade jag föregående månad bestämt mig att ge fasen i allt som hade med barnplanering att göra eftersom hela mitt liv tillslut cirkulerade runt att bli gravid. Såg ingen glädje i något.

Blev nästan smått chockad när jag blev gravid för jag hade ju inte ens brytt mig om Äl och hela dem cirkusen.

Men jag vet att det inte är realistiskt att ge dig rådet att försöka tänka på annat, för det är ju inte så enkelt :)

Ända rådet jag har är att försöka tänka framåt hela tiden och hålla tankarna fokuserade på sådant som är positivt.

Skickar en styrkekram och lyckospark :)
  • Ritva
    copycat skrev 2016-09-08 21:28:15 följande:

Ingen som vet?;/

Hittade detta när jag googlade lite på frågan:

Har du stegring en dag har du ägglossning inom 12-24 timmar senare, har du stegring två dagar så har du ägglossning inom 24-48 timmar efter första positiva stickan.

Vet dock inte hur tillförlitlig källan är. Men för mig att jag har läst detta vid något annat tillfälle med.
  • copycat
    Ritva skrev 2016-09-09 01:08:10 följande:
    Hittade detta när jag googlade lite på frågan:

Har du stegring en dag har du ägglossning inom 12-24 timmar senare, har du stegring två dagar så har du ägglossning inom 24-48 timmar efter första positiva stickan.

Vet dock inte hur tillförlitlig källan är. Men för mig att jag har läst detta vid något annat tillfälle med.
    Stort tack:)
  • copycat
    FrökenE1985 skrev 2016-09-08 22:30:40 följande:
    Tror det är från första positiva ÄL-test. Är dock inte helt säker.
    Oki tack:)
Svar på tråden Bim september