• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • bebisdags
    Glädje skrev 2016-09-08 09:15:37 följande:

Många gör det felet med RFSU, men man ska inte lyfta o titta under plasten, strecket ska komma ca 0,5 cm bredvid kontrollstrecket, :)

Jo förstod att det inte var ett postivt streck eftersom de var under men trodde det var fel på testet:) Men fick svar att de var så:)
  • Glädje
    bebisdags skrev 2016-09-08 09:34:09 följande:

Jo förstod att det inte var ett postivt streck eftersom de var under men trodde det var fel på testet:) Men fick svar att de var så:)

Ja jag gillar inte RFSU tycker alltid det är spökstreck å färgrester och sket, men hoppas du får plus snart jag fick plus på äl+10 med mitt andra barn.. :)

Nu är jag bara äl+1 haha så jag har ett tag kvar å vänta :P
  • bebisdags
    Glädje skrev 2016-09-08 09:41:43 följande:
    Ja jag gillar inte RFSU tycker alltid det är spökstreck å färgrester och sket, men hoppas du får plus snart jag fick plus på äl+10 med mitt andra barn.. :)

Nu är jag bara äl+1 haha så jag har ett tag kvar å vänta :P
    Brukar köra med Clearblue tycker de är bäst men sist jag var gravid fick jag plus på BIM -2 som tidigast så har en känsla av att om jag är gravid visar det sig då.. Men är ju riktigt otålig haha;)

Åh förstår känslan, dagarna går oändligt sakta:O Tack, håller tummarna för dig med!:)
  • copycat
    Mirjam91 skrev 2016-09-07 23:39:36 följande:
    Härligt! Jag håller tummarna! Själv är jag på ÄL+7 idag. Ska testa med tidiga tester imorgon, fredag och lördag. Hahaha!
    Så spännande, har du testat idag?!:)
  • vi259

Fick hem mina tidiga tester idag så imorgon blir det ett:) tyvärr är det fortfarande tidigt att se då jag har bim 15-19 september haha. Men nu kan jag inte hålla mig längre.kroppen skriker gravid.

• Whudup

Du testade ju ganska tidigt så behöver ju inte betyda att det är kört :) kbt

Elisabeth24 skrev 2016-09-08 06:42:04 följande:

Kunde inte hålla mig, tog ett test men det var neg. Jag tror vi missade äl denna gång. Vi ska bara fortsätta mysa på ordentligt när vi känner för det :) hoppas miss röd kommer till helgen så vi snart får en ny chans :) håller tummarna för dig! Kram

Be
  • Anonym (Leila)

Tog ett ÄL-test nu på eftermiddagen för skojs skull, har extremt ont i brösten - kan ioförsig mest bero på att vi håller på att fasa bort amningen för första barnet, men ÄL-testet var rätt starkt (inte positivt, men ändå rätt lysande rött) så kanske ÄL är på gång lite tidigare denna cykel? Hoppas! :D

• LillaPyret
    bebisdags skrev 2016-09-08 09:05:00 följande:

Måste fråga, är på ÄL + 8/9 och BIM -6/5. Kunde inte hålla mig så testade nu imorse och förstår att detta inte är ett postivt test, men vad betyder det svaga strecket innanför ? Är testet felaktigt? Aldrig varit med om det innan och det syndes mer än på bild:p Nån som vet?

Håller tummarna :) jag kunde inte hålla mig igår utan tog detta igår. Dock har min typiska "mensfinne" kommit nu så tror inte det blev något alls. Va på dag 24 igår. ÄL+8 så väldigt tidigt. Har inga symptom alls.

• Elisabeth24

Jag vet inte hur vanligt det är att man hr ägglossning runt dag 17-18, vi hann ju inte mysa till det förens dess, och då myste vi för kärleks skull flera dagar i rad. Vi är ju precis i "börja-försöka-skaffa-barn-stadiet", så jag har en känsla av att vi var lite sena med att hinna till äl denna månad. Svårt att veta då min mens varit otroligt oregelbunden. Trots att jag hade mens 9-12 aug senast beräknar min app ägglossning idag, men den kan jag ju inte lite på :) Hur känner du dig idag? :) Jag har ihållande molande värk och är riktigt gasig i magen sen några dagar tillbaka... Haha... Och trött! Men känner inget i brösten.

Whudup skrev 2016-09-08 12:54:16 följande:

Du testade ju ganska tidigt så behöver ju inte betyda att det är kört :) kbt

• bebisdags
    LillaPyret skrev 2016-09-08 13:12:06 följande:

Håller tummarna :) jag kunde inte hålla mig igår utan tog detta igår. Dock har min typiska "mensfinne" kommit nu så tror inte det blev något alls. Va på dag 24 igår. ÄL+8 så väldigt tidigt. Har inga symptom alls.

Åh håller alla tummar att det är något, som du sa är det ju väldigt tidigt!:) Jag har också fått mina typiska "mensfinnar" men vill inte tappa hoppet :)
Svar på tråden Bim september