• småvildingar

Bim september

Nu är det dags att ge sig in i bebismakariet! Spännande och lite jobbigt. Det där plusset kan ju ta sin tid på sig..

Hoppas på att det sätter sig nu i mitten på aug så bim torde bli i början på sept.

Någon mer som är igång? Alltid roligt att ha någon/flera att kunna prata med!

• Svar på tråden Bim september
  • Mirjam91
    copycat skrev 2016-09-08 11:16:23 följande:

Så spännande, har du testat idag?!:)

Ja. Jag testade imorse men det visade ingenting. Äl+8 idag så det är väl inte så konstigt egentligeb. Blir att fortsätta testa. Har en känsla av att det kan vara ett litet frö som satt sig fast faktiskt, hihi. Men vi får se :)
  • babydreams

Testade imorse med mitt andra CB-plus. Visade exakt likadant som igår (ett superdupersvagt plus, kanske spök) men hade inga andra så kunde inte testa mer. Idag kom både mina digitala och stavar från Graviditetskollen, så ska testa igen imorgon bitti. Då är det även BIM, men har inga typiska "menssymtom" som jag brukar ha.. har ömmande bröst, sett en tydlig ådra på vänsta vårdgården (aldrig sett den förr) sen har jag mycket flytningar. Hoppas verkligen att mensen inte kommer imorgon och att jag testar positivt!! Vill sååååå gärna!!!

• Whudup

Molande värk, gasig här också faktiskt haha konstig i magen helt enkelt och sjukt trött! Men inget i brösten heller. Men vissa känner ju ingenting första tiden :)

Elisabeth24 skrev 2016-09-08 13:21:44 följande:

Jag vet inte hur vanligt det är att man hr ägglossning runt dag 17-18, vi hann ju inte mysa till det förens dess, och då myste vi för kärleks skull flera dagar i rad. Vi är ju precis i "börja-försöka-skaffa-barn-stadiet", så jag har en känsla av att vi var lite sena med att hinna till äl denna månad. Svårt att veta då min mens varit otroligt oregelbunden. Trots att jag hade mens 9-12 aug senast beräknar min app ägglossning idag, men den kan jag ju inte lite på :) Hur känner du dig idag? :) Jag har ihållande molande värk och är riktigt gasig i magen sen några dagar tillbaka... Haha... Och trött! Men känner inget i brösten.

• copycat
    Mirjam91 skrev 2016-09-08 13:54:42 följande:
    Ja. Jag testade imorse men det visade ingenting. Äl+8 idag så det är väl inte så konstigt egentligeb. Blir att fortsätta testa. Har en känsla av att det kan vara ett litet frö som satt sig fast faktiskt, hihi. Men vi får se :)
    Okej, ja jag håller tummarna! Du får uppdatera :)
  • Anonym (Orolig)

Hej på er! Jag trot inte jag kommer få ngn ägglossning denna månad. Nu har vi nästan exakt försökt 1 år utan att lyckas. Nu vill vi inleda en fertilitetsutredning. Var börjar man? Jag kontaktade en gyn i stan för tid och då kostade ett besök 1300kr. Får man inte detta subventionerat? snällq ngn dom vet??

• vi259

Jag fick det via kvinnokliniken på sjukhuset med mitt förra barn. Dom skickade mig vidare på remiss sedan. Är viss kö men vårdgarantin gäller och högkostnadsskyddet på besöken.

• copycat

Har frågat i nån annan tråd nån gång men minns inte, när man får positivt ÄL två dagar i rad (vilket jag fått nu), när släpper då ägget? 24-36 timmar från första eller andra positiva testet?! *förvirrad*

• Hellsing

Hepp! Mens på bim+5 med värk från helvetet :(

Så på't igen nästa gång!! Stannar kvar för ni är så härligt gäng ;)

• Axioria1

Wihooo. Fick mitt konstiga (halvt streck) bekräftat med ett digitalt test. Jag är gravid! :)

Hoppas denna lilla ärta vill vara kvar denna gång. :)
Svar på tråden Bim september