• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Paincake

Trött och huvudvärk kan vara järnbrist, kolla upp det där!

Jag har ingen annan huvudvärk än vanlig spänningshuvudvärk. Men tröttheten, ack denna trötthet.

Min pappa har diabetes så jag ligger i riskzonen. Men det har gått bra med de andra två så jag tror inte jag skulle få det nu.

• hope88
    FnR96 skrev 2016-11-14 20:09:47 följande:

Jag sov middag varje dag fram tills v 11. Men då mådde jag fruktansvärt illa också. Sen nu, nästan v 14 så är jag helt slut, fast på ett helt annat sätt. Kroppen är totalt orkeslös! Enorm huvudvärk varannan dag har jag också.. Har du någon huvudvärk? :)

Järnbrist och högt blodtryck kan tyda på huvudvärk men högt blodtryck brukar komma senare tror jag. Men prata med din BM. Jag har min vanliga spänningshuvudvärk från nacken lite då och då.
  • hope88
    Paincake skrev 2016-11-14 20:21:51 följande:

Trött och huvudvärk kan vara järnbrist, kolla upp det där!

Jag har ingen annan huvudvärk än vanlig spänningshuvudvärk. Men tröttheten, ack denna trötthet.

Min pappa har diabetes så jag ligger i riskzonen. Men det har gått bra med de andra två så jag tror inte jag skulle få det nu.

Okej ja har det gått bra med de andra två gör det säkert det nu med :) Men bra att det kollas i alla fall.
  • FnR96
    hope88 skrev 2016-11-14 20:34:38 följande:

Järnbrist och högt blodtryck kan tyda på huvudvärk men högt blodtryck brukar komma senare tror jag. Men prata med din BM. Jag har min vanliga spänningshuvudvärk från nacken lite då och då.

Järnbrist har jag troligen, försöker hålla det stabilt. Högt blodtryck har jag inte, tvärtom. Jag hade lågt sist jag var hos BM v 9. Men det var vanligt. Fick ta pauser när jag var ute på promenader, att gå upp för backar var inte min grej! Haha! :)
  • hope88
    FnR96 skrev 2016-11-14 20:42:06 följande:

Järnbrist har jag troligen, försöker hålla det stabilt. Högt blodtryck har jag inte, tvärtom. Jag hade lågt sist jag var hos BM v 9. Men det var vanligt. Fick ta pauser när jag var ute på promenader, att gå upp för backar var inte min grej! Haha! :)

Ja det är ju rätt vanligt med järnbrist. Jag har hb på gränsen men försöker äta mycket med järn i och äter extra folsyra utöver gravidvitaminerna som min bm rådde mig till för att se om hb och ferritin stabiliseras.

Okej men då så ;)

Haha har svårt att gå i backar och trappoe här med. Flåsar som vet inte vad :p tydligen allt extra blodsom bildats i kroppen hehe
  • jooo

Får nån av er magknip? Jag hade magkatarr under några veckor innan men nu har de bytts ut mot magknip på kvällarna efter middagen /:

• hope88
    jooo skrev 2016-11-14 21:06:27 följande:

Får nån av er magknip? Jag hade magkatarr under några veckor innan men nu har de bytts ut mot magknip på kvällarna efter middagen /:

Känner av lite magkatarr sen en vecka tillbaka. Tarmarna blir ju så påverkade så tror det är vanligt. Jag har fått mycket gaser och då blir det magknip också :p Så trevliga symtom haha.

Det börjar hugga till ordentligt i sidorna om livmodern när jag reser mig från sittande till ståendes speciellt om jag gör det för fort. Känns lite läskigt. Kan det vara ligamenten kanske?
  • FnR96
    jooo skrev 2016-11-14 21:06:27 följande:

Jag får magknip lite då och då nu, sen har jag även fått nån sorts ilning i höger sida. Men som hope88 säger så är det nog för att tarmarna påverkas, jag menar, allt börjar flytta på sig i lilla magen nu. :)
  • Paincake
    hope88 skrev 2016-11-14 21:13:14 följande:
    Känner av lite magkatarr sen en vecka tillbaka. Tarmarna blir ju så påverkade så tror det är vanligt. Jag har fått mycket gaser och då blir det magknip också :p Så trevliga symtom haha.

Det börjar hugga till ordentligt i sidorna om livmodern när jag reser mig från sittande till ståendes speciellt om jag gör det för fort. Känns lite läskigt. Kan det vara ligamenten kanske?
    De där ligamenten. Det räcker med en hastig rörelse så får man kippa efter andan, så ont gör det. Himla onödigt. ;)

Första dosen sockerlag intagen. Har huvudvärk och längtar efter frukost (och kaffe!!!) men ska sitta still i en soffa i två timmar till. Men sen blir det gofrukost på Espresso House. :)
  • hope88
    Paincake skrev 2016-11-15 08:13:45 följande:

De där ligamenten. Det räcker med en hastig rörelse så får man kippa efter andan, så ont gör det. Himla onödigt. ;)

Första dosen sockerlag intagen. Har huvudvärk och längtar efter frukost (och kaffe!!!) men ska sitta still i en soffa i två timmar till. Men sen blir det gofrukost på Espresso House. :)

Hehe jo tack har märkt det :) Ont kan det göra!

Åh tufft! Kämpa på och tänk på frukosten du får njuta av sen ;)