• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • FnR96

Hur är det med illamåendet för alla nu? Jag mådde illa som satan fram tills v 11. Sen var det bra ett tag, men nu i slutet av 13 och nu v 14 så har jag börjat må illa igen.. :'(

• MartingaleFootprints
    FnR96 skrev 2016-11-15 12:31:18 följande:

Hur är det med illamåendet för alla nu? Jag mådde illa som satan fram tills v 11. Sen var det bra ett tag, men nu i slutet av 13 och nu v 14 så har jag börjat må illa igen.. :'(

Mått fruktansvärt illa sen innan jag ens plussade. Varit sjukskriven 4 veckor pga det, med förhoppningen om att det skulle ge med sig nu. Tyvärr har det inte det, är i v 14 nu och det tar ALL min energi och tid att försöka stå ut med det. :/
  • FnR96
    MartingaleFootprints skrev 2016-11-15 13:29:36 följande:

Mått fruktansvärt illa sen innan jag ens plussade. Varit sjukskriven 4 veckor pga det, med förhoppningen om att det skulle ge med sig nu. Tyvärr har det inte det, är i v 14 nu och det tar ALL min energi och tid att försöka stå ut med det. :/

Jag lider med dig. Tyvärr hade jag en sån "oseriös" arbetsplats så jag fick säga upp mig pga illamåendet.. ingen sjukskrivning. Jag låg i sängen hela tiden, klev endast upp för att använda toaletten eller försöka kräkas.. kunde inte äta.. = viktnedgång.

Blev överlycklig när det blev "bra", så att jag kunde gå ut och gå eller bara röra mig.. men nu så känner jag av det igen och det Suuger! :(
  • Teresiat

Jag tar typ inte alvedon då nya forskningsrön visar på att det kan påverka fostret.. men då får man gå men koooonstant huvudvärk ist :/

• Anotherone

Jag har nog tur för jag verkar vara en sån som inte mår illa alls. Jag kände aldrig av något illamående med mitt första barn och har inte mått illa den här gången heller. Men jag får väl någon annan krämpa längre fram istället....
  • Lägtarså

Jag mår fortfarande illa. Spydde från och till fram till vecka 12 mest. Men nu mår jag illa känner migen svag molande huvudvärk hela tiden. Ingen matlust. Har inte haft de på hela tiden knappt. Är i vecka 15 nu. Går in i vecka 16 på torsdag.

• Anotherone
    Paincake skrev 2016-11-15 11:29:28 följande:

Äsch, glukosbelastningen gick sådär. Ligger visserligen inom normalvärdet men högt. Har därför godis- och kakförbud. Helvete..

Aj då...
    Jag har bra blodsockervärde men eftersom både jag och min syster fått stora barn så ska jag få göra tillväxt-UL i vecka 32-33 nånting.
    Mitt första barn vägde drygt 5kg och varken barnmorskan på MVC eller de på förlossningen anade något, mitt SF-mått och allt sånt såg helt normalt ut.
  • Axioria1
    Paincake skrev 2016-11-15 11:29:28 följande:

Äsch, glukosbelastningen gick sådär. Ligger visserligen inom normalvärdet men högt. Har därför godis- och kakförbud. Helvete..

Åh nej! Får lite panik av tanken att ha godisstopp. Hoppas att det går bra för dig! De första dagarna är värst (om man är en Godis råtta som mig iaf )
  • Axioria1
    Axioria1 skrev 2016-11-15 16:47:16 följande:

Åh nej! Får lite panik av tanken att ha godisstopp. Hoppas att det går bra för dig! De första dagarna är värst (om man är en Godis råtta som mig iaf )

Min lipade gubbe fick visst pussmun. Ha ha
  • Axioria1

Det värsta illamåendet har gått över men de kommer och går lite nu. Trodde att de skulle ha gått över efter vecka 12 (som sist) men nope!

Har inte spytt utan "bara" mått illa. Det enda som hjälpt har varit att äta något och då föredragsvis godis och mackor. Så de har inte varit så bra för vikten....