• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • JoJoNo
    Anotherone skrev 2016-11-16 09:12:47 följande:
    Lycka till, det kommer att gå bra!!
    Gick inte bra 1:2. Ska göra moderkaksprov om en timme. Är så oerhört ledsen.
  • Anotherone
    JoJoNo skrev 2016-11-16 13:32:23 följande:
    Men nej vad jobbigt. Jag ska inte säga att jag vet hur det känns för det gör jag inte men jag kan bara tänka mig....
    Lycka till med moderkaksprovet och vi håller tummarna!!!
  • jooo

Åh nej! Hoppas ni får besked snart! ! Styrkekramar!
  • jooo

Hur många av er har berättat på jobbet efter kub? Jag berättade och spridit sig som en löpeld. Nu nojjar jag över att nått ska hända bara för så många vet :O ångrat att ja inte väntade till rul..suck på mig!

• Anotherone
    jooo skrev 2016-11-16 14:03:45 följande:

Hur många av er har berättat på jobbet efter kub? Jag berättade och spridit sig som en löpeld. Nu nojjar jag över att nått ska hända bara för så många vet :O ångrat att ja inte väntade till rul..suck på mig!

Min chef visste redan innan samt en nära kollega. Övriga fick veta veckan innan kub faktiskt. Vi går alltid igenom kommande veckas planering och då var jag tvungen att vara borta ju, så då berättade jag.
    Sen har det börja sprida sig men långt ifrån alla vet.
  • ika_109
    Jag beklagar verkligen, riktigt tufft besked att få. Det känns som om hela ens värld rasar samman, det gjorde det för mig och jag hade ändå inte dina siffror. Men jag har läst många solskenshistorier om dem som fått 1/2 och där mkp påvisat helt friska barn.

Det är ändå 50% chans att det går bra, vilket vi får tro på! :)
    Som min sambo sade.. "vi ställer in oss på att allt går bra tills vi vet att det inte gör det"

Hoppas innerligt att det går bra och att Ni får ett lyckligt slut!
    Många tankar härifrån!
  • hope88
    JoJoNo skrev 2016-11-16 13:31:41 följande:

Förstår att det känns förjäkligt just nu. Oro och rädsla. Men försök tänka att det bara är en sannolikhet. Skitsvårt jag vet men det är 50% chans att bebis mår alldeles utmärkt.

När får ni svar på moderkaksprovet?

Gjorde ni ivf? Har för mig det. Har läst att kub kunde ge falskt högt svar vid ivf förhoppningsvis är detta bara helt fel. Hur såg nackupplarningen ut? Det kanske bara var blodprovet som gav det höga svaret.

Håller tummarna så mycket för er! Stor kram!
  • JoJoNo

Siffrorna berodde helt på nackspalten som var 5.6. Skulle vara under 3. Precis när hon skulle ta fram nålen frågar jag om jag ska ta Min blodförtunnande spruta ikväll. Där var det stop. Så ny tid bokad imorgon o inga mer blodförtunnande. Tur jag sa till för annars hade missfallsrisken vid ingreppet ökat.

• hope88
    JoJoNo skrev 2016-11-16 15:33:24 följande:

Siffrorna berodde helt på nackspalten som var 5.6. Skulle vara under 3. Precis när hon skulle ta fram nålen frågar jag om jag ska ta Min blodförtunnande spruta ikväll. Där var det stop. Så ny tid bokad imorgon o inga mer blodförtunnande. Tur jag sa till för annars hade missfallsrisken vid ingreppet ökat.

Okej! Jag hoppas så att allt ser bra ut på provet! Tänker på er <3 Hur länge dröjer svaret?
  • JoJoNo
    hope88 skrev 2016-11-16 15:43:20 följande:
    Okej! Jag hoppas så att allt ser bra ut på provet! Tänker på er <3 Hur länge dröjer svaret?
    7-10 dagar. Dock sa hon att risken inte är
    Över även om detta inte visar kromosomändringar. Kan ist vara andra saker. En stor risk när det ser ut såhär är hjärtfel. Men skulle provet visa ok får vi nytt ultraljud med henne v 16 o v19 o så följer hon oss hela tiden. Skönt med en överläkare. O hon brydde sig verkligen. Hon var ledig imorgon o fram till måndag men valde att gå in imorgon så vi inte ska behöva vänta ända till måndag med provet. Underbar!