• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Ankissen

Får jag hänga med här fast jag kommer lite sent. Har hängt i Junigruppen men fick nytt bf på mitt KUB, 22/5. Jag är gift och har två barn 11 och 7 år så denna lilla om allt går väl blir en sladdis. Väntar just nu dock på ett Nipt eftersom jag inte fick så bra resultat på Kub. Attans, först oroa sig för mf och sen för detta. Trots att bebis såg så fin och sprattlade ut.

• Axioria1
    Ankissen skrev 2016-11-15 18:03:56 följande:

Får jag hänga med här fast jag kommer lite sent. Har hängt i Junigruppen men fick nytt bf på mitt KUB, 22/5. Jag är gift och har två barn 11 och 7 år så denna lilla om allt går väl blir en sladdis. Väntar just nu dock på ett Nipt eftersom jag inte fick så bra resultat på Kub. Attans, först oroa sig för mf och sen för detta. Trots att bebis såg så fin och sprattlade ut.

Välkommen!

Vad jobbigt med dåliga siffror på kub. Men kom ihåg att det bara är sannolikhetslära. Hoppas att du får fina siffror på NIPT och att du inte får vänta för länge! Tog du provet nyss?
  • Ankissen
    Axioria1 skrev 2016-11-15 20:01:10 följande:

Välkommen!

Vad jobbigt med dåliga siffror på kub. Men kom ihåg att det bara är sannolikhetslära. Hoppas att du får fina siffror på NIPT och att du inte får vänta för länge! Tog du provet nyss?

Igår så jag har inte hunnit landa riktigt. Dels glädjen över att se en ursöt sprattlande bebis och samtidigt chocken över siffran. Vet att den inte säger så mycket logiskt men känslomässigt är det svårt. Och jobbigt att inte kunna berätta för barnen än, det hade jag längtat efter och tänkt göra efter kub.
  • Ankissen
    Teresiat skrev 2016-11-15 14:37:07 följande:

Jag tar typ inte alvedon då nya forskningsrön visar på att det kan påverka fostret.. men då får man gå men koooonstant huvudvärk ist :/

Jag har oxå ont i huvudet mer eller mindre varje dag sen 1,5 vecka. Törs inte heller ta värkmedicin.
  • JoJoNo
    Teresiat skrev 2016-11-15 14:37:07 följande:

Jag tar typ inte alvedon då nya forskningsrön visar på att det kan påverka fostret.. men då får man gå men koooonstant huvudvärk ist :/

Otäckt egentligen. Jag är reumatiker o alvedon o citodon är
    Typ det enda jag får ta just nu för värken så det tar jag ju varje dag. Får hoppas det inte påverkar. Har också läst forskningen men hoppas att om det fanns starka bevis osv så borde reumatologen o vc inte rekommendera det. Men det återstår att se. Måste som sagt ta det för att klara vardagen. Ett dilemma.
  • Frost

Hej på er :)

Har bf 26/5 så jag hoppar in här! Ni som inte vågar ta värktabletter, har ni läst janusinfo? Otroligt bra info om alla olika läkemedel och dess påverkan på foster www.janusinfo.se/Beslutsstod/Lakemedel-och-fosterpaverkan/

Vill inte berätta för nån hur den ska göra, alla väljer själv vad som känns bäst! Jag har diskuterat detta flera gånger med flera olika läkare och alla säger samma sak-normal dosering av paracetamol är inte farligt så jag känner mig trygg. Själv har jag tagit alvedon, citodon, oxycontin och blivit sövd i den här graviditeten och jag är bara i v12+3. Hoppas jag inte är för jobbig nu och att jag får vara med ändå :)

• hope88
    FnR96 skrev 2016-11-15 12:31:18 följande:

Hur är det med illamåendet för alla nu? Jag mådde illa som satan fram tills v 11. Sen var det bra ett tag, men nu i slutet av 13 och nu v 14 så har jag börjat må illa igen.. :'(

Varierae från dag till dag här. Mest jobbigt på morgonen :/
  • MartingaleFootprints

En annan aspekt på smärtlindrande medicin är ju också smärtans påverkan i sig. Smärta är väldigt påfrestande för kroppen, och jag tycker inte att det är så långsökt om även det skulle påverka fostret. Kanske till och med mer än lite Alvedon?

• hope88
    Paincake skrev 2016-11-15 11:29:28 följande:

Äsch, glukosbelastningen gick sådär. Ligger visserligen inom normalvärdet men högt. Har därför godis- och kakförbud. Helvete..

Skönt att du öndå ligger inom normalvärdet! Jobbigt med godisförbud :( men du klarar det! Lyxa till med massa god frukt :)
  • hope88
    Ankissen skrev 2016-11-15 18:03:56 följande:

Välkommen :) Har läst och svarat i din andra tråd! Håller tummarna för att nipt svaret kommer snabbt och att bebis är frisk! Försök tänka att kuben bara är en sannolikhet och inget diagnosistiskt svar! Kram