• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • JoJoNo
    Frost skrev 2016-11-15 21:28:50 följande:
    Tack. Ja de är relativt säkra på att det är försvagad livmodertapp, har öppnat mig "tyst" utan smärta. Första gången fanns inget att göra, var helt öppen när jag kom in. Andra gången försökte de sätta akut cerclage (sy ihop livmodertappen med ett brett band) när jag börjat öppna mig men det höll tyvärr inte. Nu har de opererat in ett cerclage förebyggande och jag är sjukskriven hela graviditeten så förhoppningsvis ska det gå vägen nu! :)
    Beklagar vad ni gått igenom. Hoppas verkligen allt går bra för er denna gången.
  • hope88
    Frost skrev 2016-11-15 21:35:22 följande:

Tack! Näe det är svårt att föreställa sig, hade inte kunnat fantisera ihop hur hemskt det faktiskt var. Men u är det nya tag! De tror att det är cervixinsufficiens/försvagad livmodertapp så de har opererat in ett cerclage (band som man syr ihop livmodertappen med) i förebyggande syfte så det är bara att hålla tummarna! Är sjukskriven till bf, vila vila vila är modellen.

Åh då är det ännu större grattis till ert plus! :) har vänner som gått igenom ivf och hela den karusellen så man har förstått att det är otroligt jobbigt, men som med allt svårt att föreställa sig hur det faktiskt är. Ja nu är det vår tur, allihopa! :)

Kan bara ana :( Ja hur svårt det än är får man se framåt i denna graviditet. Hoppas verkligen att det här hjälper nu! Tur att läkarna har koll! Opererade de in cerclaget nu i denna graviditet? Bra att de sjukskrivit dig. Hoppas du kan hålla dig sysselsatt :)

Tack så jättemycket! Lång väg hit men så värt det <3 Ja fler än vad man tror som gör ivf. Trodde vi var själva om det här när vi började, men ju mer vi pratade om det desto mer har vi märkt att det är vanligt. Ja ovetskapen och rädslan att det inte ska gå är värst. Är så lyckliga att det äntligen tog sig :) Det är det! :)
  • FruHolmli
    Frost skrev 2016-11-15 21:35:22 följande:
    Tack! Näe det är svårt att föreställa sig, hade inte kunnat fantisera ihop hur hemskt det faktiskt var. Men u är det nya tag! De tror att det är cervixinsufficiens/försvagad livmodertapp så de har opererat in ett cerclage (band som man syr ihop livmodertappen med) i förebyggande syfte så det är bara att hålla tummarna! Är sjukskriven till bf, vila vila vila är modellen.

Åh då är det ännu större grattis till ert plus! :) har vänner som gått igenom ivf och hela den karusellen så man har förstått att det är otroligt jobbigt, men som med allt svårt att föreställa sig hur det faktiskt är. Ja nu är det vår tur, allihopa! :)
    Åh! En vän till mig har förlorat 2 på samma sätt.
    3:e ggn opererade de med in cerclage tidigt.
    Det öppnades upp V.37 och På ngn timme föddes deras dotter. Frisk o fin, en repris gjordes på 4:e barnet :)

Lycka till!! Det kommer gå så bra!
  • Anotherone
    hope88 skrev 2016-11-15 20:40:05 följande:
    Skönt att du öndå ligger inom normalvärdet! Jobbigt med godisförbud :( men du klarar det! Lyxa till med massa god frukt :)
    Fast fruktsocker påverkar blodsockret i princip lika mycket som rent socker (godis) gör så det är kanske inte heller det bästa. Tyvärr.
    Min pappa har diabetes så jag försöker medvetet att hålla mitt blodsocker jämnt (även om jag varken har diabetestendenser eller instabilt blodsocker) och då ryker tyvärr både frukten och godiset. Små mängder är ok men inte mer än så.
  • Anotherone
    JoJoNo skrev 2016-11-16 09:09:38 följande:

Kub-test om en liten stund. Jättenervös!

Lycka till, det kommer att gå bra!!
  • hope88
    JoJoNo skrev 2016-11-16 09:09:38 följande:

Kub-test om en liten stund. Jättenervös!

Det kommer gå bra! Så mysigt att se bebis :)
  • Stina91
    Anotherone skrev 2016-11-16 08:40:49 följande:

Fast fruktsocker påverkar blodsockret i princip lika mycket som rent socker (godis) gör så det är kanske inte heller det bästa. Tyvärr.

Min pappa har diabetes så jag försöker medvetet att hålla mitt blodsocker jämnt (även om jag varken har diabetestendenser eller instabilt blodsocker) och då ryker tyvärr både frukten och godiset. Små mängder är ok men inte mer än så.

Jag har också disbetes typ 1. Och det är såå jobbigt just nu när jag är gravid! Det som är bra är att jag går på kontroller varannan vecka, så dom håller extra koll på mig och lilla bönan. Men som du säger, blodsockret påverkas i princip lika av frukten. Jag har dock ett blodsocker som ligger som att jag inte har diabetes :) Men det är mycket att tänka på!
  • Anotherone
    Stina91 skrev 2016-11-16 10:08:41 följande:
    Jag har också disbetes typ 1. Och det är såå jobbigt just nu när jag är gravid! Det som är bra är att jag går på kontroller varannan vecka, så dom håller extra koll på mig och lilla bönan. Men som du säger, blodsockret påverkas i princip lika av frukten. Jag har dock ett blodsocker som ligger som att jag inte har diabetes :) Men det är mycket att tänka på!
    Förstår att det är tufft men bra att de håller koll!!

• JoJoNo
    hope88 skrev 2016-11-16 09:38:39 följande:
    Det kommer gå bra! Så mysigt att se bebis :)
    Gick inte bra 1:2. Ska göra moderkaksprov om en timme. Är så oerhört ledsen.