BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
7-10 dagar. Dock sa hon att risken inte är
Över även om detta inte visar kromosomändringar. Kan ist vara andra saker. En stor risk när det ser ut såhär är hjärtfel. Men skulle provet visa ok får vi nytt ultraljud med henne v 16 o v19 o så följer hon oss hela tiden. Skönt med en överläkare. O hon brydde sig verkligen. Hon var ledig imorgon o fram till måndag men valde att gå in imorgon så vi inte ska behöva vänta ända till måndag med provet. Underbar!
Hej! Tänkte kolla om det fanns en Facebookgrupp? Fått för mig att det pratades på det i tidigare inlägg... Är så sällan inne här och missar så många meddelande på den tiden...
Gick in i v14 idag :)
Har känt lite småobehag högst upp under revbenen på både hö och vä sida de senaste dagarna. Blir mest när jag sitter. Lite ömt typ. Men har inte ont när jag klämmer där o känner. Kan det bero på att allt flyttas upp typ tarmarna och trycker på övriga organ? Om det blir lite trängre tänker jag. Någon som känner igen sig?
Ska till bm imorgon och tänkte höra med henne också för säkerhetsskull.
Över även om detta inte visar kromosomändringar. Kan ist vara andra saker. En stor risk när det ser ut såhär är hjärtfel. Men skulle provet visa ok får vi nytt ultraljud med henne v 16 o v19 o så följer hon oss hela tiden. Skönt med en överläkare. O hon brydde sig verkligen. Hon var ledig imorgon o fram till måndag men valde att gå in imorgon så vi inte ska behöva vänta ända till måndag med provet. Underbar!
Siffrorna berodde helt på nackspalten som var 5.6. Skulle vara under 3. Precis när hon skulle ta fram nålen frågar jag om jag ska ta Min blodförtunnande spruta ikväll. Där var det stop. Så ny tid bokad imorgon o inga mer blodförtunnande. Tur jag sa till för annars hade missfallsrisken vid ingreppet ökat.
Hej! Tänkte kolla om det fanns en Facebookgrupp? Fått för mig att det pratades på det i tidigare inlägg... Är så sällan inne här och missar så många meddelande på den tiden...
Tack för alla era värmande ord. Ligger här i sängen o kan inte somna. Så ledsen o orolig o tom på ngt sätt. Blir tuffa veckor.
Tack för alla era värmande ord. Ligger här i sängen o kan inte somna. Så ledsen o orolig o tom på ngt sätt. Blir tuffa veckor.
JoJoNo, beklagar innerligt. Hoppas allt löser sig till det bästa. <3
Jag berättade på jobbet ganska tidigt. Trodde jag var i vecka 9 när jag berättade för chefen men blev flyttad nästan två veckor vid det tidiga ultraljudet. Det var kanske liiiite i tidigaste laget. Men men.
Den första eleven frågade igår om jag hade en bebis i magen (är så vansinnigt svullen så det är ganska obvious nu om man säger så) och då sa jag ja. Sen spred det sig snabbt på skolan.
Sitter här och googlar allt jag kan om graviditetsdiabetes, risker, kostråd osv. Hade tydligen ett värde väldigt nära gränsvärdet så nu har jag gått cold turkey på allt vad socker (raffinerat, frukt, honung, you name it) och vitt mjöl är. Det är bara mjölken i kaffet och ett litet glas grapejuice på morgonen som får vara kvar... Fan, vad trist det blev.... Jag tycker mat är knepigt just nu, är inte sugen alls på något och har liksom petat i mig det jag har kunnat vilket innebär smoothies och frukt.