• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • hope88
    JoJoNo skrev 2016-11-16 16:31:00 följande:

7-10 dagar. Dock sa hon att risken inte är

Över även om detta inte visar kromosomändringar. Kan ist vara andra saker. En stor risk när det ser ut såhär är hjärtfel. Men skulle provet visa ok får vi nytt ultraljud med henne v 16 o v19 o så följer hon oss hela tiden. Skönt med en överläkare. O hon brydde sig verkligen. Hon var ledig imorgon o fram till måndag men valde att gå in imorgon så vi inte ska behöva vänta ända till måndag med provet. Underbar!

Vad skönt att ni fått en bra läkare som kan följa er. Det är alltid tryggt! Hoppas så att det här ska gå bra!

Underbart av henne - precis så det ska vara <3
  • Nitcirc

Hej! Tänkte kolla om det fanns en Facebookgrupp? Fått för mig att det pratades på det i tidigare inlägg... Är så sällan inne här och missar så många meddelande på den tiden...

• hope88

Gick in i v14 idag :)

Har känt lite småobehag högst upp under revbenen på både hö och vä sida de senaste dagarna. Blir mest när jag sitter. Lite ömt typ. Men har inte ont när jag klämmer där o känner. Kan det bero på att allt flyttas upp typ tarmarna och trycker på övriga organ? Om det blir lite trängre tänker jag. Någon som känner igen sig?

Ska till bm imorgon och tänkte höra med henne också för säkerhetsskull.

• Frost

Över även om detta inte visar kromosomändringar. Kan ist vara andra saker. En stor risk när det ser ut såhär är hjärtfel. Men skulle provet visa ok får vi nytt ultraljud med henne v 16 o v19 o så följer hon oss hela tiden. Skönt med en överläkare. O hon brydde sig verkligen. Hon var ledig imorgon o fram till måndag men valde att gå in imorgon så vi inte ska behöva vänta ända till måndag med provet. Underbar!

Beklagar de dåliga siffrorna på kub. Håller tummarna för att det är en "avvikelse" som växer bort. Det är alltid lika skönt när man träffar läkare som man känner verkligen bryr sig och gör det där lilla extra som får en att känna sig bekväm trots en jobbig situation. Stort lycka till imorgon! <3
  • Axioria1
    JoJoNo skrev 2016-11-16 15:33:24 följande:

Siffrorna berodde helt på nackspalten som var 5.6. Skulle vara under 3. Precis när hon skulle ta fram nålen frågar jag om jag ska ta Min blodförtunnande spruta ikväll. Där var det stop. Så ny tid bokad imorgon o inga mer blodförtunnande. Tur jag sa till för annars hade missfallsrisken vid ingreppet ökat.

Lycka till i morgon. Håller tummarna för ett bra resultat!
  • Teresiat

Tufft besked!! Håller tummarna hårt för er!! Fint att hon tar sig tiden att komma in på sin lediga dag.
    Nitcirc skrev 2016-11-16 18:08:41 följande:

Hej! Tänkte kolla om det fanns en Facebookgrupp? Fått för mig att det pratades på det i tidigare inlägg... Är så sällan inne här och missar så många meddelande på den tiden...

Du kan pma mig namn och beskrivning av din profilbild p fb så bjuder jag in.
  • JoJoNo

Tack för alla era värmande ord. Ligger här i sängen o kan inte somna. Så ledsen o orolig o tom på ngt sätt. Blir tuffa veckor.

• Ankissen
    JoJoNo skrev 2016-11-16 21:25:47 följande:

Tack för alla era värmande ord. Ligger här i sängen o kan inte somna. Så ledsen o orolig o tom på ngt sätt. Blir tuffa veckor.

Håller tummarna för dig. Jag fick också usla siffror på KUB, 1:22. Försöker bara överleva fram till mitt NIPT på måndag och sen måste jag vänta tre veckor på svar samtidigt som jag försöker dölja min växande mage. Det var nackspalten i mitt fall också som drog ner siffrorna, samt min ålder,  38 år. 

Vi kanske kan stötta varandra lite de kommande veckorna? Vi väntar båda tuffa eller härliga besked. Jag försöker hämta tröst i att alla organ såg fina ut på min lilla bebis. Den hade även ett tydligt näsben redan och runt bakhuvud, inte platt som många bebisar med kromosomskador. 
  • Paincake

JoJoNo, beklagar innerligt. Hoppas allt löser sig till det bästa. <3

Jag berättade på jobbet ganska tidigt. Trodde jag var i vecka 9 när jag berättade för chefen men blev flyttad nästan två veckor vid det tidiga ultraljudet. Det var kanske liiiite i tidigaste laget. Men men.

Den första eleven frågade igår om jag hade en bebis i magen (är så vansinnigt svullen så det är ganska obvious nu om man säger så) och då sa jag ja. Sen spred det sig snabbt på skolan.

Sitter här och googlar allt jag kan om graviditetsdiabetes, risker, kostråd osv. Hade tydligen ett värde väldigt nära gränsvärdet så nu har jag gått cold turkey på allt vad socker (raffinerat, frukt, honung, you name it) och vitt mjöl är. Det är bara mjölken i kaffet och ett litet glas grapejuice på morgonen som får vara kvar... Fan, vad trist det blev.... Jag tycker mat är knepigt just nu, är inte sugen alls på något och har liksom petat i mig det jag har kunnat vilket innebär smoothies och frukt.

• JoJoNo
    Ankissen skrev 2016-11-17 10:00:51 följande:
    Håller tummarna för dig. Jag fick också usla siffror på KUB, 1:22. Försöker bara överleva fram till mitt NIPT på måndag och sen måste jag vänta tre veckor på svar samtidigt som jag försöker dölja min växande mage. Det var nackspalten i mitt fall också som drog ner siffrorna, samt min ålder,  38 år. 

Vi kanske kan stötta varandra lite de kommande veckorna? Vi väntar båda tuffa eller härliga besked. Jag försöker hämta tröst i att alla organ såg fina ut på min lilla bebis. Den hade även ett tydligt näsben redan och runt bakhuvud, inte platt som många bebisar med kromosomskador. 
    Stöttar gärna varandra närmsta veckorna. Känns skönt att få prata med ngn som vet hur man känner utan att behöva förklara för mkt. Hur bred var er nackspalt?

Försökte maila dig på familjeliv men din sida vad privat så kunde inte skicka meddelande.