• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Stina91

Jag är så nervös!

I torsdagskväll fick jag akut ont i magen. Har aldrig haft så ont. Kunde inte sitta, ligga, stå, allt gjorde så ont. Jag spydde flera gånger pga smärtan. Jag var tvungen att ringa gynakuten för jag trodde att något var på tok! Kunde inte gå från bilen till avdelningen, så fick sätta mig i en rullstol. Jag bara spydde och spydde. När vi väl kom upp fick jag hjälp direkt. Dock kunde dom knappt göra undersökningen (VUL) för det gjorde så ont och jag var tvungen att sätta mig upp två gånger för att spy. Det visade sig att det inte var något problem med lilla bönan (tack och lov). Men dom gav mig morfin, för att sedan skicka mig vidare till vanliga akuten. Det visade sig att jag hade njutsten. Vilken smärta!! Men till min fråga, är mofin farligt för barnet? Det sa dom inget om på gyn. Men sen på vanliga akuten sa dom något i stil med "du har redan utsatt barnet för morfin". Det lät ju inte alls bra. Så nu är jag såååå nervös.

• Axioria1

Är inte så insatt men en del får ju morfin på förlossningen. Sen var de ju gynakuten som gav dig det så de om några borde ju veta om det är ok eller inte.

Förstår att du oroar dig men de går säkert bra.

• Paincake

Välkomna alla nya! Hoppas ni får en fortsatt uthärdlig graviditet (hehe, skrev njutningsfull först men ändrade mig ;) ).

Jag har varit så himla skör de sista dagarna. Dels angående jobbet (skolan gick i konkurs och alla anställda är uppsagda), dels är min mormor dålig och sjunger på sista versen, min pappa åkte in akut för hjärtproblem och jag fick reda på att jag balanserar på gränsen till graviditetsdiabetes så kosten måste läggas om. Dock mår Pytte bra och jag känner små, små pet och fladder i magen ibland. Det är en tröst i allt elände.

Äsch, nock med gnäll och deppigheter. Idag har jag klippt och slingat mig så nu ser jag ut som folk igen. Alltid nåt.

• Axioria1

Tycker tiden sniglar sig fram. Kände de första fladdrar i veckan några gånger men sen har de varit helt stilla. Blir ju nojig även om de fortfarande är väldigt tidigt för att känna bebisen. Blev sugen på em doppler men ska försöka vänta lite och hoppas på nytt fadder snart.

• Teresiat
    Axioria1 skrev 2016-11-20 18:20:10 följande:

Tycker tiden sniglar sig fram. Kände de första fladdrar i veckan några gånger men sen har de varit helt stilla. Blir ju nojig även om de fortfarande är väldigt tidigt för att känna bebisen. Blev sugen på em doppler men ska försöka vänta lite och hoppas på nytt fadder snart.

Vilken vecka är du i? Här går tiden ganska fort men längtar ihjäl mig till den andra december då vi har rul :)
  • Ankissen
    Axioria1 skrev 2016-11-20 18:20:10 följande:

Jag har inte känt något än och såg tydligt på KUB att moderkakan låg i framvägg så BM sa att sparkar kommer dröja. Det kommer jag ihåg från sist jag var gravid med för då hade jag också moderkaka i framvägg. Med första barnet låg den längst ner, för ingången så jag fick massa extra UL för att se att den åkte upp som den skulle så jag skulle kunna föda vaginalt. Det gjorde den. Men jag föredrar i så fall att vänta lite extra på sparkar och veta att det är fritt fram ut den dagen det beger sig. 
  • Axioria1

Är i vecka 15. Så jag får väl vackert vänta på att känna mera. Dessa som jag känt har dock varit otroligt svaga och har bara känt när jag legat stilla och fokuserat.

Förra gången kände jag i vecka 17 men var osäker på om de var bebisen eftersom jag inte visste hur de skulle kännas.

• Ängamat

Jag har följt den här tråden sen jag fick reda på att jag var gravid, men har varit lite för feg för att skriva något, utifall något skulle gå fel.
    Nu är jag i vecka 15, och har slutat kräkas, men har fortfarande väldigt dåligt aptit. Har varit på KUB och allt såg jättebra ut, så nu känns det som jag törs vara med i tråden :)

Första barnet för mig och min sambo, och jag kommer (nog) att hinna fylla 30 innan det är dags.

• Teresiat

Jag kände tydligt i v 18 med sonen. Jade moderkakan i framvägg. Har den i framvägg även denna gång.. går in i v 18 på onsdag. Hoppas det börjar kännas mer till veckan :)

• jooo

Åh jag längtat tills jag ned känner. Fick in i v 15 idag. Första barnet. Känns som man inte kommer ha en aning om att de är ett fladder från bebis när de är dags.

Jag har senaste dagarna börjat känna av massa ilningar i underlivet (speciellt när ja sitter ner) och andra konstiga diffusa smärtor. Inte så trevligt! :P bröstvårtorna har blivit dubbelt så stora hmm o mörknat. Annars inga symtom :)