• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Emmaa90

Jag har rul på måndag. Vi har bestämt oss att inte ta reda på kön. Dock så lider jag av nyfikenhet haha! Jag ska hålla mig.. man får ju en så fin överraskning på förlossningen

• Anotherone
    Emmaa90 skrev 2016-12-28 10:20:58 följande:

Jag har rul på måndag. Vi har bestämt oss att inte ta reda på kön. Dock så lider jag av nyfikenhet haha! Jag ska hålla mig.. man får ju en så fin överraskning på förlossningen

Ja och den önskar jag att jag kunde fått den här gången. Vi visste att vårt första barn var en pojke så jag hade gärna varit ovetandes nu.
    Men om det betyder så mycket för min man så kan jag offra mig känner jag. Nu vet vi att det är en lillebror och det förtar ju inte känslan på något sätt egentligen. Vi vet fortfarande inte hur han kommer se ut, vem han blir lik eller hur han är som person.
  • Axioria1

Vi är nyfikna så vi valde att få veta kön både när vi gjorde NIPT och vid rutinultraljudet. Men de är ju en helt ny individ så de känns inte som vi vet så mkt i alla fall.

Ska bli spännande att se skillnader i utseende och personlighet jämfört med vårt andra barn. För de är nästan som att jag har svårt att föreställa mig att bebisen kommer se annorlunda ut. Vet ju att de inte kommer se lika ut men har svårt att visualisera det hela. Sen känns de även spännande att det blir en helt ny person att älska känns ju som kärleken till vårt andra barn kan va svårt att matcha även om jag logiskt sett förstår att de finns oändligt med kärlek över till flera individer.

Så de känns superspännande!

Idag var jag även på ett VUL för en studie de gör på vårt universitetssjukhus där de undersöker livmodertappen och ser om de finns samband med den och för tidigt födda barn (dvs om den börjar utplånas eller minska tidigt i graviditeten). Bra att det forskas och förhoppningsvis kan de rädda bebisar i framtiden.

Såg bebisens rumpa/rygg/hjärta med. Men de var en himla skillnad från UL där de syns mycket tydligare.

• Anotherone
    Axioria1 skrev 2016-12-28 12:13:17 följande:

Vi är nyfikna så vi valde att få veta kön både när vi gjorde NIPT och vid rutinultraljudet. Men de är ju en helt ny individ så de känns inte som vi vet så mkt i alla fall.

Ska bli spännande att se skillnader i utseende och personlighet jämfört med vårt andra barn. För de är nästan som att jag har svårt att föreställa mig att bebisen kommer se annorlunda ut. Vet ju att de inte kommer se lika ut men har svårt att visualisera det hela. Sen känns de även spännande att det blir en helt ny person att älska känns ju som kärleken till vårt andra barn kan va svårt att matcha även om jag logiskt sett förstår att de finns oändligt med kärlek över till flera individer.

Så de känns superspännande! 

Det har jag också jättesvårt att tänka mig! Särskilt som vi har en son och väntar en till pojke, då tänker jag ju att så här ser en pojkblandning utav dig och mig ut liksom

Vid det tillfälle då jag gjorde nipt hade vi inte bestämt oss för att kolla könet än så jag kryssade aldrig i den rutan, men vi såg tydligt på RUL sen istället.

• Kajzzzza
    Miichz skrev 2016-12-23 23:22:25 följande:

Hej alla fina blivande mammor!

Måste bara kolla, är JAG den ända som väntar en flicka här? Har bara sätt massa pojkbebisar än så länge i denna tråd hehe :)

Och GOD JUL ????

Vi väntar också en liten tjej! :)
  • Ankissen

Usch i morgon har vi RUL. Är sjukt nervös och har ångest. Vi fick ju 4mm nackspalt på KUB och en risk på 1/22. På NIPT fick vi veta att bebis inte har någon trisomi men jag är nervös och ångestfylld ändå. Är rädd att det ska ligga något annat bakom nackspalten. Usch!

• Frost
    Ankissen skrev 2016-12-28 20:15:51 följande:

Usch i morgon har vi RUL. Är sjukt nervös och har ångest. Vi fick ju 4mm nackspalt på KUB och en risk på 1/22. På NIPT fick vi veta att bebis inte har någon trisomi men jag är nervös och ångestfylld ändå. Är rädd att det ska ligga något annat bakom nackspalten. Usch!

Förstår att du är orolig, håller alla mina tummar för att allt ser bra ut.

Ska tänka på er imorgon!
  • Nelah

Vi tog reda på könet, eller vi frågade om det gick att se fick läkaren gärna säga vad det var. Jag var tvungen att veta om magkänslan stämde och det gjorde den :) vi väntar en liten flicka och våra grabbar ska få en lillasyster.

Med första barnet visste vi inte men det är precis lika spännande nu som det var då.

Jag vill och jag kan...
  • JoJoNo
    Ankissen skrev 2016-12-28 20:15:51 följande:

Lycka till imorgon. Tänker på er.
  • Freijah

Igår var första dagen som jag kunnat se sparkarna på utsidan!!

Legat med magkatarr hela dagen så har inte gjort mycket annat än att kolla på tv, och tydligen försökte lilleman sparka igång mig :)

Intet ont som inte har något gott med sig!

Vecka 21+4 idag och har moderkakan i framvägg så jag väntade mig inget på ett par veckor än!