• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • MartingaleFootprints
    jooo skrev 2017-03-16 16:56:15 följande:

Ligger era bebisar med huvvet neråt redan? Min ligge rock sparkar på tvären hela tiden ut mot sidorna. Nojjar över att den inte kommer lägga sig och fixeras. Är i v 31 + 5.

Min har legat med huvudet neråt i flera veckor nu, är i v 31. Däremot roterar hon en del, men jag känner typ alltid var rumpan och fötterna är, haha. Är första barnet.
  • Axioria1

Hur känner ni vad som är var när bebisen snurrat runt? Själv känner jag mest att det bökar runt på olika håll och kanter i magen. Haha

Kan inte ens säga att jag vet när bebisen snurrar men de kanske är det jag känner ibland när det känns som det "vibrerar" i magen.

• MartingaleFootprints
    Axioria1 skrev 2017-03-17 18:21:21 följande:

Hur känner ni vad som är var när bebisen snurrat runt? Själv känner jag mest att det bökar runt på olika håll och kanter i magen. Haha

Kan inte ens säga att jag vet när bebisen snurrar men de kanske är det jag känner ibland när det känns som det "vibrerar" i magen.

På mig känns det väldigt tydligt, ryggen är liksom en längre stor platt del och fötterna som små fötter som petar ut rakt ur magen ibland, haha. Sen har det hjälpt att jag varit på rätt många ultraljud och då sett hur hon legat (precis som jag trott varje gång :p).
  • Axioria1
    MartingaleFootprints skrev 2017-03-17 18:29:03 följande:

På mig känns det väldigt tydligt, ryggen är liksom en längre stor platt del och fötterna som små fötter som petar ut rakt ur magen ibland, haha. Sen har det hjälpt att jag varit på rätt många ultraljud och då sett hur hon legat (precis som jag trott varje gång :p).

Aha. Kanske skulle kunna gissa men har ingen om de stämmer har ej gjort några fler ultraljud.

Kanske kan va så att jag har lite hull som döljer exakt vad som puttar ut från magen. Ser mer att den rör dig osv.
  • MartingaleFootprints
    Axioria1 skrev 2017-03-17 18:34:40 följande:

Aha. Kanske skulle kunna gissa men har ingen om de stämmer har ej gjort några fler ultraljud.

Kanske kan va så att jag har lite hull som döljer exakt vad som puttar ut från magen. Ser mer att den rör dig osv.

Jag är fet, så trodde att jag skulle ha svårt att känna pga det. Samt moderkaka i framvägg. Tror det kan bero på många faktorer :)
  • Ankissen

Hej tjejer!
    Hur har ni det med hungern nu när vi börjar komma en bra bit in i tredje trimestern? Jag har verkligen försökt att inte nattäta, men nu tror jag att  det börjar bli svårt att undvika detta. 

• Paincake

Inte hungrig alls, faktiskt. Det känns som om jag just nu får välja mellan bebis och luft vs. bebis och mat. Så små ytteportioner är vad som slinker ner.

F o m idag är jag dessutom sjukskriven på heltid p g a foglossning. Hasar mig runt på kryckor... men humörmässigt mår jag rätt bra. :)

• Freijah

Jag är inte heller hungrig längre. Sen att jag fick magsjuka i helgen gör inte saken bättre :/

• Anotherone
    Paincake skrev 2017-03-27 22:22:43 följande:

Inte hungrig alls, faktiskt. Det känns som om jag just nu får välja mellan bebis och luft vs. bebis och mat. Så små ytteportioner är vad som slinker ner.

Samma här. Måste påminna mig själv om att jag inte kan ta en vanlig portion för det får ändå inte plats

Däremot kan jag gå och ta en knäckemacka med smör och ost en halvtimme-timme efter middagen, så det blir (tyvärr) mer småätande.
  • Bäbiiiis
    Ankissen skrev 2017-03-27 09:20:45 följande:

Hej tjejer!

Hur har ni det med hungern nu när vi börjar komma en bra bit in i tredje trimestern? Jag har verkligen försökt att inte nattäta, men nu tror jag att  det börjar bli svårt att undvika detta. 

Jag är ganska hungrig och upplever inte att maten inte får plats i magen. Men jag är också ganska lång och magen har sjunkit ner ganska lågt så det finns lite plats över upptill för både mat och luft. Just nattättning har jag inte varit lockad av men är väldigt hungrig på morgonen så jag tar sällan sovmorgon. Och så småäter jag på kvällarna trots ordentlig middag runt 18.