• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Paincake
    Ankissen skrev 2017-03-10 17:14:49 följande:

Vabbdagarna är mina härhemma också. Man får ju inte önska att ens barn ska bil sjuka, men nån liten förkylning ibland kan ju vara skönt... ;)

Bara en liiiiiiiten förkylning. Kanske liiiiiite feber, bara så att de håller sig lugna i soffan en dag eller två. ;)
  • Pyse

Hej! Jag har precis fått 9 hela graviditetdveckor. Fredagen den 3e var jag på Vul för datering. Läkaren sa att fostret var 6 veckor gammalt, vi blev osäkra på om det kunde stämma. En vecka senare gjorde jag nytt VUL med samma läkare, då sa han att fostret var 6+4 och därav fattades 2 millimeter, han kunde se hjärtat slå. Fick ny tid om två veckor. Är så orolig att jag inte vet vad jag ska göra. Tycker att illamåendet har avtagit, har dock fortfarande ömma bröst. Kan det vara så att fosret kan växa ikapp? Skulle vara så tacksam för lugnande ord.

• Ankissen
    Pyse skrev 2017-03-11 17:13:24 följande:

Hej! Jag har precis fått 9 hela graviditetdveckor. Fredagen den 3e var jag på Vul för datering. Läkaren sa att fostret var 6 veckor gammalt, vi blev osäkra på om det kunde stämma. En vecka senare gjorde jag nytt VUL med samma läkare, då sa han att fostret var 6+4 och därav fattades 2 millimeter, han kunde se hjärtat slå. Fick ny tid om två veckor. Är så orolig att jag inte vet vad jag ska göra. Tycker att illamåendet har avtagit, har dock fortfarande ömma bröst. Kan det vara så att fosret kan växa ikapp? Skulle vara så tacksam för lugnande ord.

Lite fel tråd kanske? Hoppas det löser sig för dig!
  • Nelah
    Pyse skrev 2017-03-11 17:13:24 följande:

Fel grupp kanske men jag svarar ändå :)

Kan ju vara att du blivit befruktad senare än vad du tror?

Jag gjorde daterings ul när jag trodde att jag var i v12,jag var i v9. Jag var jätte nervös och tänkte att bebisen var liten för att den skulle ge upp men Idag gick jag in i v30 och har en pigg o busig bebis i magen :)
    Jag vill och jag kan...
  • Pyse

Tack för svar trots att jag har råkat skriva i fel grupp. Alltså vi är överens om att det är rätt vecka. Det läkaren reagerade på var att fostret skulle ha växt 2 millimeter till, då foster växer ungefär 1 mm om dagen, och fpster hade skulle ha vuxit 7 mm men hade bara vuxit 5 mm under den veckan. Hänger ni med?

• annadenise

Hur mår ni? Är det bara jag som tycker tiden går sakta? Jag är nu i v.33 (32+2) och på måndag är det dags för ännu ett ultraljud-längtar:)

• Anotherone
    annadenise skrev 2017-03-16 08:24:41 följande:

Hur mår ni? Är det bara jag som tycker tiden går sakta? Jag är nu i v.33 (32+2) och på måndag är det dags för ännu ett ultraljud-längtar:)

Hej!

Jag mår bra! Var hos barnmorskan i tisdags (33+0) och allt ser så bra ut, bra blodtryck, bra hb och bebishjärtat tickar på.
    Vi gjorde tillväxt-UL i förra veckan som visade på något större bebis än standard i den veckan, så vi kommer få remiss till ytterligare ett längre fram då barnen ofta växer på sig mest mot slutet.

Känner mig enormt stor och klumpig dock. Blir lätt andfådd och sover rätt illa. Men man får lägga sig tidigt så man hinner skrapa ihop ett lagom antal timmars sömn ändå. Jag minns inte att jag kände mig så stor med första barnet men det kan kanske bero på att han låg mer still i magen och hade huvudet ner från v 20 och framåt typ. Den här parveln snurrar runt och har sig så att det spänner i magen på ett helt annat sätt.
  • Ankissen

Har ni varit med om kraftig smärta, som en sträckning i en del av magen? Jag fick det när jag satt och körde, sen när jag sträckte ut gjorde det vrålont på det där sättet som när man sträckt sig, nere i högra ljumsken. Nu börjar det gå över. Bebis sparkar och verkar oberörd!

• trulle82
    annadenise skrev 2017-03-16 08:24:41 följande:

Jag tycker också att tiden går sakta!! 32+1 idag. Det är 2a barnet och man brukar ju säga att det går fort då :D MEn jag kollar nog appen lite för ofta och håller koll..
  • trulle82
    trulle82 skrev 2017-03-16 13:48:33 följande:
    Jag tycker också att tiden går sakta!! 32+1 idag. Det är 2a barnet och man brukar ju säga att det går fort då :D MEn jag kollar nog appen lite för ofta och håller koll..
    31+1 är jag förresten... Tyst