BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Ja 1a veckan kände jag mig dessutom piggast ville inte ens sova. ville blicka på bebisen hela tiden. Sen kommer vardagen som är lite annorlunda men ja bebisar luktar gott tills dom bajsat. Varför är jag så känslig och aldrig vänjer mig ....haaa
Grattis till alla fina, söta bebisar. Själv är jag just nu inne på sjunde övertidsdagen. Har inga känningar alös av att det är på G så min majbebis blir nog kanske en junibebis istället. Har nästa bm-besök på torsdag. Hoppas på en hinnsvepning, och att den kan sätta fart på det, samt lite positiva nyheter om tappen.
Hej!
Jag hade ju bf 1 maj men min lilla pojke ville inte titta ut förrän den 15:e. Han trivdes tydligen bra i magen precis som sin bror ! Tyvärr blev förlossningen ingen trevlig upplevelse alls. Det började spontant och gick framåt om än långsamt. Men sen hände massa saker på en gång, rummet fylls av folk och det sista jag hör innan jag sövs är uterusruptur. Alltså att livmodern brustit .
Nu är han precis två veckor och vi har börjat lära känna varandra lite mer, så mysigt! Men då och då kommer såklart tankar på vad som kunde hänt, om han faktiskt inte överlevt eller om min man hade fått åka hem med en nyfödd son men utan hans mamma....
Som tur är har vården varit outstanding och verkligen fångat upp oss så vi har fått jättebra stöd.
Ska försöka läsa ikapp lite mer någon dag när tillfälle ges!
Lycka till ni som fortfarande väntar!!
Hej!
Jag hade ju bf 1 maj men min lilla pojke ville inte titta ut förrän den 15:e. Han trivdes tydligen bra i magen precis som sin bror ! Tyvärr blev förlossningen ingen trevlig upplevelse alls. Det började spontant och gick framåt om än långsamt. Men sen hände massa saker på en gång, rummet fylls av folk och det sista jag hör innan jag sövs är uterusruptur. Alltså att livmodern brustit .
Nu är han precis två veckor och vi har börjat lära känna varandra lite mer, så mysigt! Men då och då kommer såklart tankar på vad som kunde hänt, om han faktiskt inte överlevt eller om min man hade fått åka hem med en nyfödd son men utan hans mamma....
Som tur är har vården varit outstanding och verkligen fångat upp oss så vi har fått jättebra stöd.
Ska försöka läsa ikapp lite mer någon dag när tillfälle ges!
Lycka till ni som fortfarande väntar!!
Usch vilken mardröm ni gått igenom! Så skönt att höra att de gått bra för er och att ni fått bra vård!
Mys nu massa med er lille bebis! <3
Grattis till alla bebisar. Min son kom en vecka tidigt den 11e. Ni som ammar, hur går det för er? Här går det bättre o bättre men det känns som att man ammar heeela tiden ?
Grattis till alla bebisar. Min son kom en vecka tidigt den 11e. Ni som ammar, hur går det för er? Här går det bättre o bättre men det känns som att man ammar heeela tiden ?
Vi ammar också hela tiden känns det som. Men det är bara att amma på, jag vill gärna amma så mycket det går. Jag har gjort en bröstförminskning och kommer inte kunna helamma har jag insett men allt som finns vill jag att han ska få, sen kompletterar vi med ersättning i flaska också.
Bf+9 idag. Rejält mycket "mensvärk" och täta sammandragningar. Men det känns inte som värkar riiiktigt än... :)
Har oxå kommit igång med amningen. Men tyvärr medförde mjölkstasen att sonens grepp blev för litet så jag fick sår på bröstvårtorna.
Sen fick jag hög feber och mjölkstockning. Känns tungt att problemen kom så snabbt. Men vi kämpar på och hoppas att såren läker och att mjölkstockningen snart släppr!