BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Bebis här med! Födde lilltjejen i måndags v 40+0, allt gick över förväntan, hann bara vara hemma ca 2 h med värkar och 2.5 timme på förlossningen innan hon föddes! Otroligt "smidigt". <3
Bf+9 idag. Rejält mycket "mensvärk" och täta sammandragningar. Men det känns inte som värkar riiiktigt än... :)
Ja lite tröttsamt är det att sitta i soffan jämt och amma, speciellt när man har en otålig 3 åring också
Men jag är glad om det fungerar. Nu när man väl sitter här så kommer man ihåg att det var likadant i början med dottern!
Ja inte kul med mjölkstockning och sår. Jag började med amningsnapp, men då gick han plötsligt ner 200 g i vikt på några dagar, så jag kände att det inte fungerade. Istället för att få bättre grepp så fick han inget grepp och låg bara och sög som en napp. Jag slutade med amningsnappen och fick lite hjälp av amningsmottagningen med greppet, sen har det gått bättre.
Den 30/5 Bf+4 kom vår dotter till världen :)
Värkarna var oregelbundna och jag åkte in för en sovdos eftersom jag tyckte att kroppen inte fattade vad som hände men det visade sig att jag var öppen 6cm.
Så jag var lycklig och skrattade mellan värkarna tills de tog hål på hinnorna för då jävlar tog det fart och 45 min senare var hon ute.
Den 30/5 Bf+4 kom vår dotter till världen :)
Värkarna var oregelbundna och jag åkte in för en sovdos eftersom jag tyckte att kroppen inte fattade vad som hände men det visade sig att jag var öppen 6cm.
Så jag var lycklig och skrattade mellan värkarna tills de tog hål på hinnorna för då jävlar tog det fart och 45 min senare var hon ute.
Någon annan vars barn inte ligger på bakhuvudet?
Björns ligger alltid på sidan av huvudet, och dom gånger jag lägger han på bakhuvudet så trillar det ner på sidan efter en liten stund.
Här i usa rekomenderar dom att inte använda kudde, så jag har börjat med en hoprullad filt under huvudet så rullarna stöttar upp huvudet.
Ska prata med hand läkare på måndag om det är ngt vi kan göra :/
Här ammas de hela tiden också.. Bb sa till oss att minst 8ggr/dygn och vi sitter minst 20 ggr ;)
Tjejen vägde 4965g vid födsel, gick ner till 4760g på två dagar och efter 5 dagar var hon uppe på 4970g :D
I och med att tjejen va så stor så vill dom att man tilläggsmatar med ersättning för blodsockret skull och sen tar de bort de försiktigt men här har vi grädde i brösten och de behövdes endast ersättning de tre första dygnen :D
Älskar att amningen funkar så bra då jag hade både mjölkstockning och bröstinfektion och var inlagd på sjukhus med mitt första barn och till slut gav jag upp amningen..
Måste bara fråga en kanske dum fråga men har ni alla hört talas om bröststas innan? Jag trodde jag höll på bli sjuk igen innan jag hittade lite text om detta och de lugnade mig en del.. aldrig hört talas om detta och inget dom nämnt på Amningshjälpen eller bb :/
Grattis till er alla som fått era maj-bebisar!! <3
Gaaaa! Fortfarande ingen bebis här och jag är på övertidsdag tio idag. Var hos bm i morse och fick en hinnsvepning som jag hoppas ska ha effekt. Annars blir det bedömning på förlossningen klockan 8.30 på tisdag. Jag var öppen för två fingrar, tappen var mjuk och det fanns ca två cm kvar av kanten. Tyckte det gjorde rätt ont efteråt men det börjar avstanna nu. Brun flytning för nån timme sen. Mer intensiva sammandragningar. Vill så gärna att det ska dra igång nu!
Gaaaa! Fortfarande ingen bebis här och jag är på övertidsdag tio idag. Var hos bm i morse och fick en hinnsvepning som jag hoppas ska ha effekt. Annars blir det bedömning på förlossningen klockan 8.30 på tisdag. Jag var öppen för två fingrar, tappen var mjuk och det fanns ca två cm kvar av kanten. Tyckte det gjorde rätt ont efteråt men det börjar avstanna nu. Brun flytning för nån timme sen. Mer intensiva sammandragningar. Vill så gärna att det ska dra igång nu!