• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Tiiffany
    Hoppfullatankar skrev 2016-09-20 12:40:18 följande:
    Igår var det en vecka sedan. är det ditt första barn?
    Oj då du testade en vecka innan bim? Ja det är första. Fick missfall förra året oktober i v6 och sedan dess massa utredningar. Jag skulle påbörja IVF med sprutor imorgon men så fick jag denna överaskning istället :)
  • GreenSpirit
    Tussilago6 skrev 2016-09-20 13:53:15 följande:

Tack! Det känns kört för min del, fick i förmiddags plötsligt en känsla av att jag säkert börjat blöda, du vet så där instinktivt som när mensen kommer. Och mycket riktigt. Och på nåt sätt så kom det inte som en överraskning, fick inga jättestarka utslag på graviditetstesten och sen fick jag ju en missfärgad flytning för ett par dagar sen, men det hade inte behövt betyda nåt. Ibland hatar jag verkligen när magkänslan stämmer. Nu är frågan bara om man måste åka in eller om man bara kan vänta på att kroppen tar hand om det?

Hoppas det går bättre för dig!!! Kram

Skickar massa kramar
  • Yopas
    Tussilago6 skrev 2016-09-20 13:53:15 följande:

Tack! Det känns kört för min del, fick i förmiddags plötsligt en känsla av att jag säkert börjat blöda, du vet så där instinktivt som när mensen kommer. Och mycket riktigt. Och på nåt sätt så kom det inte som en överraskning, fick inga jättestarka utslag på graviditetstesten och sen fick jag ju en missfärgad flytning för ett par dagar sen, men det hade inte behövt betyda nåt. Ibland hatar jag verkligen när magkänslan stämmer. Nu är frågan bara om man måste åka in eller om man bara kan vänta på att kroppen tar hand om det?

Hoppas det går bättre för dig!!! Kram

Ja, den känslan känner jag verkligen igen! Så länge du inte har ont behöver du inte åka in, kroppen kan sköta det själv! Men är du orolig och ändå vill ha ett säkert svar kan du åka in så du slipper tänka på det!! Var detta ditt första försök?
  • Tussilago6
    Yopas skrev 2016-09-20 14:19:17 följande:

Ja, den känslan känner jag verkligen igen! Så länge du inte har ont behöver du inte åka in, kroppen kan sköta det själv! Men är du orolig och ändå vill ha ett säkert svar kan du åka in så du slipper tänka på det!! Var detta ditt första försök?

Låter bra, har inte lust att åka in. Nä det var femte försöket, hoppas det går fortare nästa gång! Hur länge har du försökt?
  • Hoppfullatankar
    Tiiffany skrev 2016-09-20 14:05:09 följande:

Oj då du testade en vecka innan bim? Ja det är första. Fick missfall förra året oktober i v6 och sedan dess massa utredningar. Jag skulle påbörja IVF med sprutor imorgon men så fick jag denna överaskning istället :)

Nä, testade positivt dagen innan bim, har kort cykel på 22 dagar. Det var väl en trevlig överraskning! Här är det 3:e barnet som nalkas! En pojk på 6,5år och en flicka på 5år. Blir spännande att se vad detta blir!
  • GreenSpirit
    Wantakid skrev 2016-09-20 12:37:36 följande:

Man behöver ju inte blöda mycket men en liten brun flytning är nog absolut ingen fara, det är ju helt normalt då de "rensas" i kroppen och lite blödning efter sex har jag också hört är normalt då man är lite känsligare än vanligt!

Du behöver nog absolut inte oroa dig, lycka till! :) för mig märktes det att det var missfall med all blödning & värk! Ville bara få det bekräftat direkt pga jag har så himla ont & är öm nertill.

Tack för ditt fina svar!

Ja jag håller modet uppe!:)

Hoppas hoppas hoppas, magen är svullen redan men beror nog på tumören som är i.

Men nu ska jag bara tänka positivt!:)
  • Tiiffany
    Hoppfullatankar skrev 2016-09-20 14:36:46 följande:
    Nä, testade positivt dagen innan bim, har kort cykel på 22 dagar. Det var väl en trevlig överraskning! Här är det 3:e barnet som nalkas! En pojk på 6,5år och en flicka på 5år. Blir spännande att se vad detta blir!
    vad kul, då har du redan av båda kön :)
  • annadenise
    Fefferoni skrev 2016-09-20 08:44:51 följande:

Hej på er, vecka 6+3 här. Andra barnet för vår del och BF 2017-05-13. Den blivande storasystern är 19 månader <3 :). 

Har inte hunnit läsa igenom hela tråden men är det någon annan som väntar barn nummer 2? 

Va jul,grattis. Jag väntar oxå barn nr 2. Jag är gravid i v.7 (6+3) och min son är 2 år och 8 mån.
  • GreenSpirit
    annadenise skrev 2016-09-20 15:00:04 följande:

Va jul,grattis. Jag väntar oxå barn nr 2. Jag är gravid i v.7 (6+3) och min son är 2 år och 8 mån.

Jag är i vecka 6+0 men har beräknad f 23/5, hur kan det skilja sig så? *nyfiken*
Svar på tråden BF maj 2017