• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • GreenSpirit

Jag fick ju en babyliten brun flytning på dagen som jag skulle ha mens, tror ägget fäste, och sen lite lite rött när jag kissade en natt efter lite väl häftigt sex.

Och alla symptom är kvar, brösten gör väldigt väldigt ont och jag har gaser och mår lite illa när jag är hungrig, plus kissar väldigt ofta.

Så denna gång är jag hoppfull! :)

Går in i vecka 6 idag men kommer köpa ett test på måndag för säkerhetsskull igen.

Är allt positivt och bra kommer jag bli överlycklig och först då bokar jag in en tid för inskrivning.

Vad tror ni? Hade väl blött mer om det var Mf?:)

• Yopas
    GreenSpirit skrev 2016-09-20 11:36:13 följande:

Jag fick ju en babyliten brun flytning på dagen som jag skulle ha mens, tror ägget fäste, och sen lite lite rött när jag kissade en natt efter lite väl häftigt sex.

Och alla symptom är kvar, brösten gör väldigt väldigt ont och jag har gaser och mår lite illa när jag är hungrig, plus kissar väldigt ofta.

Går in i vecka 6 idag men kommer köpa ett test på måndag för säkerhetsskull igen.

Är allt positivt och bra kommer jag bli överlycklig och först då bokar jag in en tid för inskrivning.

Jaa, du hade förmodligen blött mer om det var mf! :)
  • Bunny on speed
    Wantakid skrev 2016-09-20 10:04:25 följande:

Var beräknad BF 16/5

Började blöda i måndags, flytningar som eskalerade i kraftig blödning i fredags, och blöder ännu

Har nu precis kommit hem efter ett vul som bekräftade missfall.

Min första graviditet, försökt bli gravida från & till i två år så när plusset fanns så kändes det helt magiskt.

Nu är det bara att vänta ut nästa mens..

Stort grattis till alla som plussat och lycka till med graviditeten!

Kom ihåg att alla blödningar inte leder till missfall

Kram

Beklagar verkligen. Vet hur hemskt MF är.
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Tussilago6

Blir nog ingen bebis här. Har nyss börjat blöda ganska mycket och har typ mensvärk... Känns såååå tomt och konstigt nu, och precis i morse ringde jag till bm för att boka inskrivning... Blä!!!

• Wantakid

Det började i brun flytning/blödning som sen var lite aprikosfärgad.

Kände ingenting, och fick höra att det är vanligt och ingen fara då det är gammalt blod.

Försökte slappna av och vande mig med tanken att det säkert inte var någon fara.. men efter ett par dagar (fredags) eskalerade det i kraftig mensvärk & riktig blödning som en mens ungefär,nästan kraftigare som fortsatte hela fredagen. satt jag på toan rann det ut kagulerat blod men blödningarna avtog lördagkväll efter mycket vila.

Ju mer jag rörde mig, lyfte & ansträngde mig ju mer blödde det, och drog igång igen söndag och blödningarna går nu upp och ner hela tiden,

Värken har inte alls varit som i fredags men haft känningar, ilningar vid blygbenet och stickningar i magen,

Vid vul idag var jag öm vid högra äggstock men värsta värken satt faktiskt mitt i tjejmagen, så ont när hon rörde att jag ville gråta & skrika rätt ut.

Så nu är det bara att vänta på nästa mens sen börja med stickor, ingen idé att försöka innan för jag har så fruktansvärt ont så skulle inte klara av att ha sex just nu tyvärr.

Hur är dina blödningar? Och hoppas inte jag skrämmer upp dig!

Yopas skrev 2016-09-20 11:27:56 följande:

Jag går inte kolla om mina blödningar är ett missfall förrän om 3 veckor. Jag har ringt massor av olika gynekologer, men alla ber mig att vänta till min inskrivningsdag som är den 12 oktober.. hade du inte under ditt missfall? Hur mycket var kraftig blödning för dig? :(

Jag är jätteledsen för ditt missfall! :(

• Wantakid

Man behöver ju inte blöda mycket men en liten brun flytning är nog absolut ingen fara, det är ju helt normalt då de "rensas" i kroppen och lite blödning efter sex har jag också hört är normalt då man är lite känsligare än vanligt!

Du behöver nog absolut inte oroa dig, lycka till! :) för mig märktes det att det var missfall med all blödning & värk! Ville bara få det bekräftat direkt pga jag har så himla ont & är öm nertill.

GreenSpirit skrev 2016-09-20 11:36:13 följande:

• Hoppfullatankar
    Tiiffany skrev 2016-09-20 10:25:17 följande:

vad roligt :) När plussade du? 

Igår var det en vecka sedan. är det ditt första barn?
  • Yopas
    Wantakid skrev 2016-09-20 12:33:16 följande:

Det började i brun flytning/blödning som sen var lite aprikosfärgad.

Kände ingenting, och fick höra att det är vanligt och ingen fara då det är gammalt blod.

Försökte slappna av och vande mig med tanken att det säkert inte var någon fara.. men efter ett par dagar (fredags) eskalerade det i kraftig mensvärk & riktig blödning som en mens ungefär,nästan kraftigare som fortsatte hela fredagen. satt jag på toan rann det ut kagulerat blod men blödningarna avtog lördagkväll efter mycket vila.

Ju mer jag rörde mig, lyfte & ansträngde mig ju mer blödde det, och drog igång igen söndag och blödningarna går nu upp och ner hela tiden,

Värken har inte alls varit som i fredags men haft känningar, ilningar vid blygbenet och stickningar i magen,

Vid vul idag var jag öm vid högra äggstock men värsta värken satt faktiskt mitt i tjejmagen, så ont när hon rörde att jag ville gråta & skrika rätt ut.

Så nu är det bara att vänta på nästa mens sen börja med stickor, ingen idé att försöka innan för jag har så fruktansvärt ont så skulle inte klara av att ha sex just nu tyvärr.

Hur är dina blödningar? Och hoppas inte jag skrämmer upp dig!

Nej du skrämmer inte upp mig! Jag är ganska övertygad om att det är ett mf jag har har/haft. Det började med bruna flytningar som sedan kom varje gång jag kissade, och då var det rinnigt. Efter det började det komma färskt blod varje gång jag kissade. Det har inte kommit mycket i själva trosskyddet jag kan ha ett och samma trosskydd i 3-5 timmar. Men när jag sätter mig för att kissa kommer det alltid ett par droppar blod. Jag blöder nästan ingenting om nätterna. Men igår morse så kom levrat blod. Jag har ju såklart ringt min bm och hon trodde att detta kunde vara en ofarlig blödning och att det koagulerade blodet kunde vara det som inte kommit ut under natten. Jag har heller inte haft ont någonstans.

Jag blir galen över att de ber mig vänta 3 veckor innan jag kan få något svar :(
  • Yopas
    Tussilago6 skrev 2016-09-20 12:29:05 följande:

Blir nog ingen bebis här. Har nyss börjat blöda ganska mycket och har typ mensvärk... Känns såååå tomt och konstigt nu, och precis i morse ringde jag till bm för att boka inskrivning... Blä!!!

Jätteledsen för din skull!! Håller tummarna på att det inte är ett mf vi har haft/har.. :( känns så sjukt orättvist!
  • Tussilago6
    Yopas skrev 2016-09-20 13:08:47 följande:

Jätteledsen för din skull!! Håller tummarna på att det inte är ett mf vi har haft/har.. :( känns så sjukt orättvist!

Tack! Det känns kört för min del, fick i förmiddags plötsligt en känsla av att jag säkert börjat blöda, du vet så där instinktivt som när mensen kommer. Och mycket riktigt. Och på nåt sätt så kom det inte som en överraskning, fick inga jättestarka utslag på graviditetstesten och sen fick jag ju en missfärgad flytning för ett par dagar sen, men det hade inte behövt betyda nåt. Ibland hatar jag verkligen när magkänslan stämmer. Nu är frågan bara om man måste åka in eller om man bara kan vänta på att kroppen tar hand om det?

Hoppas det går bättre för dig!!! Kram
Svar på tråden BF maj 2017