BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Jag har fått en tid i Sophiahemmet för tidigt ultraljud 11/10 dvs, v7+1 :)
Är det någon mer som kräks regelbundet? Jag spyr både hemma och på jobbet. Har fått tips om B6 och ingefärskapslar av min barnmorska vilket hjälper lite. Men så jobbigt att behöva kräkas på jobbet och försöka låtsas som ingenting...
Är det någon mer som kräks regelbundet? Jag spyr både hemma och på jobbet. Har fått tips om B6 och ingefärskapslar av min barnmorska vilket hjälper lite. Men så jobbigt att behöva kräkas på jobbet och försöka låtsas som ingenting...
Jag har haft fruktansvärt ont på nätterna, så ont att jag vaknar av smärtan och jag måste gå upp och ta värktabletter! Ringde bm men hon sa att det är normalt så tror vi kan vara lugna men det är inte kul:( vilken vecka är du i?!:)
När jag ringde så fick jag inskrivning väldigt tidigt så jag trodde att vårt landsting hade delat upp det på först hälsosamtal och sen inskrivning. Men det var inskrivning direkt!
Så vi pratade, tog stick i fingret för HB och blodsocker och så kollade hon med en sticka så att jag inte hade äggvita i urinen och faktiskt ett grav-test också och JA, jag var fortfarande gravid
Sen diskuterades fosterdiagnostiken. Vad för undersökningar som är rutin, rätten att avstå samt när i tiden dessa ska ske. Eftersom vi båda fyller 36 i år erbjuds vi KUB. Jag fick remisser för blodprover som jag ska gå och lämna när jag har passerat v 9+ så det ska jag göra nästa vecka. De provsvaren måste finnas klara när man sedan gör KUB-ultraljudet så att man kan få risken beräknad direkt. Om man får hög risk får man gå vidare med NIPT (i Stockholm i alla fall). Det barnmorskan vill är att man diskuterar vad man gör om man får en beräknat hög risk. Har man ingen plan för det så behöver man ju inte göra provet tyckte hon.
Vi ska göra KUB-ultraljudet i oktober när jag är runt vecka 13+ nånting.
Sen blir det RUL i början av december.
Nästa möte hos barnmorskan är inte förrän kring vecka 20 så det blir ett ganska långt glapp men efter det ses man ju lite tätare.
Eftersom jag fått ett stort barn innan kommer jag också att göra en glukosbelastning i vecka 25-26 och ett tillväxtultraljud kring vecka 32-33.
Jag har fått en tid i Sophiahemmet för tidigt ultraljud 11/10 dvs, v7+1 :)
Jag är i v4+3, när tycker ni jag ska ringa MVC?
Jag är i v4+3, när tycker ni jag ska ringa MVC?