• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • AlltUpptaget
    anna7607 skrev 2016-10-23 18:22:17 följande:

Två dagar efter äl är på tok för tidigt för symptom. Det tar 5-10 dagar för ägget att fästa sen ska hcg börja produceras och där brukar man kunna börja ana. Men man letar ju efter precis allt för att man så gärna vill. Har själv haft två missfall senaste va 15 maj. Inte gravid sen dess. Men har nu haft ilningar i livmodern brösten blev ömma igår på sidorna. brukar inte få se innan mens... Två dagar kvar tills dess... suck. Jag tog ur min hormonspiral 26 maj 2015 första noemala mensen slutet på juni. Äl juli. positivt grav 28nov missfall på julafton. Så 5 månader mellan. Så nu håller jag tummarna hårt.

Dock så blir det ju 4 dagar från 16 till 20 :)

Vet heller inte om jag ens vill vara gravid just nu då det är en hel del som inte klaffar ????
  • anna7607
    AlltUpptaget skrev 2016-10-23 19:46:00 följande:

Dock så blir det ju 4 dagar från 16 till 20 :)

Vet heller inte om jag ens vill vara gravid just nu då det är en hel del som inte klaffar ????

Även 4 dagar är för tidigt. Get mig inte på glada gubbar de blir bara frågetecken hahaha

Ska man vänta tills de klaffar får man vönta ihjäl sig. Min sambo blev av med jobbet pga varsel själv är jag sjukskriven. Utmattningsyndrom. Har ett vidrigt jobb och många dödsfall i bagaget senaste året. Så jag hoppas att de vill sig nu när jag är hemma. Tidpunkten... nja den är väl sämst men så välkommet med en liten.

Så jag hoppas att de blir som du vill oavsett... fast jag vet att man blir besviken även om man tänker att de inte passar hshahah varit där själv många ggr pga missfall
  • Emlin

Är det rimligt att känna symptom ÄL+5? Molvärk och idag kliar brösten lite och lixom pirrar i bröstvårtorna. BIM på lördag 29/10 (tror jag), upptäckte med ÄL-test att jag hade senare ÄL än vad jag trott och iom det kortare lutealfas.

• Too tiki

Jag ska ha mens på tisdag eller onsdag om den följer sin vanliga intervall. Testade negativt idag med clearblue digital (ej morgonurin) men misstänker att det var för tidigt då jag hade ägglossning helgen den 15-16 oktober.Min mens varav normalt sett 21-22 dgr. Har känt molande värk i magen av och till sen ägglossning och också haft halsbränna som jag ej brukar ha. Har inget minne av molande värk mer än vid mens normalt sett heller men jag kanske bara är skengravid :-O Vågar knappt inte hoppas då vi försökt bli gravida i 1 års tid utan att lyckas. Håll tummarna för att det är vår tid nu och lycka till allihop :)

• anna7607
    Emlin skrev 2016-10-23 20:23:58 följande:

Är det rimligt att känna symptom ÄL+5? Molvärk och idag kliar brösten lite och lixom pirrar i bröstvårtorna. BIM på lördag 29/10 (tror jag), upptäckte med ÄL-test att jag hade senare ÄL än vad jag trott och iom det kortare lutealfas.

Åh spännande... jag fick värsta hugget i livmodern äl +6. vaknade på natten med sjuka ilningar kunde inte sova el röta ut benen. Sen dess har de molat fram å tillbaka. Bim -2 just nu neg test igår morse... å sjukt ont i brösten sen igår... inga spittongs... får hålla mig lite till. Oktober närmar sig sitt slut och stort Grattis till alla som plussat. <3
  • Elisabeth24

Jag tycker mig känna av molande värk konstant sen igår, inatt tyckte jag till o med att det högg till i tjejmagen, men jag kan lika väl vara äl +5 som äl +8 inte tagit älstickor. Om det är rimligt eller ej vet jag inte. Varit gravid en gång tidigare och tycker att jag upplever exakt samma symptom. Tänkte testa mig i veckan. När ska du ta först testet?
  • Emlin
    Elisabeth24 skrev 2016-10-23 21:07:15 följande:
    Jag tycker mig känna av molande värk konstant sen igår, inatt tyckte jag till o med att det högg till i tjejmagen, men jag kan lika väl vara äl +5 som äl +8 inte tagit älstickor. Om det är rimligt eller ej vet jag inte. Varit gravid en gång tidigare och tycker att jag upplever exakt samma symptom. Tänkte testa mig i veckan. När ska du ta först testet?
    Det blir spännande att se till helgen! Vi är på tredje försöket på första och har ju trott att jag har ÄL tidigare, så får se nu då om det funkar. Jag ska försöka hålla mig till BIM. Verkar ju som att jag har en lutealfas på bara 11-12 dagar. När tänkte du testa?
  • Emlin
    anna7607 skrev 2016-10-23 21:06:46 följande:
    Åh spännande... jag fick värsta hugget i livmodern äl +6. vaknade på natten med sjuka ilningar kunde inte sova el röta ut benen. Sen dess har de molat fram å tillbaka. Bim -2 just nu neg test igår morse... å sjukt ont i brösten sen igår... inga spittongs... får hålla mig lite till. Oktober närmar sig sitt slut och stort Grattis till alla som plussat. <3
    Vi hoppas detta är vår månad nu vi som är kvar i oktober!
  • Haiduchi

Vid äl + 5 så fick jag extremt ont i mina fogar, lika illa som min förra graviditet, och hade mått lite illa dagen innan. Sen så kändes fogarna av mindre och mindre men plussade ändå på äl+ 11, bim-2. Så jo det tror jag nog man kan ;)
  • ensamärstark

Lurealfasen förlängs med om ÄL blir senare ;)
Svar på tråden Bim oktober 2016