• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • Kolan91
    Guffy78 skrev 2016-10-23 12:00:47 följande:

T.s. här

Har en fråga: haft positiva test igår så starka att teststrecket var starkare än kontrollstrecket( brukar aldrig ha så) och idag är tester lika starka dock tempen gick up från 36.48 till 36.63 och fertila flytningar som rann igår är borta idag och är klibbiga. Dessutom går inte att nå tappen då den är hög och vänd mot slidväggen så öppning kan man inte känna. Vi fick till det igår och i torsdags när det var fertila flytningar . Spermier kommer väl inte överleva idag i tjocka sticky flytningar? Vad tror ni ha ägget släppt?

Jag brukar känna av ÄL då jag får så ont att jag kan knappt sitta eller stå när ägget släpper men då brukar ha också kort stegring så tester är positiva 1 timme och sen blir negativa. Den gången hade jag inte känningar bara stramar lite dock det som är annorlunda är illamående och jätte ont i bröstvårtor. Är för irras för aldrig haft sån ÄL som nu utan känningar. Var på VUL i tisdags då äggblåsa var 15 mm och ska på VUL imorgon för kontroll . Undrar bara varför man har fortsatt starka ÄL test?

Jag tror du har haft äl. Precis allt du beskriver blev det för mig denna månad. Direkt efter vattniga flytningar i några dagar kom tempstegningen nästa morgon och under dagen kom det en tjock vit flytning och då bara visste jag att äl hade varit. Kollade också blåsor och fick bekräftat att jag hade äl via blodprov. Dag 23 var mitt progrestron högt, 44.

Ska få mens imorgon. Testade negativt äl+11 och har inte vågat testa mer. Har drömt massa konstiga drömmar bland annat att jag ammat och idag drömde jag att jag plussa..

Har inga gravid känslor. Ända symtom är lite svagt ömmande bröstvårtor och mensvärk till och från sedan 4 dagar tillbaka.

Denna väntan är olidlig...
  • Rosenblad
    copycat skrev 2016-10-23 08:47:05 följande:

Åh Rosenblad vad jag hoppas! Det är er tur nu, som ni har kämpat. Tror nog jag kommer börja gråta av lycka här hemma om du plussar, haha :) annorlunda molvärk låter bra, tänker på dig!

Men Gud vad fint skrivet!! Tack för de orden <3 Haha isåfall är vi två som kommer gråta, känns som det kanske händer nu men vågar inte tro för mycket på det. Men det är omöjligt att släppa tanken.. känslan i magen säger ja men hjärnan säger nej. Återstår att se i veckan som kommer. All lycka till dig och att du får ett pluss och en bebis som vill stanna!
  • Anonym (Bebislängtan2016)

Uppdatering. Kunde inte hålla mig från att göra ett grav test... negativt. Brösten va öm igår och mer idag. Brukar inte ha ömma bröst så det känns skumt. 10 dagar till BIM.

Hur ofta har ni testat er?

Vill ju kolla varje dag för att veta exakt vilken dag det visar....om det visar ngt. Men det kanske är onödigt.

Köpte 20 test ????

• Anonym (Bebislängtan2016)
    Anonym (Bebislängtan2016) skrev 2016-10-23 15:58:58 följande:

Uppdatering. Kunde inte hålla mig från att göra ett grav test... negativt. Brösten va öm igår och mer idag. Brukar inte ha ömma bröst så det känns skumt. 10 dagar till BIM.

Vill ju kolla varje dag för att veta exakt vilken dag det visar....om det visar ngt. Men det kanske är onödigt.

Köpte 20 test ????

Förstår inte varför det blev massa "??????" Efter jag skrev att jag köpt 20 st test
  • doris123
    Anonym (Bebislängtan2016) skrev 2016-10-23 15:58:58 följande:

Köpte 20 test ????

10 dagar till BIM är på tok för tidigt för att testa :) ägget fäster mellan dag 5-10 och sedan behövs någon dag för att producera tillräckligt med håg för att kunna mätas.
  • AlltUpptaget

Har lite funderingar..

Tog ut min hormonspiral den 30/9 & fick min mens den 4/10, den slutade den 9/10 & enligt min app så skulle jag ha ägglossning den 16/10.

Hade sex 16, 17 & 18..

Har mått illa sen den 20/10 & tog även ett test då som syns supersvagt, dock får jag det inte på bild..

Haft lite ilningar & hugg i äggstockarna.

Mått illa rätt kraftigt.

Varit extremt trött & känner inte igen mig själv riktigt.

Men testet jag tog idag visade helt blankt..

Ena sekunden tror jag att jag är gravid & andra inte.

Jag vet att det är enklast att 'bara' vänta..

Men som ni själva vet så är det lättare sagt än gjort ????

Någon som känner igen?

Eller haft liknande?

• copycat
    Rosenblad skrev 2016-10-23 14:32:39 följande:
    Men Gud vad fint skrivet!! Tack för de orden <3 Haha isåfall är vi två som kommer gråta, känns som det kanske händer nu men vågar inte tro för mycket på det. Men det är omöjligt att släppa tanken.. känslan i magen säger ja men hjärnan säger nej. Återstår att se i veckan som kommer. All lycka till dig och att du får ett pluss och en bebis som vill stanna!
    Förstår det, men det är ju så härligt att hoppas trots allt :/ <3. Visst hade du BIM 27e? När tänker du börja testa?:) hoppas såååå!
    Tack så mycket, har mens i detta nu och ÄL känns sååå långt bort, som vanligt. Men men, what to do...!
  • anna7607
    Anonym (Bebislängtan2016) skrev 2016-10-23 11:41:48 följande:

Jag har aldrig riktigt haft koll på min mens utan den har kommit när den kommit. Men jag tror att den är regelbunden.

Jag laddade hem en app när jag fick godkänt av sambon med tillverkning och enligt den kommer nästa mena 2/12, men har ingen aning om det stämmer.

Men jag tror att appen verkligen träffade när ägglossning va då sekretet ändrades som vid ÄL.

Min app är suverän. Nu är de Bim -2 denna eviga väntan. Den visar ju på ett ca när äl är. Säkrast är ju att testa så vet man exakt. Men här är de sex typ dagligen och jag känner av min äl jättemycket.
  • anna7607
    AlltUpptaget skrev 2016-10-23 17:20:38 följande:

Har lite funderingar..

Tog ut min hormonspiral den 30/9 & fick min mens den 4/10, den slutade den 9/10 & enligt min app så skulle jag ha ägglossning den 16/10.

Hade sex 16, 17 & 18..

Har mått illa sen den 20/10 & tog även ett test då som syns supersvagt, dock får jag det inte på bild..

Haft lite ilningar & hugg i äggstockarna.

Mått illa rätt kraftigt.

Varit extremt trött & känner inte igen mig själv riktigt.

Men testet jag tog idag visade helt blankt..

Ena sekunden tror jag att jag är gravid & andra inte.

Jag vet att det är enklast att 'bara' vänta..

Men som ni själva vet så är det lättare sagt än gjort ????

Någon som känner igen?

Eller haft liknande?

Två dagar efter äl är på tok för tidigt för symptom. Det tar 5-10 dagar för ägget att fästa sen ska hcg börja produceras och där brukar man kunna börja ana. Men man letar ju efter precis allt för att man så gärna vill. Har själv haft två missfall senaste va 15 maj. Inte gravid sen dess. Men har nu haft ilningar i livmodern brösten blev ömma igår på sidorna. brukar inte få se innan mens... Två dagar kvar tills dess... suck. Jag tog ur min hormonspiral 26 maj 2015 första noemala mensen slutet på juni. Äl juli. positivt grav 28nov missfall på julafton. Så 5 månader mellan. Så nu håller jag tummarna hårt.
  • ensamärstark

Hej! Har BIM den 28e. Så ÄL +9 idag. Försökt i över två år. Denna cykel är annorlunda mot alla andra. Brukar alltid ha ömma bröst SENAST ÄL +8. Som sagt äl+9 nu o inga ömma bröst ännu!!

Svar på tråden Bim oktober 2016