• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • Rosenblad
    copycat skrev 2016-10-23 17:24:06 följande:

Förstår det, men det är ju så härligt att hoppas trots allt :/ <3. Visst hade du BIM 27e? När tänker du börja testa?:) hoppas såååå!

Tack så mycket, har mens i detta nu och ÄL känns sååå långt bort, som vanligt. Men men, what to do...!

Ja BIM är 27e men fick min mens igår på dag 25 i cykeln, aldrig skett tidigare men oturen är vell min bästa vän känns det som. Hade hunnit testa några gånger men utan resultat och nu kom ju svaret.. :/ Ska börja med en medicin i tio dagar nu där jag läste att det kan göra det svårare att bli gravid när man äter detta så kommer sänka min chans till en graviditet ännu mer. Så försök 15 blir nästa gång då. Känns faktiskt rent ut sagt hopplöst för min del. Väntar otåligt på att få en tid för utredning och papperna skickades in för tre månader sen. Kommer bli gråhårig innan jag får ett pluss känner jag. Och hade verkligen velat bli gravid på ett naturligt sätt själva så man slipper sjukhusmiljön med allt vad de innebär. Aldrig gillat sjukhus och kan ju tänka mig att en utredning också tar tid, tid som är min värsta fiende nu.. Man mår ju skit av att hela tiden vänta på något som aldrig kommer. Jag vet ju att du också fått vänta länge så du är ju där själv. Tror inte jag kommer hänga här på ett bra tag men brukar alltid komma tillbaka när det närmar sig BIM för det känns ju alltid som att "denna gången så händer de!" Men sen drar jag mig ifrån FL för jag inte orkar läsa om alla pluss.. usch vilken ångest. Nä utredning är min enda lösning. Fattar inte varför det ska ta sånn tid att börja det bara. :(
  • lindstroom

Bim + 1 idag och tog precis ett test . Negativt. Blev faktiskt besviken då jag typ vet att jag är gravid! Haha nä men mina symptom är ju verkligen som förra graviditeten nu och jag trodde verkligen på ett plus idag. Men tji fick jag. Om kroppen luras nu är de helt sjukt att man kan inbilla sig så mycket. Har graviditetskollens stickor, någon som har erfarenhet av de? :)

• doris123
    lindstroom skrev 2016-10-25 19:49:50 följande:

Bim + 1 idag och tog precis ett test . Negativt. Blev faktiskt besviken då jag typ vet att jag är gravid! Haha nä men mina symptom är ju verkligen som förra graviditeten nu och jag trodde verkligen på ett plus idag. Men tji fick jag. Om kroppen luras nu är de helt sjukt att man kan inbilla sig så mycket. Har graviditetskollens stickor, någon som har erfarenhet av de? :)

de fungerade hur dåligt som helst för mig. fick bara svaga streck som sen blev skuggor och försvann. trodde jag blivit galen och såg i syne. plussade sen 1 dag senare med CB plus och digital :)
  • lindstroom
    doris123 skrev 2016-10-25 21:05:42 följande:

de fungerade hur dåligt som helst för mig. fick bara svaga streck som sen blev skuggor och försvann. trodde jag blivit galen och såg i syne. plussade sen 1 dag senare med CB plus och digital :)

Ja jag har hört att de inte ska vara så bra .. Mina visar totalt blankt och har någon känsla att de inte stämmer. Haha så imorgon ska jag köpa ett CB och testa med! Vilken dag plussade du på? Och stort grattis till plusett :)
  • doris123
    lindstroom skrev 2016-10-25 21:19:23 följande:
    Ja jag har hört att de inte ska vara så bra .. Mina visar totalt blankt och har någon känsla att de inte stämmer. Haha så imorgon ska jag köpa ett CB och testa med! Vilken dag plussade du på? Och stort grattis till plusett :)
    ja testa med ett cb eller apotekets egna. de är bäst :)
    tack! jag plussade på BIM-2. :)
  • Anonym (Lollo)

Kul att följa er! :) Inväntar bim 30/10. Har inte jätte höga förväntningar då jag inte tycker att jag har några starka symtom. Ni som testat er innan bim och fått plus, hur tidigt har ni testat?

• copycat

Men nej. Nej nej nej. Vet inte vad jag ska säga. Det är så orättvist, förstår verkligen att du är ledsen och att det känns hopplöst. Nu är jag ju "bara" på väg mot försök 8 till syskon, tösen blev till direkt och med ett MF i juli på försök till syskon är det alltså försök 8 nu. Och JAG tycker det känns hopplöst när månaderna går, då har vi ändå varit gravida två ggr så jag är ju inte på nåt sätt rädd att vi inte kan få barn. Är mer frustrerad över att tiden går och vi så gärna vill ha ett syskon. Kan då inte föreställa mig hur det känns för dig. Är så ledsen för din skull, nu måste ni få hjälp! Går det att trycka på ännu mer? För de är det ett jobb och för dig är det din dröm. Nu får de fan vakna till och sätta igång en utredning. Alltså verkligen. Förstår såklart att du vill att det ska ske naturligt men jag kan tänka mig att dina krafter börjar ta slut och att det tär på ert förhållande. Hjälpen behövs nu, och jag hoppas verkligen inte den är långt bort. Du är så värd det att det är inte klokt. Förstår att du håller dig borta från FL mellan BIM-perioderna, det är nog klokt. Jag tänker på dig och hoppas sååå få se dig här med en plussticka framöver. Kommer vråla glädjeskrik över hela kvarteret. Stor kram.

Rosenblad skrev 2016-10-25 18:44:39 följande:

Ja BIM är 27e men fick min mens igår på dag 25 i cykeln, aldrig skett tidigare men oturen är vell min bästa vän känns det som. Hade hunnit testa några gånger men utan resultat och nu kom ju svaret.. :/ Ska börja med en medicin i tio dagar nu där jag läste att det kan göra det svårare att bli gravid när man äter detta så kommer sänka min chans till en graviditet ännu mer. Så försök 15 blir nästa gång då. Känns faktiskt rent ut sagt hopplöst för min del. Väntar otåligt på att få en tid för utredning och papperna skickades in för tre månader sen. Kommer bli gråhårig innan jag får ett pluss känner jag. Och hade verkligen velat bli gravid på ett naturligt sätt själva så man slipper sjukhusmiljön med allt vad de innebär. Aldrig gillat sjukhus och kan ju tänka mig att en utredning också tar tid, tid som är min värsta fiende nu.. Man mår ju skit av att hela tiden vänta på något som aldrig kommer. Jag vet ju att du också fått vänta länge så du är ju där själv. Tror inte jag kommer hänga här på ett bra tag men brukar alltid komma tillbaka när det närmar sig BIM för det känns ju alltid som att "denna gången så händer de!" Men sen drar jag mig ifrån FL för jag inte orkar läsa om alla pluss.. usch vilken ångest. Nä utredning är min enda lösning. Fattar inte varför det ska ta sånn tid att börja det bara. :(

• November83

mens... nya tag! försök 11 å grattis till er som plussat och för er som inte fick plus håller jag tummarna för november

• anna7607

Konstig mens men ändå mens. Grattis igen till alla plus. Försök nr 18 i november så trådbyte till november tråden.

• Bakmamma

Hej

Under morgonen blev grav testet neg.

6 dagar kvar till BIM (2/11) Ngn timme senare under morgonen så va det mens liknande blod i toaletten och på pappret. Nu mensvärk. Kan detta va nid blödning? Hoppas!

Svar på tråden Bim oktober 2016