• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • Joss91

BIM-6 idag, och alltså denna mensvärk?! Har ju varit gravid förut och vet att det absolut kan handla om graviditet lika mycket som stundande mens (ringde min mamma när jag gått6 dagar över första graviditeten - "DET KÄNNS SOM ATT JAG SKA FÅ MENS VILKEN SEKUND SOM HELST VISST KAN JAG INTE VARA GRAVIIIIIID?!?!" Jo då... ;) )

Nu börjar det ju dock stråla ner i benen, sådär som riktigt ordentlig mensvärk kan göra för mig.. Vet att man inte ska ta ut varken det ena eller andra i förskott så här tidigt, men måste erkänna att jag blir LITE missmodig ändå...

• Lady K
    Anonym (Väntar) skrev 2016-10-15 14:58:19 följande:

Hej, hoppar in i denna tråd.. är 27 år och slutade med p-piller i augusti och jag o sambon har väl haft inställningen blir det så blir det, utan tt stressa men målet är givetvis jag ska bli gravid. Är idag på bim +1 och har sedan 4-5 dar haft en molvärk som heter duga och ganska känsliga bröst. Molvärken har senaste två dagarna blivit värre och den kommer och går i vågar. Jag ha dock de senaste två nätterna vaknat tidigt på morgonen pga molvärken som gjort så pass ont att jag behövt ta alvedon, vilke jag nästan aldrig behöver vid vanlig mensvärk. Detta gör mig faktiskt misstänksam på att det är ngt på gång. Har dock inte vågat testa ännu..har varit oplanerat gravid för 5 år sedan med samma sambo, en tvillinggraviditet som dock slutade i MA i v12. På grund av att jag fick missfall vågar jag inte ta ut bgt i förtid, tror jag ska försöka vänta med att testa till nästa vecka om inte mensen kommer. Men angående molvärken, är det ngn som känner igen sig i att det är en påtagligt värre värk än vi mensvärk? Min värk kommer och går under hela dagen men de senaste två dagarna har jag som sagt vaknat av att det värker och jag har nästan kännt mig kallsvettig tills värken släppt.. någon som känner igen sig?

Jag känner igen mig!! Vaknade av rejäl molvärk i torsdags bim-4. Fick också ta värktablett. Trodde t.o.m. jag fått urinvägsinfektion eftersom jag även var kissnödig men test för UVI var negativt. Nu är värken lindrigare men kommer och går under dygnet och känns värre när jag ligger ner.

Ser också en märklig förändring på bröstvårtorna, de är liksom större och styva hela tiden. Det ser nästan ut som om man satt en liten gummisnodd runt dom närmast vårtgården ( hej svenskans fulaste ord... ) så att det bildas en ring runt. Någon som känner igen det?

Bim-2 idag och fortfarande inga spottings som jag tidigare haft 2-3 dagar innan mens. Fasiken vad man börjar hoppas! Även om jag vet att det är säkrast att ställa in sig på mens.
  • Linneisen
    Lady K skrev 2016-10-15 22:05:17 följande:
    Jag känner igen mig!! Vaknade av rejäl molvärk i torsdags bim-4. Fick också ta värktablett. Trodde t.o.m. jag fått urinvägsinfektion eftersom jag även var kissnödig men test för UVI var negativt. Nu är värken lindrigare men kommer och går under dygnet och känns värre när jag ligger ner.

Ser också en märklig förändring på bröstvårtorna, de är liksom större och styva hela tiden. Det ser nästan ut som om man satt en liten gummisnodd runt dom närmast vårtgården ( hej svenskans fulaste ord... ) så att det bildas en ring runt. Någon som känner igen det?

Bim-2 idag och fortfarande inga spottings som jag tidigare haft 2-3 dagar innan mens. Fasiken vad man börjar hoppas! Även om jag vet att det är säkrast att ställa in sig på mens.
    Jag är på äl+11 (imorgon) och har en del symptom. Jag tror att själva mitten på bröstvårtan står ut mer än det brukar, men vanligtvis studerar jag inte mina bröstvårtor så jag vet inte riktigt, hihi. Men det jag däremot har haft sedan äl+3 är jätteont i brösten och i några dagar var de också jättehårda och rundare, det var lustigt. Nu har jag bara ont. Och idag har jag varit väldigt luktkänslig, vid den grillade kycklingen på maxi idag stank det åt h*lvete. Men... det är säkert bara tecken på mens eller nåt... testade negativt imorse.

Ska du testa om två dar?
  • Lady K
    Linneisen skrev 2016-10-15 22:40:36 följande:

Jag är på äl+11 (imorgon) och har en del symptom. Jag tror att själva mitten på bröstvårtan står ut mer än det brukar, men vanligtvis studerar jag inte mina bröstvårtor så jag vet inte riktigt, hihi. Men det jag däremot har haft sedan äl+3 är jätteont i brösten och i några dagar var de också jättehårda och rundare, det var lustigt. Nu har jag bara ont. Och idag har jag varit väldigt luktkänslig, vid den grillade kycklingen på maxi idag stank det åt h*lvete. Men... det är säkert bara tecken på mens eller nåt... testade negativt imorse.

Ska du testa om två dar?

Haha, nämen precis, hur ofta har man analyserat sina bröstvårtor tidigare? De har liksom bara varit där ju! Mycket möjligt att man överanalyserar allt i bott, men svårt att låta bli... Jag är dock inte ett dugg öm i brösten.

Jo, nog har jag tänkt testa om inte mensen kommer på bim-dagen. Gjorde ett test på bim-4 som var negativt, men det var inte på morgonurin och jag hade redan kissat för en timme sedan. Jobbar hela dagen imorrn, så det blir inte nån tid över för test eller så mycket grubblande heller för den delen. Fast det är nästan skönt att bli lite distraherad av annat, så man inte blir helt besatt, haha.
  • Linneisen
    Lady K skrev 2016-10-15 22:49:58 följande:
    Haha, nämen precis, hur ofta har man analyserat sina bröstvårtor tidigare? De har liksom bara varit där ju! Mycket möjligt att man överanalyserar allt i bott, men svårt att låta bli... Jag är dock inte ett dugg öm i brösten.

Jo, nog har jag tänkt testa om inte mensen kommer på bim-dagen. Gjorde ett test på bim-4 som var negativt, men det var inte på morgonurin och jag hade redan kissat för en timme sedan. Jobbar hela dagen imorrn, så det blir inte nån tid över för test eller så mycket grubblande heller för den delen. Fast det är nästan skönt att bli lite distraherad av annat, så man inte blir helt besatt, haha.
    Haha nä, det kanske inte hör till vardagen, "nu ska jag ta den dagliga stunden och studera mina bröstvårtor" xD :D

Hm okey, men hinner du inte testa på morgonen direkt eller så?
  • Saaraa85

Hej hej. Hoppas in här. BIM 29/10, tror jag. Ägglossning idag eller igår enligt tester. Nu räknar vi bara ser och hoppas på ett pluss

• Lady K
    Linneisen skrev 2016-10-15 23:10:18 följande:

Haha nä, det kanske inte hör till vardagen, "nu ska jag ta den dagliga stunden och studera mina bröstvårtor" xD :D

Hm okey, men hinner du inte testa på morgonen direkt eller så?

Har inget test hemma så får vänta tills jag hinner köpa ett. Och ska jag vara ärlig är jag så pass nervös för att testa för tidigt och få negativt igen så nu väntar jag hellre.

Hur går det för dig? När ska du testa?
  • SJZH
    mariama skrev 2016-10-15 20:23:48 följande:

ÄL+5 idag, längtar så tills jag kommer närmare BIM! Är vi fler som ligger lika? Hur känner ni? :)

Jag är på BIM-8.
    Förra månaden vad jag typ säker på att jag var gravid men denna månaden känner jag mig totalförvirrad. Kan inte tro att jag är gravid.
    Har otroligt ont i brösten, speciellt på utsidan av dem, ned ifrån armhålorna o fram till bröstvårtan. Så har de varit sedan ÄL+3. Även haft lite känsligare bröstvårtor...
    vid ÄL+3 och ÄL+4 så var jag lite illamående fram o tillbaka men annars ingenting.

Börjar tänka att de kanske inte blir något denna månaden... men är förvirrad över brösten. O kan man ens ha känningar så kort efter ÄL?
    Igår somnade jag o sov middag o sedan somnade jag ändå igen vid 21 på kvällen. Men jag kanske vara håller på att bli sjuk. Haha
  • copycat

ÄL+9 idag och stensäker på att det inte blev nåt denna månad, heller :( vet inte riktigt vad det är, men från att må illa och ha mensvärk redan ÄL+5 och tänka att det kan nog va nåt! Till att nu känna mig helt ogravid. Det enda jag har nu är en del vita flytningar men annars inge molvärk, inga ömma bröst, nada svullen. Magkänslan säger bara nej och jag blir ledsen. Kommer verkligen inte testa innan BIM som jag brukar, känner så starkt att jag bara kommer bli nedslagen. Fyfan vilken deppig känsla. Försök 7 till syskon..

• MARlA
    Saaraa85 skrev 2016-10-16 00:11:15 följande:

Hej hej. Hoppas in här. BIM 29/10, tror jag. Ägglossning idag eller igår enligt tester. Nu räknar vi bara ser och hoppas på ett pluss

Samma här! Lycka till! ????
Svar på tråden Bim oktober 2016