• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • Smlan
    KCEG skrev 2016-10-16 18:50:44 följande:
    Härligt!! GRATTIS! =) 

Det ger hopp om framtiden att se så många plus i tråden hittills.. Hoppas på många fler. Denna eviga och sega väntan på BIM. 
    Jag blir galen av den mellan varven, tur att man har en massa för sig så man slipper fundera på det heeeeeeeeela tiden. Men väntan känns absolut bedrövlig ibland!
    Tack!! :) Väntan har verkligen varit outhärdlig, och sju gånger om dessutom ;) Men när plusset kommer är allt glömt och förlåtet. Det var väl nån mening med att vi skulle lyckas nu. Eller jag försöker tänka så i alla fall.
  • lisohl
    kvinna29årskåne skrev 2016-10-16 19:05:05 följande:

Bim idag.ingen mens i sikte. Har inte hunnit ta något test. Får göra det imorgon bitti. Jag hoppas verkligen på denna månaden.

Samma här. Har gått från att för en vecka sen tro att jag faktiskt kan vara gravid till att i fredags vara säker på motsatsen. Idag känns det verkligen 50/50. Jag kommer testa på onsdag om mensen inte kommit, har lite oregelbunden cykel så väntar hellre ett par dagar extra. Håller tummarna för dig imorgon!
  • mariama

ÄL+6 här (BIM-7) idag. Har molvärk men svårt att avgöra om det är sån värk som jag hade senaste graviditeten såhär tidigt, eller om det är inför kommande mens. Brukar iofs inte ha mensvärk innan mensen verkligen kommer, men i förra cykeln hade jag det också såhär tidigt (första försöket efter MA), så har inte mycket att gå på liksom... Jaja, får se om andra tecken åt nåt håll dyker upp kommande dagar! Jag har tänkt hålla mig från att testa tills på onsdag eller torsdag! Då är det BIM-4 eller 3 och då skulle jag ju kunna lita på testet :)

• Anonym (Test)

Om man vill testa så tidigt som möjligt, när är tidigast man kan testa och vilket test rekommenderar ni/är mest pålitligt?

• mariama
    Kolan91 skrev 2016-10-16 12:24:12 följande:

Äl +7 och gjorde test idag. Lade upp bilden i annan tråd men testar här också. Inga symtom förutom en jämn temp.

Någon mer som kan ana något?

(Någon som vet varför bilden alltid blir felvänd?)

Jo, nog tycker jag att jag anar något när jag vrider på dataskärmen lite! En skugga liksom! HOPPAS för din skull :) Vet att billigare tester ibland lämnar en skugga där teststrecket ska vara, det har inte gjort det någonsin för mig dock, så jag vet inte om det ens är vanligt? Testa igen imorgon eller övermorgon, då borde det ju bli starkare i så fall :) Jag är på ÄL+6 idag, spännande att följas åt!
  • Grodan1234

Testade med predictor ? I lördags morse.

Bim -4

Ena är svagare och fotad efter 4 minuter

Den andra är 1 timme senare.

• Cecilah

Fick positivt ÄL test fredag eftermiddag! Igår kände jag massa älvärk och även idag. Vi har fått till det alla dagar från en vecka tillbaka förutom just igår(typiskt). Men både förrigår och idag har vi myst lite. 

Dessutom så hade tempen inte gått upp imorse så kanske äl skedde inatt eller nu idag? Man kan väl ha ont innan själva ägget släpps?

Vad tror ni om chanserna även fast vi missade igår? Försöker tänka positivt..

• ohhello

Med tanke på att det finns flera som blivit gravida av endast ett oskyddat samlag så tror jag inte det gör något att ni missade igår. Min dotter är gjord antingen flera dagar före eller dagen efter ÄL så man kan aldrig veta. Spermier är ju i många fall lite tåligare än ägget. ;)

Cecilah skrev 2016-10-16 22:05:38 följande:

Fick positivt ÄL test fredag eftermiddag! Igår kände jag massa älvärk och även idag. Vi har fått till det alla dagar från en vecka tillbaka förutom just igår(typiskt). Men både förrigår och idag har vi myst lite. 

Dessutom så hade tempen inte gått upp imorse så kanske äl skedde inatt eller nu idag? Man kan väl ha ont innan själva ägget släpps?

• Cecilah
    ohhello skrev 2016-10-16 22:40:07 följande:

Med tanke på att det finns flera som blivit gravida av endast ett oskyddat samlag så tror jag inte det gör något att ni missade igår. Min dotter är gjord antingen flera dagar före eller dagen efter ÄL så man kan aldrig veta. Spermier är ju i många fall lite tåligare än ägget. ;)

Tack för svar! Får nu vänta 2 veckor innan vi vet vad som hänt då.. det var första gången med äl test och äl föll in på dag 17/18 vilket jag absolut inte trodde. Så nu när vi ändå täckt in hyfsat bra har jag höga förhoppningar!

Hoppas på en juli bebis :)

• November83
    Cecilah skrev 2016-10-16 22:05:38 följande:

trordu kan vara positiv! spermierna lever upp till 72 timmar och ägget 24 så att ni missade igår gör inget. rekommendationen är ju varannan dag så låter riktigt bra
Svar på tråden Bim oktober 2016