• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • LinneaM93
    Astilbe skrev 2016-12-18 18:04:14 följande:

Någon mer som har fått väldigt lågt blodtryck av graviditeten? Hur mår ni?

Jag! Yr i huvudet och svindel :(
  • pangea
    Astilbe skrev 2016-12-18 17:04:14 följande:

Någon mer som har fått väldigt lågt blodtryck av graviditeten? Hur mår ni?

Vet inte, hur märks det? Tänkte försöka få tid på mvc imorgon för blodprov och koll av blodtryck pga jobbig huvudvärk, gissar på att det är relaterat till järnvärde och/eller blodtryck.
  • Päärlan

Hej!

Är de någon som kommer ta vaccinet mot influensan i och med gravida är i riskgruppen? Är i v 17 och funderar på om man borde eller inte..

• elyse
    Päärlan skrev 2016-12-19 10:45:59 följande:

Hej!

Är de någon som kommer ta vaccinet mot influensan i och med gravida är i riskgruppen? Är i v 17 och funderar på om man borde eller inte..

Jag tog i v 18 när jag var gravid med dottern. Efter v 16 rekommenderar man att gravida tar vaccinet.
  • Madde87
    Päärlan skrev 2016-12-19 10:45:59 följande:

Hej!

Jag funderar också på det är jättesvårt tycker jag!
  • Lee***

Jag kommer inte att ta det, gick in i vecka 17 idag.Jag brukar klara mig rätt så bra från influensa , är mer förskyld o febrig

• babyijuni

Haft väärldens drygaste morgon och förmiddag.
    Vaknade gick på toa, pappret heelt rosa! 
    PANIK!
    ringde speciallist mödravården. De första hon fråga var om vi hade samlag igårkväll, ja de hade vi sa jag. Då kan du vara lugn, heelt normalt då vi är så sköra i en graviditet. Okej, sa jag och blev lite lugnare.

Sen var jag på toaletten här på jobb, ut kommer de en liiiten lite rosa klump o fortf rosa när jag torkar mig. Hände exakt samma gången efter. Blev livrädd för klumparna. Ringde gyn akuten. De sa sålänge jag inte har ont eller feber och att de blir mer som en blödning var inte de oroliga. Någon mer än jag som råkat ut för detta? Fine med de rosa, men just de där små små "klumparna". 
    Allt var ju såå bra i fredes på KUB och där ligger en frisk bebis, så de ska väl mkt till för att de ska hända ngt nu liksom. Jag har verkligen pustat ut sen i fredes och kännt mig riktigt glad för första gången under hela graviditeten.

Kan tillägga att jag var på toa nu precis, ingen "klump" eller rosa. Hoppas nu det håller i sig <3 

• MiniV
    Marbod skrev 2016-12-07 08:59:52 följande:

Hej alla, hoppas att ni mår bra! Har varit lite inaktiv här men såg att några skrivit om missfall, hemskt ledsen för deras skull. Det måste kännas fruktansvärt..

På torsdag går jag in i vecka 15. Och just nu känns det som att man famlar i mörkret lite. Det enda som säger att jag är gravid (bortsett från alla symptom) är ju grav-testet jag tog i september. Många verkar ju göra kub, vul och lyssna på hjärtat och allt vad man nu kan göra, inget av det har jag gjort och det känns som en evighet till rul den 11e januari. inte fören då, efter halva graviditeten, får man liksom bekräftat att det finns något som lever och växer i magen. Och att man har läst om missed abortion gör ju inte saken bättre.. Det är största oron, att komma till rul i v19 och få reda på att det inte finns något liv där inne.  

Är det fler som inte gjort några undersökningar nu innan rul och är lika nojiga?

Jag har inte gjort nåt. Ska få lyssna på hjärtat den 29:e annars är det RUL den 11 januari, precis som du! Känns tufft. Men jag växer och har känt lite fladder i magen, så jag litar på att det lever och frodas en liten där inne! 
  • babyijuni
    MiniV skrev 2016-12-19 13:32:22 följande:
    Jag har inte gjort nåt. Ska få lyssna på hjärtat den 29:e annars är det RUL den 11 januari, precis som du! Känns tufft. Men jag växer och har känt lite fladder i magen, så jag litar på att det lever och frodas en liten där inne! 
    Klart att där är små liv där inne <3 Förstår er oro och imponeras av att ni "står ut" jag har redan gjort 2 UL hehe..