• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Crazy catlady

Är i vecka 13 nu och jag tror fasen jag kände bebis fladdra till lite idag.. kändes lite tidigt men detta är mitt andra barn och jag har hört att man kan känna av det tidigare med andra barnet... Jag hoppas .. jag fick en sån mysig känsla i kroppen...

• Ubuntu

Hej alla!

Jag är ny här och har beräknad BF 21/6-17. Jag känner mig lite ensam med graviditeten då ingen i min närhet väntar barn. Många har äldre barn och är väldigt upptagna med sitt privatliv samma sak med mina "icke gravida" vänner. Ibland funderar jag på att gå med i någon barngrupp på FB för att hitta nya gravida vänner men känner mig lite osäker på det eftersom jag är ingen typ som "hänger på sociala medier". Är lite kluven med hur jag ska kunna hitta nya vänner. Händer det att man kan hitta nya vänner i en föräldragrupp som BVC ordnar? Vad tror ni? 

Jag är tacksam för lite inspiration. :)

• Sommarnatt10

Gjorde KUB idag å allt såg bra ut, med den lilla twisten att det är två... blir alltså barn nr 3 och 4 för vår del... :D :/

• Cocostoffsan
    Ubuntu skrev 2016-12-14 18:03:25 följande:

Hej alla!

Jag är ny här och har beräknad BF 21/6-17. Jag känner mig lite ensam med graviditeten då ingen i min närhet väntar barn. Många har äldre barn och är väldigt upptagna med sitt privatliv samma sak med mina "icke gravida" vänner. Ibland funderar jag på att gå med i någon barngrupp på FB för att hitta nya gravida vänner men känner mig lite osäker på det eftersom jag är ingen typ som "hänger på sociala medier". Är lite kluven med hur jag ska kunna hitta nya vänner. Händer det att man kan hitta nya vänner i en föräldragrupp som BVC ordnar? Vad tror ni? 

Jag hittade en sv mina bästa vänner i en mammagrupp som BVC ordnat. :)
  • Newbie84
    Ubuntu skrev 2016-12-14 18:03:25 följande:

Hej alla!

Umgås med flera ur BVC:s föräldrargrupp såhär 3 år senare. Hade inte träffat dem annars troligen, så jag är jätteglad över det :)
  • elyse
    Sommarnatt10 skrev 2016-12-14 18:14:19 följande:

Gjorde KUB idag å allt såg bra ut, med den lilla twisten att det är två... blir alltså barn nr 3 och 4 för vår del... :D :/

Ni får nyttja dubbla föräldradagar innan ni fått upp en bra vardagsrutin! När ni redan har två barn kommer ni nog snabbt in i det! :)
  • babyijuni

Hej hej :) 
    Väntar första barnet den 26/6. Varit på ett UL i 8+1 då slog hjärtat så fint och var exakt så stor som beräknat. Ska på UL/KUB imorgon, är så jäkla nervös. Inte för själv provsvar utav KUB utan mer om där fortfarnade är något liv där inne :( 

Nu för 2 dagar sedan upptäckte jagatt de kommit en liten bula på mornarna när jag ligger ner, såå mysigt. Så de borde ju vara ett bra tecken :)? 

• elyse
    babyijuni skrev 2016-12-15 14:41:17 följande:

Hej hej :) 

Väntar första barnet den 26/6. Varit på ett UL i 8+1 då slog hjärtat så fint och var exakt så stor som beräknat. Ska på UL/KUB imorgon, är så jäkla nervös. Inte för själv provsvar utav KUB utan mer om där fortfarnade är något liv där inne :( 

Nu för 2 dagar sedan upptäckte jagatt de kommit en liten bula på mornarna när jag ligger ner, såå mysigt. Så de borde ju vara ett bra tecken :)? 

Så tror jag att de flesta tänker - man slappnar inte av riktigt förrän barnet kommit ut och är levande... Men nu har vi alla kommit långt! :)
  • Sommarnatt10
    elyse skrev 2016-12-15 14:13:56 följande:

Ni får nyttja dubbla föräldradagar innan ni fått upp en bra vardagsrutin! När ni redan har två barn kommer ni nog snabbt in i det! :)

Ja å sen har ju mannen semester oxå, så förhoppningsvis blir vi hemma ett tag...